Vilniaus vaikų ir jaunimo klubas „Klevas“ (Vilniaus miesto savivaldybės biudžetinė įstaiga)


Telefonas: 852443773
Architektų g. 86, Vilnius


Vilniaus vaikų ir jaunimo klubas „Klevas“ (Vilniaus miesto savivaldybės biudžetinė įstaiga) programos

Amžius: 8–14 m.

Kompiuterinio raštingumo programa

Tikslas - siekti, kad vaikai ir jaunuoliai įgytų kompetenciją, atitinkančią informacinės visuomenės reikalavimus. Kompiuterinis raštingumas čia suprantamas kaip reikiamas informacinių ir komunikacinių technologijų išmanymas, mokėjimas ir gebėjimas taikyti kompiuterio techninę ir programinę įrangą vartotojo lygiu. Savo ruožtu, nemokėjimas ir neturėjimas galimybių naudotis informacinėmis technologijomis mažina žmonių galimybes dalyvauti darbo rinkoje, trukdo naudotis skaitmeninės rinkos paslaugomis. Kad galėtų sėkmingai naudotis naujo tipo paslaugomis, vaikams ir jaunuoliams reikia kompiuterinio raštingumo įgūdžių ir žinių.

Amžius: 6–18 m.

Dailės studija

Susipažinti su pagrindinėm piešimo taisyklėm, komponavimo principais, bei spalvų harmonijos dėsniais. Išmokti piešti taisyklingas žmogaus kūno ir veido proporcijas, jautriau perteikti gamtos formas. Susipažinti su žinomiausiais meno stiliais ir dailės pasaulio genijais.

Amžius: 10–18 m.

Muzikinio vyksmo teatras

Šios programos tikslas - atskleisti ir ugdyti vaikų kūrybinius gebėjimus, puoselėti jų teatrinius interesus ir polinkius bei estetinę kultūrą. Siekiama, kad vaikai įgytų bendrąją teatrinę kompetenciją ir pajėgtų savarankiškai dalyvauti kultūriniame gyvenime, aiškiau suvoktų savo profesines galimybes ir linkmes.

Amžius: 10–16 m.

Turizmo būrelis

Pagrindinis būrelio tikslas organizuoti popamokinį jaunimo laisvalaikį per turistinius žygius, pažintines keliones, iškylas. Jei nori:

·  Keliauti, pažinti Lietuvos kraštą, išmokti elgtis netikėčiausiose situacijose

·  Organizuoti sportinius renginius (futbolo, krepšinio varžybas, plaukti baidarėmis ir kt.)

·  Kiekvieną vasarą dalyvauti organizuojamose vasaros stovyklose

·  Diskutuoti įvairiomis ir aktualiomis temomis

Turizmo būrelis laukia tavęs.

Amžius: 12–16 m.

Soc. įgūdžių lavinimo būrelis „Sparnai“

Šio būrelio tikslas asmenybės saviugda, savikorekcija ir savikūra.

Amžius: 8–14 m.

Studija „Gėlė“

TIKSLAI

  • Organizuoti vaikų ir paauglių turiningą laisvalaikį, sudarant sąlygas pozityviai jų saviraiškai.

    UŽDAVINIAI:

  1. Sudaryti sąlygas vaikams ir paaugliams turiningai ir prasmingai praleisti laisvalaikį.
  2. Sudaryti optimalias sąlygas vaikų ir jaunuolių saviraiškos skleidimuisi.
  3. Inicijuoti įvairaus pobūdžio renginius, skatinančius jaunuolių iniciatyvumą, kūrybiškumą.
  4. Ugdyti harmoningą, gebančią kritiškai ir kūrybiškai mąstyti, konstruktyviai spręsti iškilusias problemas ir konfliktus asmenybę.
  5. Formuoti socialinius įgūdžius:
  •  skatinti kritišką ir kūrybinį mąstymą;
  •  formuoti teigiamą savęs vertinimą;
  •  mokyti konstruktyvių konfliktų sprendimo būdų;
  •  mokyti bendradarbiauti, įsisąmoninant savo žinių, minčių ir jausmų pasidalinimo su kitais grupės nariais svarbą asmenybės vystimosi procesui.
  •  mokyti reikšti savo jausmus;

    METODAI:

  1. Paskaitos-seminarai.
  2. Psichodrama  3. Susitikimų grupės.

Amžius: 10–16 m.

Savęs pažinimas

Pagrindinis programos tikslas: ugdyti psichiškai ir fiziškai sveiką asmenybę, gebančią suvokti savo problemas ir jas spręsti.

 

Programos uždaviniai:

  1. Padėti asmenybei įveikti savo emocinius ir elgesio sunkumus;
  2. Asmenybės saviugda, savikorekcija ir savikūra.

 

Veiklos priemonės.

Darbui saviugdos grupėje bus taikomos tokios pagalbinės priemonės:

  1. Darbas naudojant dailės terapijos metodą;
  2. Darbas naudojant muzikos terapijos metodą;
  3. Refleksyvus rašymas;
  4. Savistaba.

 

Laukiami rezultatai:

1. Ugdytiniai vertins save adekvačiai, pasitikės savimi ir realistiškai vertins savo gebėjimus, nesikrims dėl savo trūkumų, bet stengsis juos koreguoti.

2. Ugdytiniai tiki ir pasitiki savimi ir pagal savo amžių yra pakankamai savarankiška.

3. Ugdytiniai nejaučia nuolatinės baimės, pykčio, susirūpinimo ar kaltės jausmo. Nėra fiziškai ar emociškai įsitempę.

4. Ugdytiniai geba palaikyti šiltus asmeninius santykius, turi bent vieną artimą žmogų, rūpinasi savi ir šalia esančiais.

5. Domisi kitais žmonėmis ir jaučiasi šiek tiek atsakingais už kitų žmonių gerovę.

6. Jaučiasi grupės dalimi.

7. Priima nuosaikią atsakomybę, lavina savo sugebėjimus ir siekia savirealizacijos.

Amžius: 12–18 m.

Psichologijos studija

Pagrindinis programos tikslas: ugdyti psichiškai ir fiziškai sveiką asmenybę, gebančią suvokti savo problemas ir jas spręsti.

Programos uždaviniai:

  1. Padėti vaikams kaupti vertybinę patirtį, ugdyti veiklos bei elgesio įgūdžius bei įpročius;
  2. Padėti vaikams plėtoti savęs ir aplinkos supratimą;
  3. Padėti suprasti tikrovę, įgyti adekvačią motyvaciją;
  4. Padėti vaikams pažinti jausmus ir emocijas;
  5. Ugdyti socialinius įgūdžius būtinus normaliai egzistencijai.

     

Amžius: 7–18 m.

Laisvalaikio užimtumo būrelis

Pagrindinis būrelio tikslas – organizuoti popamokinį vaikų ir jaunimo laisvalaikį per turistinius žygius, pažintines keliones, iškylas.

Būrelio uždaviniai:

  1. Sudaryti sąlygas vaikams ir paaugliams turiningai ir prasmingai praleisti laisvalaikį;
  2. Inicijuoti įvairaus pobūdžio renginius, skatinančius jaunuolių iniciatyvumą;
  3. Ugdyti pagarbą gamtos ir kultūros paveldui;
  4. Formuoti vaikų ir jaunuolių fizinius ir dvasinius gebėjimus;
  5. Mokyti išlikimo gamtoje pagrindų.

     

Amžius: 12–18 m.

Vilniaus vaikų ir jaunimo klubas „Klevas“

Pagrindinis programos tikslas – per kokybišką patirtį skatinti ugdytinių dvasinį brendimą, ugdyti pažinimo galias, padėti įgyti fotografijos kompetencijos pradmenis ir jais pasinaudoti kultūriniame gyvenime.

 

Programos uždaviniai:

  1. Užsiėmimų metu siekti, kad vaikai ir jaunuoliai mokytųsi kūrybiškai reikšti savo mintis, jausmus, požiūrį panaudodami jų galimybes atitinkančias fotografijos priemones;
  2. Mokyti ugdytinius per fotografijos raišką pažinti savo pačių ir kitų žmonių pasaulį, pastebėti svarbias detales, suvokti pagrindines gyvenimo vertybes;
  3. Mokyti vaikus ir jaunuolius įžvelgti fotografijos meno svarbą savo pačių ir bendruomenės kultūriniame gyvenime, apmąstyti fotografinę veiklą ir įgytą patirtį.

 

Ugdytiniai mokydamiesi pagal fotografijos programą, kaups patirtį šiose veiklos srityse:

  1. Fotografijos raiška (kūryba). Fotografijos raiška apima: idėjų apmąstymą, techninius darbų įgyvendinimų sprendimus, fotografavimą, darbų aptarimą ir koregavimą, pristatymą;
  2. Fotografavimo proceso ir fotografijų žiūrėjimas, nagrinėjimas, vertinimas. Šiose veiklose mokiniai ugdomi kaip fotografijos žiūrovai, siekiama, kad vaikai ir jaunuoliai išsiugdytų supratingą ir kritišką žvilgsnį į fotografijos produkciją bei norėtų gerinti savo pačių fotografinę raišką;
  3. Fotografijos svarbos socialiniame, kultūriniame gyvenime pažinimas. Šioje veiklos srityje vaikai ir jaunuoliai ugdomi, kaip kultūros proceso dalyviai. Šia veikla siekiama ugdytinius motyvuoti tęsti ir palaikyti geriausias fotografijos tradicijas ir vertybes.

Amžius: 7–16 m.

Kūrybinės dirbtuvėlės

Pagrindinis programos tikslas – padėti atsiskleisti ugdytinių kūrybiniams sugebėjimams, lavinti fantaziją, gebėti kurti grožį ir skatinti kūrybinį mąstymą.

 

Uždaviniai:

1. Lavinti meninius gebėjimus, skatinti ugdytinius dalyvauti meninėje kūryboje;

2. Padėti ugdytiniams išmokti puošti savo buitį, naudojant savo kūrybinį mąstymą;

3. Skatinti ugdytinių meninių vertybių išraišką, meilę grožiui ir estetikai.

 

Ugdymo metodai ir priemonės:

  1. Darbas grupėse;
  2. Diskusijos;
  3. Savarankiškas darbas;
  4. Žaidimai;
  5. Kūrybiniai darbai;
  6. „Minčių lietus“;
  7. Filmo peržiūra, aptarimas.

 

Siekiami rezultatai:

  1. Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius, atlikti kūrybinius darbus.
  2. Išmokti puošti savo buitį.
  3. Padėti kitiems ir priimti pagalbą.
  4. Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas.
  5. Aktyviai ir kūrybingai veikti.

Amžius: 12–18 m.

Mediacijos laboratorija

Pagrindinis programos tikslas:

Supažindinti jaunuolius su mediacija kaip alternatyviu ginčų sprendimo būdu bei praktiniu mediacijos technikų taikymu sprendžiant konfliktus. Programos turinys orientuotas į žinių apie mediacijos procesą, etapus, pagrindinius principus ir metodus suteikimą bei mokymą juos pritaikyti realiose situacijose. Mokymo programos išskirtinumas – praktinis, patirtinio mokymo aspektas, kuomet ugdytiniams suteikiamos ne tik teorinės žinios, bet simuliacijų bei modeliuojamų situacijų pagalba užtvirtinamos įgytos žinios ir suteikiami praktiniai mediacijos proceso valdymo įgūdžiai, įsisavinami mediacijos ypatumai bei taikymo privalumai, suvokiamas situacijų spektras, kuriame taikytinas ginčų sprendimo būdas veikia efektyviai. Mokymų metu ugdytiniai bus supažindinti su mediacijos teorija, psichologiniais praktiniais konsultavimo, derybų vedimo, ginčų valdymo aspektais, išskirtiniais mediacijos proceso modeliais, kuriuos galima sėkmingai taikyti praktikoje.

Amžius: 12–18 m.

Studija „Fotografijos studija“

Pagrindinis programos tikslas – per kokybišką patirtį skatinti ugdytinių dvasinį brendimą, ugdyti pažinimo galias, padėti įgyti fotografijos kompetencijos pradmenis ir jais pasinaudoti kultūriniame gyvenime.

 

Programos uždaviniai:

  1. Užsiėmimų metu siekti, kad vaikai ir jaunuoliai mokytųsi kūrybiškai reikšti savo mintis, jausmus, požiūrį panaudodami jų galimybes atitinkančias fotografijos priemones;
  2. Mokyti ugdytinius per fotografijos raišką pažinti savo pačių ir kitų žmonių pasaulį, pastebėti svarbias detales, suvokti pagrindines gyvenimo vertybes;
  3. Mokyti vaikus ir jaunuolius įžvelgti fotografijos meno svarbą savo pačių ir bendruomenės kultūriniame gyvenime, apmąstyti fotografinę veiklą ir įgytą patirtį.

 

Ugdytiniai mokydamiesi pagal fotografijos programą, kaups patirtį šiose veiklos srityse:

  1. Fotografijos raiška (kūryba). Fotografijos raiška apima: idėjų apmąstymą, techninius darbų įgyvendinimų sprendimus, fotografavimą, darbų aptarimą ir koregavimą, pristatymą;
  2. Fotografavimo proceso ir fotografijų žiūrėjimas, nagrinėjimas, vertinimas. Šiose veiklose mokiniai ugdomi kaip fotografijos žiūrovai, siekiama, kad vaikai ir jaunuoliai išsiugdytų supratingą ir kritišką žvilgsnį į fotografijos produkciją bei norėtų gerinti savo pačių fotografinę raišką;
  3. Fotografijos svarbos socialiniame, kultūriniame gyvenime pažinimas. Šioje veiklos srityje vaikai ir jaunuoliai ugdomi, kaip kultūros proceso dalyviai. Šia veikla siekiama ugdytinius motyvuoti tęsti ir palaikyti geriausias fotografijos tradicijas ir vertybes.

Amžius: 9–12 m.

Anglų kalba vaikams

 

Programos uždaviniai:

  1. Išmokyti anglų kalbos pagrindų.
  2. Gebėti komunikuoti užsienio kalba.

 

Veiklos priemonės:

  1. Paskaitos, praktiniai užsiėmimai;
  2. Darbas su vaizdinėmis ir garsinėmis priemonėmis.
  3. Diskusijos
  4. Žaidimai
  5. Meniniai renginiai.

 

Laukiami rezultatai:

  1. Įgyti kalbiniai gebėjimai suteiks vaikams galimybes aiškiai formuoti ir sklandžiai reikšti mintis rišliais trumpais sakiniais anglų kalba, nesivaržant užmegzti ryšį ir palaikyti pokalbį, atrasti naujus draugus, patirti, kad bendravimas užsienio kalba gali būti malonus ir džiaugsmingas.
  2. Programos dalyviai susipažins su esminėmis anglų kalbos struktūromis, susiformuos jų kalbėjimo, klausymo, skaitymo ir rašymo pagrindiniai gebėjimai.
  3. Vaikai bręs, kaip asmenybės, gebės sėkmingai bendrauti, mokytis, veikti įvairiuose socialiniuose ir kultūrinėse situacijose, pasitikės savimi, supras ir valdys informaciją anglų kalba.