Vilniaus saugaus miesto centras (Vilniaus miesto savivaldybės biudžetinė įstaiga)


Telefonas: +37052343944
Architektų g. 166, Vilnius
El. pastas: rastine@vismc.lt


Vilniaus saugaus miesto centras (Vilniaus miesto savivaldybės biudžetinė įstaiga) programos

Amžius: 12–13 m.

„Ratuoti Vilniaus vaikai“

Užtikrinti vaikų saugumą keliuose, išmokyti kelių eismo taisyklių (mokiniai, turėdami dviračio vairuotojo pažymėjimą, galės dalyvauti įvairiuose dviratininkų renginiuose, varžybose, žygiuose, akcijose), suteikti mokiniams žinių ir plėtoti dviračio vairuotojo saugaus eismo gebėjimus.

Amžius: 4–12 m.

Aplinkosaugos mokymo progra

Ši mokymo programa orientuota į vaikų ekologinį, aplinkosauginį ugdymą.

Galimų ekologinių pavojų suvokimą, žmonių tinkamą (ir netinkamą) elgesį gamtinių išteklių tausojimo atžvilgiu. Formuojami vartojimo kultūros ir pilietiškumo ugdymo pagrindai, tinkamas požiūris į save ir supančią aplinką.

TIKSLAS. Teikti žinių ir įgūdžių kuriant vaiko asmenybei reikalingų vertybių sistemą, padedančią saugoti mus supančią aplinką ir gamtos išteklius.

UŽDAVINIAI: Mokyti vaikus suvokti ir vertinti svarbiausias aplinkosaugos ir ekologijos problemas; Mokyti vartojimo kultūros ir pilietiškumo.

PROGRAMOS REIKALINGUMAS: Baigę programą vaikai gebės naudotis įgytomis žiniomis ir jas taikys praktinėje veikloje, įgis vertybines nuostatas.

Amžius: 9–12 m.

Vairuoju dviratį

    Programos tikslas - suteikti mokiniams žinių ir plėtoti dviračio vairuotojo saugaus eismo gebėjimus.

     Programos uždaviniai -  sudaryti sąlygas patirti pažinimo džiaugsmą, suvokiant eismo tvarką ir darną (KET). Išaiškinti pagrindines konfliktinių situacijų priežastis ir pasekmes sistemoje – „Eismo dalyvis - transporto priemonė - kelias- eismo aplinka“.

Dviračio vairuotojo pažymėjimas išduodamas mokiniams, turintiems 12 metų, išklausiusiems programą, išlaikiusiems egzaminą ir atlikus praktines užduotis. Programos dalyviams bus dalinama mokomoji medžiaga: ,,Vairuoju dviratį” mokymo programos medžiagos santraukos.

Programos reikalingumas

      Mokiniai, įgiję žinių, gebėjimų bus saugesni. Turėdami dviračio vairuotojo pažymėjimą, galės dalyvauti įvairiuose dviratininkų renginiuose: varžybose, žygiuose, akcijose. Važinėjant dviračiu turės teigiamą poveikį sveikatai.

Amžius: 6–10 m.

Saugaus eismo mokymo programa

  1. okymo programos esmė - formuoti vertybines nuostatas: jausti pareigą ir asmeninę atsakomybę už savo ir aplinkinių saugumą eismo aplinkoje.

   Programos tikslas – sudaryti sąlygas mokiniams įgyti ir plėtoti saugios elgsenos eismo aplinkoje kompetenciją. Siekti, kad mokiniai išsiugdytų saugos kultūrą propaguojančias vertybines nuostatas ir atsakingą elgesį, aktyviai rūpintųsi savo ir aplinkinių saugumu eismo aplinkoje.

    Programos uždaviniai:

1. Formuoti mokinių supratimą apie kelių eismo aplinką ir joje egzistuojančią tvarką, numatyti ir atpažinti eismo aplinkos grėsmes, eismo įvykių priežastis ir pasekmes, taikyti žinomus saugaus eismo modelius, naudotis pagrindinėmis saugaus eismo įgyvendinimo strategijomis ir būdais;

2. Ugdymo turinį sieti su asmenine patirtimi.

Programos reikalingumas

Mokymo programa padėssusidaryti adekvatų eismo situacijos vaizdinį, laiku pastebėti ir įvertinti pavojaus šaltinius. vertinti ir koreguoti savo kaip eismo dalyvio elgesį, veikti adekvačiai turimai informacijai, pagrįstai priimti sprendimą ir jį įgyvendinti.

    Žinos ir supras, kaip tinkamai naudotis eismo saugumą didinančiomis priemonėmis, suformuluoti elgesio principus, kurių laikantis eismo rizika mažėtų, įvardinti veiksnius, ribojančius eismo dalyvių  saugumą.

Amžius: 8–16 m.

Civilinės, priešgaisrinės saugos mokymo programa

Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas, informacija bus skelbiama internete)

Programa turi vidinę integracijos ašį – tai pasirengimas saugiai elgtis įvairiose aplinkose:

Tai yra numatyti rizikingas situacijas, laiku pastebėti ir įvertinti pavojaus šaltinius, sadaryti adekvatų situacijos vazdinį, priimti teisingą sprendimą ir jį įgyvendinti.

Programos tikslas: ugdyti saugų elgesį įvairiose aplinkose: tai yra numatyti rizikingas, ekstremalias situacijas, laiku pastebėti ir įvertinti pavojaus šaltinius, sudaryti adekvatų situacijos vaizdinį, priimti teisingą sprendimą.

  •  
  • suvokti žmogaus saugos svarbą ir saugaus elgesio principus;
  • ugdyti tvirtus savisaugos, situacijos vertinimo ir elgesio jose bei pagalbos kitam gebėjimus;
  • psichologiškai pasirengti tinkamai elgtis pavojingose situacijose;

Programos reikalingumas:

Atpažinti ir vertinti svarbius pavojus buityje, žinoti, kaip jų išvengti arba juos sumažinti.

Amžius: 4–12 m.

Sveikos gyvensenos mokymo programa

Mokymo programa orientuota į vaikų sveikos gyvensenos ugdymą.

Sveikatos ugdymas – tai sąmoningai sudarytos sąlygos, kurių tikslas – ne tik suteikti žinių, bet ir padėti formuotis teigiamoms sveikatos atžvilgiu elgesio nuostatoms bei sveikos gyvensenos įgūdžiams, atsisakyti žalingų įpročių bei keisti požiūrį į sveikatą (PSO, 1994).

TIKSLAS: Padėti įgyti visuminę sveikatos sampratą, išsiugdyti sveikatai naudingus gebėjimus, įpročius bei nuostatas.

UŽDAVINIAI: 1. Suteikti žinių, padedančių stiprinti bei gerinti savo sveikatą.

2. Mokyti pažinti save ir aplinką.

3. Padėti suprasti kenksmingų įpročių ir kitų sveikatą silpninančių veiksnių žalą.

PROGRAMOS REIKALINGUMAS: Gebės naudotis įgytomis žiniomis ir jas taikys praktinėje veikloje.

Amžius: 4–19 m.

Trumpalaikės edukacinės neformaliojo švietimo veiklos

TIKSLAS. Programos skirtos žmogaus saugos kompetencijai ugdyti – gebėjimui ir nusiteikimui naudotis individualia ir kolektyvine patirtimi pagrįstomis žiniomis ir sprendimais užtikrinant tinkamu elgesiu savo ir kitų žmonių saugumą.

UŽDAVINIAI: Mokyti vaikus vertinti ir suvokti žmogaus saugos svarbą ir saugaus elgesio principus, būti psichologiškai pasirengusiems tinkamai elgtis pavojingose situacijose; Atpažinti ir vertinti svarbiausius pavojų šaltinius, žinoti kaip jų išvengti; Ugdyti moksleivių saugų ir atsakingą elgesį įvairiose aplinkose,

PROGRAMOS REIKALINGUMAS: Baigę programas moksleiviai gebės naudotis įgytomis žiniomis ir jas taikys praktinėje veikloje, įgis reikalingas vertybines nuostatas.