Programos

SVJC Skani studija JAUNASIS KULINARAS
Kartais taip nusibosta laukti, kol kas nors padarys sumuštinį, iškeps blynų ar nupirks ką nors skanesnio. O jei visą tai galėtum pasidaryti pats? Išsikepti skanių sausainių, susitepti savo sukurtą sumuštinį ar net nustebinti tėvelius vakariene? Turim gerų žinių – viso to gali išmokti mūsų skanioje studijoje „Jaunasis kulinaras“.
Užsiėmimo tikslas per maisto gamybą išmokti kalbėtis, dalintis, gerai ir saugiai praleisti laiką. Mokomės pažinti maisto produktus, saugiai elgtis su įrankiais, pagaminti proginius patiekalus. „Jaunasis kulinaras“ turi savo virtuvę, kurioje dažnai sulaukiame kulinarinių svečių iš įvairių sričių, kurie dalinasi savo patirtimi ir dar labiau praplečia vaikų akiratį.

SVJC Dailės darbai neįgaliesiems
Dailės darbai neįgaliesiems – tai ne vien piešimas ant popieriaus. Vieni ugdytiniai piešia, kiti siuvinėja, treti – daro raižinius. Skiriama bendra kūrybinė užduotis, bet kiekvienas pats renkasi, kaip kurs.
Centre praleidžiame daug laiko, tad turime ir ne vieną smagią arbatos pertaukėlę. Ugdytiniai bendrauja, pažįsta meną, jei nori – mokosi skaičiuoti, taisyklingai kalbėti ir kitų jiems įdomių dalykų.

SVJC Fotodizaino studija
Fotodizaino studijoje išmoksite pasaulį matyti per objektyvą! Čia kursite įvairias kompozicijas, derinsite atstumą ir formą, fotografuosite skirtingomis temomis ir vis naujoje vietoje. Be to, pažinsite maketavimo subtilybes.
Pradedančiųjų grupė – apie fotografiją žinantys tik tiek, kad fotografuoja fotoaparatas, o kaip ten kas veikia – nė lašiuko.
Pažengusiųjų grupė – puikiai įvaldę diafragmos, išlaikymo ir jautrumo parametrų santykį fotoaparate.

Anglų kalbos būrelis
Anglų kalbos būrelio programa Vilniaus atviro jaunimo centro „MES“ neformalaus ugdymo erdvėje „Savas kampas“ skirta tiems, kurie nori išmokti sklandžiai ir laisvai kalbėti anglų kalba. Per užsiėmimus didžiausias dėmesys skiriamas anglų kalbos vartojimui, bendravimui. Siūlydami aktualias temas laviname moksleivių mąstymą, kalbėjimo, klausymo, skaitymo ir rašymo įgūdžius. Užsiėmimų metu didelis dėmesys skiriamas darbui grupėje, bendradarbiavimui, žaidimams. Taip stiprinami ryšiai su bendraamžiais, lavinama vaizduotė bei kūrybiškumas. Būrelyje vaikai išmoks naujų žodžių, kurs dialogus, atliks įvairaus sunkumo užduotis raštu, žiūrės edukacinę animaciją, diskutuos ir taip ugdys socialines, asmenines bei komunikacijos kompetencijas. Patobulinęs anglų kalbos žinias mokinys labiau pasitikės savo žiniomis mokykloje, laikydamas valstybinį egzaminą ar galvodamas apie studijas užsienyje.

Rankdarbių būrelis - Start, Middle, Top
Kiekvienas vaikas bene lengviausiai kaip estetinę vertybę suvokia rankdarbių kūrybą. Pastaruoju metu vėl atgimsta susidomėjimas ivairiais taikomaisiais bei dekoratyviniais rankdarbiais. Vykdant šią programą mokiniai turės galimybę susipažinti su naujausiomis medžiagomis ir naujausiomis rankdarbių technikomis. Svarbiausias rankdarbių būrelio tikslas – supažindinti vaikus su menu kaip estetine ir technine vertybe, pažadinti kūrybos pradus. Mokymo metu vaikai išmoks kombinuoti nesudėtingus meno dirbinius, pasirinkti medžiagas, susipažins su naujų šiuolaikinių medžiagų ypatumais, įvairiomis taikomųjų bei dekoratyvinių rankdarbių atlikimo technikomis, išmoks atlikti meninio dirbinio kompoziciją pagal individualiai sukurtą projektą, naudodami įvairias tradicines ir šiuolaikines medžiagas bei technikas. Gražūs, skoningi, funkcionalūs meno dirbiniai yra neatsiejama mūsų gyvenimo dalis. Tai kūrybiškas, nereikalaujantis sudėtingų įrenginių darbas. Vaikai gali aktyviai dalyvauti ivairiose mugėse ir šventėse demonstruodami savo gebėjimus, turi galimybę toliau mokytis taikomosios dailės šiuolaikinio dizaino mokyklose.

Šokių būrelis
Programos metu bus siekiama supažindinti ugdytinius su šokiu, ritmika. Užsiėmimų paskirtis: mokyti grakščiai judėti, jausti ritmą, bendrauti, ugdyti estetinę nuovoką, kūrybinę iniciatyvą, bendravimo kultūrą, muzikalumą, artistiškumą, skatinti dalyvavimą kūrybinėje veikloje. Šokio studijos programos tikslas bei uždaviniai – plėtoti mokinių estetinę, kultūrinę ir bendrąsias (iniciatyvumo ir kūrybingumo, asmeninę, socialinę ir pilietinę, mokymosi mokytis, pažinimo) kompetencijas, ugdyti sumanų ir aktyvų kultūrinio gyvenimo dalyvį. Išmoks mažiausiai 3 šokius per mokslo metus. Susipažins su Lietuvos miestuose vykstančiais šokio festivaliais-konkursais online ir kontaktinės, dalyvaus juose kaip žiūrovai ir kaip dalyviai. Vaikai pajaus scenos jaudulį, ugdys sceninę patirtį. Palygins stebėtus šokius, aptars jų panašumus ir skirtumus (pagal konkrečius aspektus, pvz., nuotaikas, tempą, kostiumus). Nusakys šokio dalyvių (šokėjo, choreografo, šokio mokytojo, žiūrovo) veiklą.

Svajonių komanda
Programa „Svajonių komanda“ – tai unikalus kūno fizinės koordinacijos ir lankstumo lavinimo ir muzikalumo skatinimo derinys. Per sportines užduotis įgaus komandos formavimo pagrindus, mokysis naujos sporto šakos – grindų riedulio. Jaunimas grupėse pagal amžių susipažins su įvairiais muzikiniais instrumentais ir mokysis jais groti, ir kūno judesiais atkartoti rimtą, tempą, Mokysis susikaupimo ir greitos reakcijos, pagarbos komandos nariams.

Dailės pradmenys
Dailės mokymas apima tris pagrindines sritis: 1. plastinę vizualinę patirtį aprėpia gamtos, daiktinės aplinkos, situacijų, reiškinių, dizaino, dailės estetinį suvokimą, išgyvenimą, apmąstymą; 2. raišką: pratybas, kūrybą (atveriančią galimybė moksleiviui išreikšti save patį, savąją patirtį, giliau suvokti perteikiamų žinių esmę); 3. teorines žinias. Siekiama visų veiklos sričių sąlyčio, atsižvelgiant į vaikų gebėjimus ir poreikius. Dailės mokymas lavina kūrybiškumą, skatina stebėti ir analizuoti aplinką, padeda patirti kūrybos džiaugsmą, pasitikėjimą savimi, praplečia kultūrinį akiratį, estetinę nuovoką.

Harmoningas asmenybės ugdymas pagal "Pankratos sistemą"
Organizuojami užsiėmimai grupėse pagal klases: 1-4 kl., 5-8 kl., 9-12 kl., Naujojoje Vilnioje Atviro jaunimo centro "Mes" erdvėje "Vaga"

Laimės - Baimės laboratorija
„Laimės - Baimės laboratorijos“ užsiėmimuose dalyviai žaisdami, kalbėdamiesi, vaidindami, piešdami susipažįsta su emocijomis, jausmais. Nagrinėjamos emocijų ir jausmų atsiradimo priežastys. Psichologas ir dramos terapeutas dirbdami komandoje padeda atpažinti jausmus, jų kilmę, vizaulizuoja jausmus: lipdo iš molio, tapo emocijų portetus, gamina kaukes, lėles. Naudojant teatro, dramos terapijos metodus vaidinamos situacijos, pasakos, istorijos, taip atrandami problemų sprendimo būdai, mokomasi bendradarbiavimo, tolerancijos, pagarbos. Kalbama jaunimui aktualiomis temomis, skiriamas dėmesys patyčių, savižudybių, priklausomybių prevencijai. Susitikimų su svečiais metu dalyviai susipažįsta su jų asmenine patirtimi, sėkmių ir nesėkmių istorijomis, pasisemia motyvacijos ir įkvėpimo. Užsiėmimų metu yra sudaromos visos sąlygos jaunimo saviraiškos ir kūrybiškumo skatinimui, sveikos gyvensenos ir socialinių – emocinių įgūdžių lavinimui, tarpusavio bendravimui.

Menų terapija specialųjų poreikių turintiems vaikams
Menų terapijos būrelio programa skirta ir sveikiems, ir negalią, SUP turintiems vaikams, kurie nori pažinti savo vidinį pasaulį, pamatyti savo viduje slypinčią drąsą ir jėgą, džiaugsmą ir stiprybę. Užsiėmimo metu didžiausias dėmesys bus skiriamas emocinio atsipalaidavimo, jausmų raiškai kūrybinio proceso metu. Mokysimės kurti ir džiaugtis savo kūryba: žaisime su spalvomis, formomis, faktūromis, tapysime guašu, piešime visomis įmanomomis priemonėmis – teptukais, pieštukais, flomasteriais, kempinėlėmis, voleliais, pirštais, delnais... Lipdysime iš molio. Kuriant grupėje stiprėja ryšys su draugais, lavinama vaizduotė ir kūrybiškumas. Užsiėmimų metu bus sukurta saugi aplinka, kur vaikai galės išreikšti savo emocijas.

Japoniško stiliaus tapyba - Suminagashi
Japoniško stiliaus tapyba turi ilgametę istoriją nuo tušo ir plunksnos iki spalvotų niekur kitur nebepasikartojančių kūrinių ant celiuliozės, ryžių popieriaus, šilko audinio, medienos ar akmens. Tai visada įdomus ir nenuspėjamas rezultatas. Toks laisvalaikio praleidimo būdas turi ilgalaikės naudos ir pačiam piešiančiajam ir planuojamų tapybos parodų lankytojams. Ši programa skirtas kokybiško turinio mylėtojams, daug galvojantiems apie savirealizaciją ir kišenpinigių temą. Keturis kartus per savaitę tapysime specialiomis priemonėmis pagal dešimtmečius profesionalų kurtą metodiką. Programa išsiskiria originaliu ir kūrybinį intelektą auginančiu procesu. O rezultatai žadina smalsumą, kitokį interpretacijos kampą, pasitikėjimą savimi, entuziazmą tapyti dar ir dar kartą.

Spalvoto smėlio paveikslai
Spalvoto smėlio barstymo terapija yra pakankamai nauja laisvalaikio praleidimo forma. Iš smėlio išberti galima be galo daug subtilių, originalių ir unikalių paveikslų, atvirukų, skirtukų ir reljefinių interjero detalių. Išmokę pagrindines taisykles, kursime paveikslus iš smėlio nuo idėjos iki įrėminimo ir būtinai daug laiko bus skiriama ankstyvojo verslumo temai. Programa skirta vyresniems, nes daug dirbsime su profesionaliu popieriaus raižikliu. Programa skirta kūrybiniam mąstymui, estetiniam pojūčiui ugdyti. Be to, mokysimės dirbti komandoje, užsibrėžti ir pasiekti tikslą, bendradarbiauti, padėti kitiems, mokysimės realizuoti savo kūrybines idėjas, susipažinsime su kompozicijos ir spalvų derinimo pagrindais, o pasitikėti savo jėgomis leis unikalus rezultatas.
Plaukimo mokymas (pradedantiesiems)
Mokymo plaukti programa apima teorinius ir praktinius užsiėmimus baseine, kuria siekiama suteikti saugaus elgesio prie vandens ir vandenyje žinių, išmokyti gyvybiškai svarbių plaukimo įgūdžių, mokytis nugalėti vandens baimę bei didinti pasitikėjimą savimi, formuoti sveikos gyvensenos nuostatas. Moksleiviai bus supažindinti su saugaus elgesio prie vandens ir vandenyje taisyklėmis, mokomi plaukti įvairiais plaukimo būdais, panerti po vandeniu, šokinėti taisyklingai ir saugiai nuo bortelių. Užsiėmimų metu formuojami įgūdžiai, dėl kurių atsiranda motyvacija gyventi sveiką ir aktyvų gyvenimo būdą. Šie įgūdžiai susiformuoja visam gyvenimui.

Dainavimo studija "Šviesi žvaigždelė"
Dainavimo studijos „Šviesi žvaigždelė“ programos paskirtis – suteikti vokalinio muzikavimo patirtį ir kokybišką muzikinį ugdymą, ugdyti bendruosius muzikavimo gebėjimus.
Dainavimo studijos „Šviesi žvaigždelė“ programos tikslas – tobulinti vaikų vokalinius gebėjimus ir padėti mokiniams įgyti chorinio dainavimo žinių ir įgūdžių, kurie suteiks galimybę jiems tapti aktyviems visuomenės nariams, sėkmingai veikti visuomenėje, padės tenkinti pažinimo ir saviraiškos poreikius.
Mokyklinio amžiaus periodu dainavimas yra pažinimo, bendravimo, dvasinės raiškos, kūrybinio mąstymo, vaizduotės, estetinių jausmų, muzikinio skonio ugdymo priemonė. Dainavimo užsiėmimų metu vaikai tobulina vokalinius įgūdžius, susipažįsta su lietuvių tautos muzikine kultūra, įvairiomis muzikos kryptimis, stiliais, žanrų įvairove, išmoksta interpretuoti, analizuoja muzikinius kūrinius. Gyvos, gražios, lengvai įsimenamos dainos greit pavergia vaikų širdis, įsilieja į mūsų buitį.
Dainavimas – tai kiekvieno žmogaus natūralus poreikis, skatinantis dainuojant išreikšti savo jausmus ir nuotaikas.
Turinys. Programoje kviečiami dalyvauti bendrojo lavinimo pradinės mokyklos 6–12 metų vaikai. Jie programoje pagal amžių skiriami į dvi grupes: I grupė – 6–9 metų vaikai ir II grupė – 9–12 metų vaikai.
Moksleiviai, kurie pageidauja mokytis pagal šią programą, į grupes patenka be specialios atrankos, mokinio tėvų pageidavimu. Programa siekiama, kad visi vaikai, nepriklausomai nuo jų gabumų, atrastų save jiems priimtinoje dainavimo veikloje ir pritaikytų savo įgūdžius kitose neformaliose vaikų švietimo programose ir bendrojo lavinimo mokyklos dalykų pamokose.
Mokiniai dainuoti mokysis grupėse (15-25 vaikai) du kartus per savaitę, aštuonis kartus per mėnesį.
Pasirinkę dainavimo studijos „Šviesi žvaigždelė“ programą mokiniai mokysis: teisingai formuoti garsą, jausti atliekamos muzikos ritmą bei charakterį, sieks tikslios intonacijos, aiškaus, taisyklingo ir išraiškingo žodžių tarimo, ugdysis ansambliškumo įgūdžius, lavinti muzikinę klausą ir atmintį, vystys balso ir kvėpavimo aparatą, mokysis taisyklingos laikysenos bei elgesio scenoje įgūdžių, tobulins kalbą, pastabumą, dėmesį, atmintį,patirs teigiamų emocijų. Pagal galimybę bendradarbiaus su Vilniaus mieste veikiančiais teatro, šokio, dailės ir kitų meninės saviraiškos veiklos kolektyvais, rengs bendrus projektus.
Programos turinys planuojamas ketveriems mokslo metams. Kaip programos turinį įsisavins lankantys vaikai priklausys nuo jų individualių pastangų, gebėjimų ir pamokų lankomumo.
Programos turinys gali būti plėtojamas ir pritaikomas atsižvelgiant į vaikų individualius poreikius gebėjimus ir amžių.
Pagrindinė mokymo forma – pamoka. Kitos mokymo formos: atvira pamoka, pamoka – koncertinė ekskursija, konsultacija, repeticija, koncertai, teminiai koncertai, koncertų lankymas, projektinė veikla.
Mokymo metodai: kūrybiniai (įvairi muzikinė veikla), praktiniai (pratybos, žaidimai), informaciniai (teikiamieji, atgaminamieji), auklėjimo (rodomieji, sakytiniai, stimuliavimo).
Matematika aplink mus
Pagrindinės užsiėmimų veiklos susijusios su matematikos uždaviniais ir veiklomis, kuriose būtina kūryba, loginis mąstymas. Pateikiamos užduotys reikalaus iš mokinių argumentuoti savo atsakymus, numatyti alternatyvius problemų sprendimo būdus, tai skatins vaikus ir jaunimą mąstyti, gebėti komunikuoti matematine kalba, kūrybiškai pažiūrėti į matematikos dalyką.
Keramikos-konstravimo būrelis
Programos metu vaikai ir jaunimas susipažins su įvairiomis konstrukcinėmis medžiagomis bei jų savybėmis, įvairiomis darbo priemonėmis, technologijomis. Minkydami molį, dekoruodami dirbinius, konstruodami įvairius erdvinius modelis, derins rankos, akies ir kitų kūno dalių judesius, lavins fantaziją, mokysis išreikšti mintis vaizdų kalba. Daug dėmesio skiriama vaizdingiems, patraukliems ir interaktyviems pristatymams, mokinių teminei saviraiškai. Užsiėmimų metu bus mokomasi savarankiškai atrasti ir iškelti kūrybinę idėją, pagrįsti sumanymą. Praktinė nauda – išmoks projektuoti, analizuoti, kūrybingai veikti ir improvizuoti.

Pramoginiai šokiai
Būrelis puoselėjant vaiko kinestetinį ir kūrybinį savitumą padėda įgyti šokio įgūdžių ir estetinės patirties pagrindus, laiduojančius tolesnį sėkmingą ugdymąsi.
Šeštadieninė "Žingeiduko" mokyklėlė
Būrelio metu lavinami įvairūs vaikų gebėjimai, vaizduotė, vaikai paruošiami mokyklai (mokomasi skaičių, abėcėlės), ugdoma higiena, plečiamas vaikų akiratis, mokomasi saugaus eismo taisyklių, lavinami bendravimo įgūdžiai.

Kūrybiškas lietuvių ir anglų kalbos įgūdžių lavinimas
Programa skirta vaikų ir jaunimo dienos centro ,,Mūsų nameliai“ lankytojams, vaikams iš socialinės rizikos šeimų, priklausantiems tautinėms mažumoms ar mišrioms šeimoms. Užsiėmimų metu siekiama ne tik mokyti bazinių lietuvių ir anglų kalbos dalykų, tačiau kartu suteikti progą vaikams patirti sėkmę, įgalinti veikti, skatinti kelti klausimus, tyrinėti ir reflektuoti. Programa sudaroma atsižvelgiant į vaikų amžių ir interesų lauką, kalbos dalykus integruojant į kūrybinį procesą.