Programos

SVJC Anglų kalba
Anglų kalbos užsiėmime daug dirbsite ir kursite patys, atsilaisvinę nuo vadovėlinių rėmų. Per smagius bei naudingus projektus ir užduotis pažinsite angliškai kalbančių tautų kultūrą, patys mokysitės kalbėti, skaityti bei rašyti anglų kalba. Be to, ugdysitės motyvaciją mokytis užsienio kalbos, kuri labai svarbi, nenorint sustoti pusiaukelėje.
Nauja programa
Programa, vykdoma pagal VŠĮ Švietimo pagalbos projektai parengtą metodiką, skirta raidos sutrikimų turinčių vaikų fizinių bei socialinių gebėjimų ugdymui, judesių motorinio planavimo, smulkiosios ir stambiosios motorikos lavinimui, savarankiškumo ir bendravimo įgūdžių stiprinimui. Vaikai supažindinami su įvairių sporto šakų elementais (futbolo, krepšinio, gimnastikos, lengvosios atletikos ir kt.), ugdomas jų bendras fizinis pasirengimas, ištvermė, dėmesio koncentracija, gebėjimas dirbti grupėje, pozityvūs socialinės interakcijos būdai. Programa visapusiškai pritaikyta raidos sutrikimų turintiems vaikams: kiekvienas užsiėmimas iš anskto suplanuotas, numatyti konkretūs pratimai, priemonės, kurie pateikiami vizualiniame tvarkaraštyje. Dirbama mažose 3 -4 vaikų grupėse pasitelkiant asistentus. Programoje taikomas pozityvaus elgesio skatinimo metodai, naudojama moderni įranga, interaktyvios grindys atskirų sporto šakų elementams ugdyti, išmanioji balansinė lenta su įvairių žaidimų programėlėmis, videomodeliavimas. Programa skirta įvairių specialiųjų poreikių vaikams. Programos metu vertinama vaikų pažanga.

Anglų kalbos būrelis
Anglų kalbos būrelio programa Vilniaus atviro jaunimo centro „MES“ neformalaus ugdymo erdvėje „Savas kampas“ skirta tiems, kurie nori išmokti sklandžiai ir laisvai kalbėti anglų kalba. Per užsiėmimus didžiausias dėmesys skiriamas anglų kalbos vartojimui, bendravimui. Siūlydami aktualias temas laviname moksleivių mąstymą, kalbėjimo, klausymo, skaitymo ir rašymo įgūdžius. Užsiėmimų metu didelis dėmesys skiriamas darbui grupėje, bendradarbiavimui, žaidimams. Taip stiprinami ryšiai su bendraamžiais, lavinama vaizduotė bei kūrybiškumas. Būrelyje vaikai išmoks naujų žodžių, kurs dialogus, atliks įvairaus sunkumo užduotis raštu, žiūrės edukacinę animaciją, diskutuos ir taip ugdys socialines, asmenines bei komunikacijos kompetencijas. Patobulinęs anglų kalbos žinias mokinys labiau pasitikės savo žiniomis mokykloje, laikydamas valstybinį egzaminą ar galvodamas apie studijas užsienyje.

Menų terapija specialųjų poreikių turintiems vaikams
Menų terapijos būrelio programa skirta ir sveikiems, ir negalią, SUP turintiems vaikams, kurie nori pažinti savo vidinį pasaulį, pamatyti savo viduje slypinčią drąsą ir jėgą, džiaugsmą ir stiprybę. Užsiėmimo metu didžiausias dėmesys bus skiriamas emocinio atsipalaidavimo, jausmų raiškai kūrybinio proceso metu. Mokysimės kurti ir džiaugtis savo kūryba: žaisime su spalvomis, formomis, faktūromis, tapysime guašu, piešime visomis įmanomomis priemonėmis – teptukais, pieštukais, flomasteriais, kempinėlėmis, voleliais, pirštais, delnais... Lipdysime iš molio. Kuriant grupėje stiprėja ryšys su draugais, lavinama vaizduotė ir kūrybiškumas. Užsiėmimų metu bus sukurta saugi aplinka, kur vaikai galės išreikšti savo emocijas.

Japoniško stiliaus tapyba - Suminagashi
Japoniško stiliaus tapyba turi ilgametę istoriją nuo tušo ir plunksnos iki spalvotų niekur kitur nebepasikartojančių kūrinių ant celiuliozės, ryžių popieriaus, šilko audinio, medienos ar akmens. Tai visada įdomus ir nenuspėjamas rezultatas. Toks laisvalaikio praleidimo būdas turi ilgalaikės naudos ir pačiam piešiančiajam ir planuojamų tapybos parodų lankytojams. Ši programa skirtas kokybiško turinio mylėtojams, daug galvojantiems apie savirealizaciją ir kišenpinigių temą. Keturis kartus per savaitę tapysime specialiomis priemonėmis pagal dešimtmečius profesionalų kurtą metodiką. Programa išsiskiria originaliu ir kūrybinį intelektą auginančiu procesu. O rezultatai žadina smalsumą, kitokį interpretacijos kampą, pasitikėjimą savimi, entuziazmą tapyti dar ir dar kartą.

Namų puošyba ir aksesuarai
Programa „Namų puošyba ir aksesuarai“ – tai galimybė praktiniuose kūrybiniuose užsiėmimuose kurti savo rankomis ir išreikšti save. Gillinsimės į ekologiškos kūrybos subtilybes Kartu nagrinėsime tendencijas, stilius, mokysimės susirasti informaciją, ją išnagrinėti tiek individualiai, tiek nedidelėse grupėse, kursime unikalius vienetinius papuošalus, namų dekoro detales, aksesuarus. Programos lankytojai ugdys kantrybę, išradingumą, pasitikėjimą savimi, erdvinį mąstymą ir sieks galutinio estetinio rezultato.

Spalvoto smėlio paveikslai
Spalvoto smėlio barstymo terapija yra pakankamai nauja laisvalaikio praleidimo forma. Iš smėlio išberti galima be galo daug subtilių, originalių ir unikalių paveikslų, atvirukų, skirtukų ir reljefinių interjero detalių. Išmokę pagrindines taisykles, kursime paveikslus iš smėlio nuo idėjos iki įrėminimo ir būtinai daug laiko bus skiriama ankstyvojo verslumo temai. Programa skirta vyresniems, nes daug dirbsime su profesionaliu popieriaus raižikliu. Programa skirta kūrybiniam mąstymui, estetiniam pojūčiui ugdyti. Be to, mokysimės dirbti komandoje, užsibrėžti ir pasiekti tikslą, bendradarbiauti, padėti kitiems, mokysimės realizuoti savo kūrybines idėjas, susipažinsime su kompozicijos ir spalvų derinimo pagrindais, o pasitikėti savo jėgomis leis unikalus rezultatas.

Kūrybinės dirbtuvės „Teslos akademija“
Techninės kūrybos būrelis 14-17 metų moksleiviams, „Teslos akademija“ vyksta Energetikos ir technikos muziejaus (pirmosios viešosios Vilniaus elektrinės) dirbtuvėse, kurios pavadintos žymaus išradėjo, fiziko, mechanikos ir elektros inžinieriaus Nikola Teslos garbei.
Ką veiksime šiose dirbtuvėse? Mokysimės naudotis tokiomis šiuolaikinėmis technologijomis kaip CO2 lazeris, trimačiai spausdintuvai, plataus formato ploteris, mikrovaldikliai ir kita elektronika. Susipažinę ir įvaldę naujausią įrangą, gaminsime pasirinktą daiktą: nuotrauką-šviestuvą, išmaniųjų namų sistemą ar muziejaus eksponatą. Pabaigę „Teslos akademiją“ dalyviai įgis programavimo, litavimo ir elektronikos pagrindus.
Techninės kūrybos būrelis lavina inžinerinį mąstymą ir kompetencijas, kūrybiškumą, yra orientuotas į užsibrėžtų tikslų įgyvendinimą, problemų sprendimą ir mokymąsi per praktiką.
Būrelis išskirtinis tuo, kad jame vadovaujamasi neformalaus švietimo principais – moksleiviai išmėgina įvairias technologijas, atranda savo domėjimosi sritį ar nuo pat pradžių gilina žinias pasirinktoje srityje: inžinerijoje, elektronikoje, programavime.
Būrelio dalyviai kuria ir įgyvendina individualius arba grupinius projektus. Vadovavimas užsiėmimams yra lankstus ir pritaikytas prie kiekvieno moksleivio turimų žinių bei poreikių. Būrelio vadovas – elektronikos inžinierius ir elektronikos dirbtuvių kuratorius Andžejus Kuldoš.
Kodėl verta dalyvauti „Teslos akademijoje“?
- Dirbtuvės aprūpintos naujausia įranga;
- Integruoti inžinerijos, elektronikos, programavimo užsiėmimai;
- Dėmesys kiekvieno moksleivio poreikiams ir žinioms;
- Derinamas individualus ir komandinis darbas;
- Mokymasis per praktiką;
- Veiklos vyksta autentiškoje erdvėje – istorinėje Vilniaus centrinėje elektrinėje;
- Kompetentingas vadovas.
„Teslos akademijos“ programa:
- Pirmasis susitikimas – įvadas, susipažinimas;
- Pirmasis mėnuo – saugaus darbo su įranga (penkiais FDM technologijos ir vienu SLA technologijos 3D spausdintuvu, 100×70 cm dydžio lazeriu, plataus formato CO2 ploteriu, mikrovaldikliais, jutikliais ir kitais elektronikos komponentais) mokymai, susipažinsime su pagrindiniais jų veikimo principais ir panaudojimo galimybėmis;
- Atviri užsiėmimai. Pasiskirstę į mažas grupeles eksperimentuosime;
- Naudodamiesi įgytomis žiniomis ir įgūdžiais kiekvienas individualiai įgyvendinsime pasirinktą techninės kūrybos projektą;
- Mokslo metų aptarimas – kilę iššūkiai ir patirta sėkmė.
Koreguojanti mankšta ir plaukimo tobulinimas
Programa apima teorinius ir praktinius užsiėmimus salėje ir baseine. Programa salėje skirta moksleiviams (tiek sveikiems tiek turintiems laikysenos sutrikimų) ugdyti taisyklingą, koreguoti netaisyklingą laikyseną, gerinti fizinį pasirengimą. Užsiėmimų metu moksleiviai skatinami judėti, tenkinti įgimtą judesio poreikį, lavinant sveikatai reikšmingiausias fizines ypatybes (ištvermę, jėgą, lankstumą, koordinaciją). Programa baseine skirta moksleiviams suteikti saugaus elgesio prie vandens ir vandenyje žinių, tobulinti plaukimo techniką, mokyti sportinių plaukimo būdų, siekiant įgyti tvirtų plaukimo įgūdžių, kurie padės mėgautis plaukimu ir susijusia veiklą visą gyvenimą. Be to plaukimas yra ypač naudinga fizinė veikla ne tik stiprinanti organizmą, lavinanti kūną, bet ir puikiai atpalaiduojanti, mažinanti dienos nuovargį bei kelianti nuotaiką, didinanti pasitikėjimą savimi.
Koreguojanti mankšta ir plaukimo mokymas
Programa apima teorinius ir praktinius užsiėmimus salėje ir baseine. Programa salėje pritaikyta moksleiviams( tiek sveikiems tiek turintiems laikysenos sutrikimų) ugdyti taisyklingą, koreguoti netaisyklingą laikyseną, mokyti plokščiapėdystės profilaktikos pratimų ir gerinti fizinį pasirengimą, lavinant sveikatai reikšmingiausias fizines ypatybes (ištvermę, jėgą, lankstumą, koordinaciją), kartu suteikiant sveikos gyvensenos pagrindus. Programa baseine moksleiviams siekiama suteikti saugaus elgesio vandenyje žinių, išmokyti gyvybiškai svarbių plaukimo įgūdžių, mokyti nugalėti vandens baimę bei didinti pasitikėjimą savo gebėjimu plaukti, dėl ko atsiranda motyvacija gyventi sveiką ir aktyvų gyvenimo būdą.
Plaukimo tobulinimas (pažengusiems)
Plaukimo tobulinimo programa apima teorinius ir praktinius užsiėmimus baseine, kuria siekiama suteikti saugaus elgesio prie vandens ir vandenyje žinių, tobulinti plaukimo techniką, mokyti sportinių plaukimo būdų, siekiant įgyti tvirtų plaukimo įgūdžių, kurie padės mėgautis plaukimu ir susijusia veiklą visą gyvenimą. Vaikai mokydamiesi ir tobulindami plaukimo įgūdžius, ne tik stiprina sveikatą, lavina sveikatai reikšmingas fizines ypatybes (ištvermę, jėgą, lankstumą, koordinaciją), bet ir mokosi savarankiškumo, bendradarbiavimo, geriau pažįsta save bei objektyviai vertina savo galimybes.
Plaukimo mokymas (pradedantiesiems)
Mokymo plaukti programa apima teorinius ir praktinius užsiėmimus baseine, kuria siekiama suteikti saugaus elgesio prie vandens ir vandenyje žinių, išmokyti gyvybiškai svarbių plaukimo įgūdžių, mokytis nugalėti vandens baimę bei didinti pasitikėjimą savimi, formuoti sveikos gyvensenos nuostatas. Moksleiviai bus supažindinti su saugaus elgesio prie vandens ir vandenyje taisyklėmis, mokomi plaukti įvairiais plaukimo būdais, panerti po vandeniu, šokinėti taisyklingai ir saugiai nuo bortelių. Užsiėmimų metu formuojami įgūdžiai, dėl kurių atsiranda motyvacija gyventi sveiką ir aktyvų gyvenimo būdą. Šie įgūdžiai susiformuoja visam gyvenimui.

Dainavimo studija "Šviesi žvaigždelė"
Dainavimo studijos „Šviesi žvaigždelė“ programos paskirtis – suteikti vokalinio muzikavimo patirtį ir kokybišką muzikinį ugdymą, ugdyti bendruosius muzikavimo gebėjimus.
Dainavimo studijos „Šviesi žvaigždelė“ programos tikslas – tobulinti vaikų vokalinius gebėjimus ir padėti mokiniams įgyti chorinio dainavimo žinių ir įgūdžių, kurie suteiks galimybę jiems tapti aktyviems visuomenės nariams, sėkmingai veikti visuomenėje, padės tenkinti pažinimo ir saviraiškos poreikius.
Mokyklinio amžiaus periodu dainavimas yra pažinimo, bendravimo, dvasinės raiškos, kūrybinio mąstymo, vaizduotės, estetinių jausmų, muzikinio skonio ugdymo priemonė. Dainavimo užsiėmimų metu vaikai tobulina vokalinius įgūdžius, susipažįsta su lietuvių tautos muzikine kultūra, įvairiomis muzikos kryptimis, stiliais, žanrų įvairove, išmoksta interpretuoti, analizuoja muzikinius kūrinius. Gyvos, gražios, lengvai įsimenamos dainos greit pavergia vaikų širdis, įsilieja į mūsų buitį.
Dainavimas – tai kiekvieno žmogaus natūralus poreikis, skatinantis dainuojant išreikšti savo jausmus ir nuotaikas.
Turinys. Programoje kviečiami dalyvauti bendrojo lavinimo pradinės mokyklos 6–12 metų vaikai. Jie programoje pagal amžių skiriami į dvi grupes: I grupė – 6–9 metų vaikai ir II grupė – 9–12 metų vaikai.
Moksleiviai, kurie pageidauja mokytis pagal šią programą, į grupes patenka be specialios atrankos, mokinio tėvų pageidavimu. Programa siekiama, kad visi vaikai, nepriklausomai nuo jų gabumų, atrastų save jiems priimtinoje dainavimo veikloje ir pritaikytų savo įgūdžius kitose neformaliose vaikų švietimo programose ir bendrojo lavinimo mokyklos dalykų pamokose.
Mokiniai dainuoti mokysis grupėse (15-25 vaikai) du kartus per savaitę, aštuonis kartus per mėnesį.
Pasirinkę dainavimo studijos „Šviesi žvaigždelė“ programą mokiniai mokysis: teisingai formuoti garsą, jausti atliekamos muzikos ritmą bei charakterį, sieks tikslios intonacijos, aiškaus, taisyklingo ir išraiškingo žodžių tarimo, ugdysis ansambliškumo įgūdžius, lavinti muzikinę klausą ir atmintį, vystys balso ir kvėpavimo aparatą, mokysis taisyklingos laikysenos bei elgesio scenoje įgūdžių, tobulins kalbą, pastabumą, dėmesį, atmintį,patirs teigiamų emocijų. Pagal galimybę bendradarbiaus su Vilniaus mieste veikiančiais teatro, šokio, dailės ir kitų meninės saviraiškos veiklos kolektyvais, rengs bendrus projektus.
Programos turinys planuojamas ketveriems mokslo metams. Kaip programos turinį įsisavins lankantys vaikai priklausys nuo jų individualių pastangų, gebėjimų ir pamokų lankomumo.
Programos turinys gali būti plėtojamas ir pritaikomas atsižvelgiant į vaikų individualius poreikius gebėjimus ir amžių.
Pagrindinė mokymo forma – pamoka. Kitos mokymo formos: atvira pamoka, pamoka – koncertinė ekskursija, konsultacija, repeticija, koncertai, teminiai koncertai, koncertų lankymas, projektinė veikla.
Mokymo metodai: kūrybiniai (įvairi muzikinė veikla), praktiniai (pratybos, žaidimai), informaciniai (teikiamieji, atgaminamieji), auklėjimo (rodomieji, sakytiniai, stimuliavimo).
Šokiai
Šokio programos tikslas – ugdyti choreografinius įgūdžius, artistiškumą, skatinti mokinių kūrybingumą, atskleisti it lavinti įgimtus talentus, puoselėti ir skatinti mokinių organizacinius gebėjimus.
Keramikos konstravimo studija
Programos metu vaikai ir jaunimas susipažins su įvairiomis konstrukcinėmis medžiagomis bei jų savybėmis, įvairiomis jungimo technikomis, bus skatinamas noras tyrinėti. Moksleiviai dirbdami su moliu, įvairiomis gamtinėmis konstrukcinėmis medžiagomis išmoks derinti spalvas, savo idėjas, fantazijas įgyvendins realybėje. Per veiksmų grandinę konstruojant tam tikrus modelius bus lavinama logika ir erdvinis mąstymas, vaikai išmoks reikšti savo individualumą, kūrybiškumą.
Dainavimo ir muzikavimo studija
Programos esmė – puoselėti vaiko muzikalumą, ugdyti kūrybišką asmenybę. Padėti įgyti muzikos, dainavimo kompetenciją ir estetinės patirties pagrindus. Ši programa skirta vaikams, norintiems lavinti balsą, muzikinę klausą, muzikinę atmintį, išreikšti save kūryboje, turtingai praleisti laisvalaikį bendraminčių draugijoje. Programos turinį sudaro teoriniai ir praktiniai užsiėmimai. Mokiniai ugdys gebėjimą įsiklausyti ir pajausti muzikos keliamas emocijas, visapusišką vaiko asmenybę, lavins bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius. Programos dalyviai dalyvaus koncertuose, renginiuose.
Gitaros studija
Programa skirta vaikams ir jaunimui, norintiems išmokti groti gitara, pažinti save, išmokti per muziką reikšti jausmus, nuotaiką, improvizuoti. Programos metu bus lavinamas vaikų ir jaunimo meninis išprusimas, stilių pasirinkimas, formuojama samprata apie įvairių žanrų įvairovę. Užsiėmimų metu vaikai ir jaunimas tik išmoks groti gitara, susipažins su muzikine kultūra, išlavins savo muzikinį ir estetinį skonį, orientuosis muzikos stiliuose ir žanruose. Vaikai dalyvaudami šioje programoje įgis pasitikėjimo savimi, mokysis susikaupti, bendradarbiauti su kitais grupės nariais, nuosekliai dirbti lavina komunikacinius gebėjimus.
Ritminė gimnastika
Ritminė gimnastika tai fizinio ugdymo priemonė harmoningai vaiko raidai, kuri lavina judesių koordinaciją, taip pat šoklumą, lankstumą ir plastiškumą. Vaikai mokysis taisyklingos laikysenos pratimų, sužinos apie fizinio aktyvumą naudą, galės išreikšti save atlikdami įvairius judesius su muzika, išmokti įvairių gimnastikos ir šokio elementų.
Lietuvių kalbos studija
Programa skirta kitataučiams mokiniams, siekiant juos sudominti lietuvių kalbos mokymusi. Mokymui bus naudojami netradiciniai mokymo metodai tokie kaip žaidimai, dainelės, filmukai, kryžiažodžiai, IT programos. Bendraudami tarpusavyje, žaisdami įvairius žaidimus ,vesdami diskusijas, analizuodami įvairias temas programos dalyviai tobulins socialinius įgūdžius, lavins kritinį mąstymą, plės pasaulėžiūrą, mokysis bendravimo kultūros. Lietuvių kalbos studijos nariai ne tik gilins mokėjimo mokytis kompetencijas bei suvoks lietuvių kalbos panaudojimo svarbą kasdieniniame gyvenime.
Dailės-keramikos būrelis „Kūrybos magija“
Programa suteikia galimybę atskleisti vaiko kūrybines galias ir gebėjimus. Per savaitę vyks du užsiėmimai: vienas – piešimo, kitas – keramikos. Šių užsiėmimų metu siekiama individualizavimo – orientuojamasi į vaiką, jo pasiekimus ir mokymosi ypatumus, individualią gabumų raidą. Šiuolaikiškumo ir dermės – derinamos tradicijos ir ugdymo naujovės. Kūrybingumo ir iniciatyvumo – ugdomas mokinių kūrybinis mąstymas, atsakomybės už savo mokymąsi prisiėmimas, taip pat meninės raiškos pasiekimų pristatymo visuomenei gebėjimai.