Pasirinkite veiklos sritį ir rūšį
Viso rasta { ? } programų

Programos

Lyderystės akademija

Asmeninei lyderystei reikalingų kompetencijų ugdymas. Savęs pažinimo, asmeninių savybių, interesų, gabumų įgūdžių aptarimas ir ugdymas. Teigiamo požiūrio į aplinką kūrimas. Mokymasis dirbti individualiai ir komandoje. Pažintis su įvairių sričių darbuotojais. sekmės istorijos. Ekskursijos po sekmingai dirbančias įmones. Savanorystės ir pameistrystės patirties populiarinimas. Asmeninei karjėrai reikalingų savybių įvardijimas ir metodiškas, individualus jų siekimas. Asmenių kompetencijų aplankai, Cv ruošimas, darbo pokalbių imitacija.

Amžius: 11–19 m.

Integruoto Ugdymo Robotikos Akademijos Programa : 7/8 klasei – Vilnius.

Programos tikslas – sudominti ir motyvuoti vaikus mokytis STEM dalykų ir juos taikyti sprendžiant kasdienio gyvenimo ir juos supančios aplinkos iššūkius. Skatinamas vaikų bendradarbiavimas tiek tarpusavyje, tiek su mokytoju. Sprendžiamos įvairios iškilusios problemos pasitelkiant į pagalbą robotus.Vaikai mokosi, eksperimentuoja ir teorines žinias įtvirtina per žaidimą, konstruodami ir programuodami linksmuosius LEGO EDUCATION MINDSTORMS robotus. Kiekvienoje klasėje, atinkamai pagal vaiko amžių, yra vystomos šios mokomūjų dalykų kompetencijos, remiantis Robotikos Akademijos sukurtais, kompetencijų kampainiais. Fokusuojamais į šias ugdytinio kompetencijas: Tiksliuosiuose moksluose reikalinga kompetencija, iškelti klausimą, ir sukurti metodą, kaip į jį atsakyti, pasitelkus ekspermentus ir priemones esančias aplinkui. Suvokimas, inžinerinio ir mokslinio mąstymo metodu praktinio panaudojimo. Kompetencija, savarankiškai sukurti ekspermenta, kurį gali perduoti kitiem vykdytojam.Metų programoje, vaikai yra supažindinami su praktinių teorinių žinių panaudojimu.

Amžius: 6–16 m.

Vandens tapyba – VYTA Vilniaus mieste.

Tapybos ant vandens neformalaus švietimo užsiėmimuose stengiamasi suderinti tobulėjimą tapybos ant vandens mene, socialinių įgūdžių lavinimą, kam ši meno rūšis ypač tinkama, bei skatinti domėjimąsi antologija ir kitų šalių kultūra. Tapybos ant vandens menas kilo VII a. Kinijoje, kur buvo laikomas slaptu žynių mokslu, ir vėliau paplito po visą pasaulį. Į Lietuvą tapyba ant vandens atkeliavo iš Turkijos prieš 10 metų per ES projektus, kurių dėka tapyba ant vandens naudota terapijai ir vaikų lavinimui. Ši meno kryptis išsiskiria nuolat kintančiu ir netradiciniu kūrybos procesu, kas padeda lavinti dėmesio koncentraciją, kūrybišką mąstymą. Kadangi tapybos ant vandens metodu sukurti piešiniai visad išeina gražūs, tai padeda ugdyti vaiko pasitikėjimą savimi bei padeda atsikratyti išmokto bejėgiškumo, dėl kurio vaikas ateityje gali nenorėti bandyti naujų veiklų ar prisiimti atsakomybių, nes viduj tiki, kad „man vis tiek niekas nepavyks“ arba „aš nieko nemoku“. Visa tapybos ant vandens programa orientuota į vaiko kritinio mąstymo, kūrybiškumo, smulkiosios motorikos lavinimą bei stengiamasi padėti ugdyti vertybes ir nuostatas, kurios vaikui ateityje būtų naudingos. Kadangi visa veikla vyksta grupėje, vaikai mokomi bendravimo įgūdžių, emocinio intelekto atpažįstant savo ir kito jausmus bei mokantis juos išreikšti tinkamu būdu. Norint pasiekti aukštesnės kokybės darbus, kuriuose būtų naudojami sudėtingesni ornamentai, nupiešti įvairesni kūriniai, tenka įdėti pastangų, mokytis, kas skatina kryptingumą ir atkaklumą siekiant norimo rezultato. Tapybos ant vandens istorija labai sena, o evoliucija labai įdomi. Evoliucija keliauja per daug įvairių šalių, kurioje atgimsta vis pakitusiu pavadinimu, tad tapyba ant vandens skirtinguose regionuose bei skirtingu laikotarpiu vadinama vis kitaip. Meno istorijos pažinimas padės praplėsti vaikų geografijos, kultūrines žinias bei ugdys pilietiškumą, toleranciją kitoms tautoms, skatins smalsumą ir domėjimąsi pasauliu. Lietuvoje, pasitarus su etnologais, baltų bendruomene bei tapybos ant vandens mokytojais iš Turkijos, buvo išrinktas V.Y.T.A. (Veidas Yra Tavo Atspindys) pavadinimas, kuris pabrėžia terapinę tapybos ant vandens pusę – kitose šalyse ši meno technika yra labiau atsieta nuo terapijos ir emocinio intelekto lavinimo sąvokų nei Lietuvoje. Lietuviškojo vardo naudojimas mūsų įstaigą įpareigoja puoselėti lietuviškas tradicijas, pasaulėžiūrą ir savo veikloje skatina lietuviškos kultūros palaikymą. Tokiu būdu vaikuose palaikoma lietuviška tautinė dvasia, ugdomas tautinis pilietiškumas bei puoselėjamos senosios tradicijos. Apibendrinant, vaikas, lankydamas tapybos ant vandens užsiėmimus, mokysis ne tik senojo tapybos meno, tačiau kartu mokysis bendravimo, problemų sprendimo įgūdžių, lavins emocinį intelektą, sužinos daugiau apie kitas šalis bei lietuviškas tradicijas, ornamentus.

Amžius: 13–17 m.

"Angliškai kalbu laisvai: Taip!"

Kadangi kalbos socialinis uždavinys - įtikinti, paskatinti veikti ir suteikti malonumą klausytojui, šeštadienio akademijos šnekamosios anglų kalbos programa 1 – 2 klasių gimnazistams „Speak English Fluently: Yes!“ (Angliškai kalbu laisvai: Taip!) ugdys jaunųjų kalbėtojų gebėjimus ne tik perteikti informaciją anglų kalba sklandžiai, bet ir gebėjimą suteikti klausytojui pasitenkinimą, kad sužinota kažkas naujo, kad į problemą, apie kurią kalbama, galima pažiūrėti kitaip. Raiškus tarimas, vaizdingas žodynas, prasmingas turinys ir viešojo kalbėjimo etika – neatsiejami nepamirštamo pristatymo elementai, kurių dalyviai mokysis atlikdami praktines užduotis, diskutuodami, debatuodami, rengdami teminius pristatymus, dalyvaudami patyriminėse žaidimų veiklose. Baigę šią programą, dalyviai praplės žodyną įvairiomis temomis, gebės struktūriškai išsakyti savo nuomonę tam tikra tema, vartodami turtingą ir gramatiškai taisyklingą žodyną, išsamiai pasikeisti informacija su pašnekovu, tinkamai pateikti argumentus ir jų pavyzdžius. Ši programa suteiks daugiau pasitikėjimo savimi būsimoje asmeninėje, akademinėje, profesinėje veikloje, suteiks viešojo kalbėjimo įgūdžių, kurių prireiks darbo pokalbiuose, susirinkimuose, viešuosiuose renginiuose.

Amžius: 7–16 m.

Breiko studija

Breiko šokio stilius skirtas vaikams, kurie nori tobulėti fiziškai, ugdyti fizinę jėgą, kūno lankstumą,lavinti ritmo pojūtį, kūrybiškumą. Šis šokio stilius glaudžiai susijęs su improvizacija, tad mokinys gabės savo kūrybines mintis išreikšti per judesio prizmę. Šio šokio stiliaus judesiai yra glaudžiai susiję su kovos menų, gimnastikos ir kitų šokio stilių judesiais, tad mokinys susipažins su įvairiomis šokio technikomis bei judesiais.

Amžius: 7–19 m.

Ekologija - gyvenimo būdas. Esame atsakingi.

Mokiniai išmoks vertinti, prognozuoti ekologinę situaciją, susipažins su gyvosios gamtos sandara, jos ypatumais, įgys mokslinio mąstymo, tyrimo įgūdžių, gilins gamtosaugines žinias, atliks praktines užduotis, išmoks planuoti, atlikti stebėjimus, analizuoti gautus rezultatus, daryti išvadas. Rūpinsis gyvūnais, augalais, dalyvaus ekskursijose, konkursuose. Užsiėmimo tikslas – ugdyti atsakingą mokinių gyvenseną ir sąmoningą vartojimą, Mokiniai mokosi kultūringo bendravimo ir bendradarbiavimo su juos supančia aplinka.

Amžius: 6–16 m.

LVJC Anglų kalbos būrelis

Anglų kalbos būrelio veikloje vaikai įgyja įvairių žodžių ir frazių bagažą kalbėti tam tikromis temomis, esant tam tikrom situacijom. Gebama vartoti minimalų paprastų gramatinių struktūrų ir sakinio modelių skaičių pagal išmoktą medžiagą. Gebama taisyklingai tarti išmoktus žodžius ir frazes, naudojant juos pagal paskirtį. Skaitant gebama suprasti informaciją paprastuose, kasdieniniuose tekstuose, skelbimuose,reklamose,valgiaraščiuose,tvarkaraščiuose ir t.t. Gebama suprasti ir parašyti paprastus asmeninius laiškus, žinutes, pastabas ir t.t. Gebama kalbėti trumpais sakiniais buitinėmis temomis, pasakyti keletą frazių apie save,savo šeimą, kitus žmones, gyvenimo sąlygas. Kūrybiniai projektai skatina vaikų motyvaciją mokytis, pasitikėti savimi ir savo žiniomis,r prisiimti atsakomybę už save bei kitus, pozityviai bendrauti ir bendradarbiauti.

Amžius: 7–8 m.

Teatro studija

Būrelio veikla apima šias sritis: teatro raišką (kūrybą), vaidinimų stebėjimą, interpretavimą, vertinimą ir teatro svarbos socialiniame kultūriniame gyvenime pažinimą. Iš pradžių mokiniai mokomi reikšti tam tikrą turinį ir vartoti teatro raiškos priemones, po to mokosi suprasti turinį, išskirti priemones aiškindamiesi savo pačių ir kitų vaidinimą. Kurdami dramos siužetus, mokiniai vaizduos jiems aktualias ir iš gyvenimo, liaudies bei literatūrinių pasakų gerai pažįstamas konfliktines situacijas. Mokiniai, atlikdami jau žinomas ir naujas užduotis, įtvirtins laisvumo, orientavimosi, bendravimo, improvizavimo, kvėpavimo ir balso valdymo gebėjimus. Išsamiai bandys išnagrinėti 3-4 mizanscenų, raiškos priemonių naudojimo, su kitais dalykais integruotų vaidybinių situacijų pavyzdžius, pagal juos kurs savo variantus. Tiek per teatrinę raišką, tiek per vaidinimų interpretavimą bus puoselėjamos mokinių įžvalgos apie tai, kokią svarbą teatras turi jų pačių ir klasės, mokyklos, įvairių kultūrų bendruomenių, visuomenių gyvenime. Teatro programoje numatyta veikla bus glaudžiai integruojama su kitų meninių dalykų (dailės, šokio, muzikos) veikla ir siekiamais pasiekimais. Dalyvausime Vilniaus m. ir rajono Teatrų festivaliuose bei šventėse, klubose organizuosime Teatro dieną, padėsime organizuoti ir dalyvausime įvairiuose mokykloje renginiuose (Rudenėlio popietę, Žemės dieną, Kalėdinę popietę). Sukurtus spektaklius matys ne tik klubo mokiniai, bet ir lopšelių-darželių auklėtiniai, kitų miesto mokyklų mokiniai. Su būrelio mokiniais žiūrėsime profesionalių aktorių spektaklius, vyksime į ekskursijas.

Amžius: 6–19 m.

Šokių būrelis

Programos metu bus siekiama supažindinti ugdytinius su šokiu, ritmika. Užsiėmimų paskirtis: mokyti grakščiai judėti, jausti ritmą, bendrauti, ugdyti estetinę nuovoką, kūrybinę iniciatyvą, bendravimo kultūrą, muzikalumą, artistiškumą, skatinti dalyvavimą kūrybinėje veikloje. Šiuolaikinio šokio studijos programos tikslas bei uždaviniai – plėtoti mokinių estetinę, kultūrinę ir bendrąsias (iniciatyvumo ir kūrybingumo, asmeninę, socialinę ir pilietinę, mokymosi mokytis, pažinimo) kompetencijas, ugdyti sumanų ir aktyvų kultūrinio gyvenimo dalyvį. Išmoks mažiausiai 2 šokius per mokslo metus. Susipažins su Lietuvos miestuose vykstančiais šokio festivaliais-konkursais, dalyvaus juose kaip žiūrovai ir kaip dalyviai. Vaikai pajaus scenos jaudulį, ugdys sceninę patitį. Palygins stebėtus šokius, aptars jų panašumus ir skirtumus (pagal konkrečius aspektus, pvz., nuotaikas, tempą, kostiumus). Nusakys šokio dalyvių (šokėjo, choreografo, šokio mokytojo, žiūrovo) veiklą.

Amžius: 6–19 m.

Aerobikos būrelis

Programos metu bus siekiama supažindinti ugdytinius su aerobika. Užsiėmimų paskirtis: siekti vaikų fizinės, psichinės ir dvasinės darnos, stiprinti ugdytinių sveikatą. Svarbiausias uždavinys – ugdyti fizinio aktyvumo įpročius. Naudojant fizinius pratimus didinti raumenų jėgą ir ištvermę, gerinti sąnarių lankstumą, didinti judesių amplitudę, ugdyti fizines galias. Užsiėmimo metu lavinti ritmo ir klausos pojūtį, puoselėti ir populiarinti sporto naudą žmogaus kūnui ir sielai . Siekti, kad vaikai patirtų judėjimo džiaugsmą, suprastų, kad mankšta ne tik prailgina gyvenimą, bet ir suteikia jam daugiau spalvų ir teigiamų pojūčių. Siekti, kad vaikai pažintų ir suvoktų, kaip per sportą gerinamas fizinis darbingumas, funkcinis organizmo pajėgumas, psichinis stabilumas, tobulinamos kūno formos;

Amžius: 7–16 m.

Muzikos pradmenys „Individualus instrumentas (fortepijonas)“

Ši programa yra pritaikyta norintiems muzikuoti bei turintiems mažiau galimybių moksleiviams įgyti pradinius grojimo pianinu gebėjimus. Grojimo mokymui yra pritaikyta žaidimo forma, kad vaikas lengviau suprastų ir įgytų muzikavimo įgūdžius. Programos įgyvendinimo forma turi kelis metodus: grupinė ir individuali, koncertas. Koncertas yra pagrindinė pasiekimų demonstravimo ir atsiskaitymo forma. Vaikai įgis pasitenkinimo jausmą, kai mokymas taps prasmingas, kai pianistinių įgūdžių formavimas bus susietas su mokinių norais, polinkiais, interesais.

Amžius: 6–16 m.

Muzikos pradmenys ir vokalinis muzikavimas

Muzikos mokymas, kaip puikus laisvalaikio praleidimo būdas, kasdieninių disciplinų, nuo kurių pavargstama mokykloje, pakeitimas smagiu ir kūrybingu užsiėmimu, kuris niekada netaps rutina, padės atverti naujų žinių pasaulį, pasitekant žaidimus ir draugišką bendravimą. Taisyklingai formuoti moksleivių dainavimo pagrindus, svarbu teisingai suformuoti balso valdymo aparatą, išmokyti teisingai valdyti kvėpavimą, garsą, derinti registrus. Interpretuojant kūrinį svarbu jį suvokti, atsižvelgti į estetinius principus, nenukrypti nuo esmės, perduodant pagrindinę mintį. Siekti sėkmingo pasirodymo scenoje, o jį lemia psichinė savireguliacija ir psichologinis nusiteikimas, koncertinė patirtis, gebėjimas modeliuoti muzikanto-atlikėjo emocijas, pasitikėjimas savimi, individualios charakterio savybės. Džiazo, pop vokalo taikymas studijoje suteiks ugdymo procesui kūrybos, laisvės, pasirinkimo kontekstą. Specifinių džiazo muzikos priemonių (Scat dainavimas, dermių mokymasis, džiazinė ritmika, stilistika ir kt,) taikymas padeda plėtoti atlikimo, išraiškos galimybės. Improvizacija grįsta veikla pasižymi interaktyvumu, skatina kritinį mąstymą, ugdo kūrybiškumą, suteikia sąlygas ugdyti asmenį, gebanti pažvelgti į situaciją iš įvairių perspektyvų. Tobulėjant muzikoje, lavėja, gebėjimai, atmintis, ritmika, saviraiška, kūrybiškumas, vaizduotė, susiduriama su kolektyvine veikla, įgaunama bendravimo įgūdžių. Tai lyg žaidimas pop-džiaz

Amžius: 9–19 m.

Dailės(meno terapijos) studija

Menas laikomas viena iš seniausių komunikacijos priemonių. Vaikui(paaugliui) gebant stebėti, išgyventi, suvokti meno kūrinius, tenkinamas jo sąmoningumas, žingeidumas, išplečiamos pasaulio suvokimo ribos, ugdoma harmoninga asmenybė , galinti realizuoti savo kūrybinius polinkius, įvairiausiomis formomis.(meninė veikla derinama su žaidimais). Kūrybiškumas, aktyvumas, individualumo paieškos- kūrybinio užsiėmimo esmė, kur tradicinėmis(popierius, akvarelė, guašas,kreidelės, pieštukai ir kt.) ir netradicinėmis(eko atliekos, gamtinė medžiaga) dailės priemonėmis vaikas gali per kūrybą pažinti- atrasti save kaip kūrėją. Stebint šių dienų aktualijas(socialinė, emocinė, psichologinė vaikų atskirtis) dalis dailės užsiėmimų vyktų kaip dailės terapijos užsiėmimai, o dailės studijos veikloje pirmenybė būtų teikiama vaiko individualumui bei saviraiškos laisvai formai, kur dailė taikoma kaip pirminis komunikacijos būdas. Dailės terapinis procesas pagrįstas tuo, kad reikšmingiausios žmogaus mintys ir pergyvenimai būdami pasąmoningos kilmės, gali būti greičiau išreikšti vaizdiniais, nei žodžiais. Kai vaikas išreiškia savo vidinį patyrimą vaizduodamas (piešdamas, vaidindamas ir kt.), jis labai dažnai įgyja ir sugebėjimą apibūdinti tai žodžiais, o tai leidžia brandžiau suvokti problemą, ją priimti ir konstruktyviai spręsti. Piešinys tampa kaip asmens vidinio pasaulio dokumentas, kuris, laikui bėgant gali keistis, jį galime stebėti. Ankstyvojo amžiaus vaikams dailės užsiėmimai tai, kaip gausios jutiminės patirties laukas, smulkiosios ir stambiosios motorikos lavinimas, verbalinės raiškos skatinimas, o vyresniems vaikams- vidinio pasaulio, emocijų raiška.

Amžius: 7–18 m.

Matematikos būrelis

Pagrindinės užsiėmimų veiklos susijusios su matematikos uždaviniais, kuriuose būtina kūryba, loginis mąstymas. Pateikiami uždaviniai reikalauja iš mokinių argumentuoti savo atsakymus, tai skatina mokinius mąstyti, gebėti komunikuoti matematine kalba. Studijos vertybės:aktyvus tikslo ir rezultato siekimas, draugiškumas, geri tarpusavio santykiai, noras domėtis, klausti, tobulėti.

Amžius: 7–12 m.

Anglų kalbos būrelis

Anglų kalbos būrelio programa skirta vaikams, kurie nori išmokti kalbėti anglų kalba. Užsiėmimų metu didžiausias dėmesys skiriamas anglų kalbos vartojimui, bendravimui anglų kalba. Siūlydami aktualias temas, laviname moksleivių mąstymą, kalbėjimo, klausymo, skaitymo ir rašymo įgūdžius, didiname jų pasitikėjimą savimi. Tam mums talkins visa gausybė įvairiausių žaidimų. Žaidžiant stiprėja ryšiai su draugais, lavinama vaizduotė ir kūrybiškumas. Užsiėmimų metu vaikai išmoks prisistatyti, kurs monologus, dialogus, vaidins, mokysis skanduočių, žiūrės edukacinę animaciją, atliks kūrybines užduotis, darys projektinius darbus. Vaikai ugdysis socialines, asmenines, komunikavimo kompetencijas, įgis anglų kalbos dalykinių žinių, patobulins savo žodyną.

Amžius: 6–19 m.

Patyriminės repo sesijos

Kūrybiškumo ugdymas(is) pasitelkiant repą kaip saviraiškos priemonę. Naudojant įvairius neformalaus ugdymo metodus, medijas, repavimo ir kūrybinio rašymo technikas bei metodus pažinsime save ir savo autentišką kūrybinį procesą. Jį pildysime, plėsime įtraukdami intuityvų pažinimą per kūną, jusles, asociacijas, vaizdinius ir pan., bei ugdysime strateginį mąstymą, kuris įkvėpimus paverčia konkrečia saviraiškos priemone. Naudojami metodai ir technikos yra tarpdisciplininiai: retorika, teatras, šokiai, edukologija, poezija, verslas. Taip pat bendradarbiaujama su žymiais savo srities žinovais, kurie bus kviečiami pasidalinti savo patirtimi arba individualiai konsultacijai. Taigi, programa apima ir lavina intuityvų pažinimą, bendradarbiavimo gebėjimus, bei loginį, kritinį, strateginį mąstymą. Esminiai bruožai yra saviraiška, autonominis mokymasis, mokymasis mokytis, pramoga.

Amžius: 6–19 m.

„Savęs pažinimas per dailę ir menus“

Per dailę mokoma teorijos ir praktikos. Praktinė dalis aprėpia aplinkos, situacijų, reiškinių, gamtos, daiktų, meno estetinį suvokimą, išjautimą, apmąstymą. Dailės priemonėmis galima kurti, stebėti, analizuoti, patirti kūrybos džiaugsmą ir įgyti gebėjimų, pasitikėjimo savimi, o taip pat praplėsti akiratį. Bendravimas tarpusavyje, santykio su savimi ir kitu kūrimas per meną. Savęs pažinimas tyrinėjant piešinių simboliką. Mokiniams atsiveria galimybės išreikšti save, savo emocijas, patirtis bei giliau suvokti perduodamas žinias.

Amžius: 10–19 m.

Meninių rankdarbių programa „Kūrybos laiptai“

Programa „Kūrybos laiptai“ tai individualus įgimtų ir įgytų jauno žmogaus gebėjimų ugdymas komandoje. Programa orientuota į skirtingo amžiaus vaikus ir jaunuolius, bei paremta neformaliais darbo metodais: suinteresuotumas, nuoseklumas, periodiškumas; verslumas. Didžiausias dėmesys kreipiamas į jaunuolio įgimto kūrybiškumo atskleidimą ir jo realizavimo galimybę per praktines aktyvias veiklas. Pagal paruoštą darbo planą kuriami įvairiausi rankdarbiai, paveikslai, interjero detalės, suvenyrai, dovanos. Kiekvieno užsiėmimų ciklo pabaigoje – po 4 savaičių – aptariami įgytų gebėjimų rezultatai, kurie motyvuoja siekti dar didesnių savirealizacijos galimybių. Jaunas žmogus pradeda pasitikėti savimi, išmoksta dirbti komandoje ne konkuruodamas ir kritikuodamas , o bendradarbiaudamas ir padedamas studijos draugui/naujokui. Per trumpą laiką sukuriamas meniškas produktas pvz. originalus papuošalas, spalvingas paveikslas, sudėtinga interjero detalė, kuris yra fiksuojamas kaip materialinė gerybė, kurią galima parduoti, dovanoti ir tokiu būdu apčiuopiama reali nauda. Jaunas žmogus maloniai praleisdamas laisvalaikį užsiimdamas malonia dinamiška veikla sukuria gražų dalyką ir gali vystyti elementarią verslumo strategiją. Tokiu būdų jaunas žmogus gija psichologiškai, emociškai ir pradeda pasitikėti savo jėgomis, jam parodomas kelias į jaukų socializacijos ir integracijos kelią darbo rinkoje .

Amžius: 13–18 m.

Prancūzų kalbos padirbtuvės

Prancūzų kalbos padirbtuvės skirtos paaugliams nuo 12 iki 18 m, kurie mokosi mokyklose prancūzų kalbos kaip antrosios ir nori patobulinti kalbėjimo ir klausymo įgūdžius. Per užsiėmimus žaisime, vaidinsime, gaminsimės valgyti pagal prancūziškus receptus, versime dainas, žiūrėsime mokomuosius filmus, kursime savo tekstus. Neformalus, žaidybiškas kalbos mokymasis padeda atsipalaiduoti būti kūrybiškiems ir nebijoti klysti Vaikai ugdysis socialines, asmenines, bendravimo kompetencijas, mokysis šnekamosios prancūzų kalbos, patobulins savo žodyną.

Amžius: 6–14 m.

Pasaulio kultūrų dirbtuvės

„Pasaulio kultūrų dibrtuvių“ programa yra skirta vaikų taprkultūrinei kopetencijai ugdyti. Programoje dalyvaus imigrantų vaikai, vaikai iš mišrių šeimų, priimančios bendruomenės (lietuvių) vaikai. Pasak daugelio mokslininkų (Damgaci, Aydin 2014; Abbdulah (2009); Leistyna 2002; Melendez, Ostertag 1997; kt.) ankstyvasis, ikimokyklinis ir mokyklinis amžius – tai laikas, kai vaikai iš bendruomenės įgija suvokimą apie kultūrą, moralę, vertybes, etikos standartus. Todėl šiuo laikotarpiu svarbu ugdyti vaikų pozityvų požiūrį į kitas kultūras, kadangi Lietuva yra nevienalytė valstybė, joje gyvena daugybė kitataučių ir kitatikių. Išryškėja tarpkultūrinės kompetencijos ugdymo svarba, nes įgytas tarpkultūrinis sąmoningumas suteikia galimybę individui „efektyviai veikti skirtingų kultūrų sąveikos kontekste“(Mažeikienė, Virgailaitė-Mečkauskaitė, 2007). Programos tikslas: - Ugdyti vaikų tarpkultūrinę kompetenciją per skirtingų kalbų, kultūrų, religijų pažinimą. Uždaviniai: 1. Organizuoti veiklas, kurios formuoja vaikų teigiamą požiūrį į kitataučius. 2. Organizuoti veiklas, skatinančias tarppkultūrinio dialogo plėtrą. 3. Puoselėti vaikų bendramintiškumą, tarpusavio supratimą ir pagarbą per grupines veiklas. Programos metu vaikai susipažins su skirtingomis kultūromis per užsienio kalbų pažinimą, susitikimus su kitataučiais, prezentacijas, diskusijas, žaidimus, edukacines ekskursijas.Proagamrą sudaro trys pagrindinės ugdymo veiklos : - Kalbų skrynia (užsineio kalbų mokymasis) - Kultūrinės dirbtuvės - Tradiciniai žaidimai Šios veiklos prisidės prie vaikų pozityvios nuomonės formavimo apie kitataučius ir kitas religijas. Vaikams bus ugdomas „gebėjimas galvoti, jausti ir kartu veikti tokiais būdais, kuriais pripažįstama ir gerbiama etninė, kultūrinė ir multietninė įvairovė bei suvokiamas multikultūrinių situacijų specifiškumas“ (LeRoux, 2002). Tarpkultūrinės kompetencijos ugdymas prisidės prie vaikų empatijos ir lankstumo ugdymo: empatija padės vaikams suprasti kitus ir matyti pasaulį iš jų perspektyvos, taip pat būti jautriems jų (kitataučių) poreikiams. Vaikai bus lankstesni tarpkultūriniu aspektu, žinos, kaip elgtis besikeičiančioje aplinkoje, mokės spręsti įvairias socialines situacijas ir sugebės prisitaikyti naudojant tinkamus elgesio būdus.