Programos

SVJC Mažųjų atradėjų savaitėlė
Mažieji atradėjai – tai vieta, kur kiekvienas vaikas jaučiasi laimingas. Čia jis skatinamas tyrinėti, smalsauti, pasitikėti, kurti, išjausti, draugauti, mylėti. Čia jis svarbus! Mokytojai erdvėse yra stebėtojai, padėjėjai bei draugai. Jie į mažuosius žvelgia kaip į asmenybes, susipažįsta su jų gebėjimais, emocijomis, skatina juos augti ir tobulėti. Savaitėlėje smalsučiai mokosi geriau suprasti save ir pažinti kitus, gauna ypatingą dėmesį individualiems poreikiams. Nedidelėse grupelėse mažieji laisvai žaidžia, bendrauja, dalinasi džiaugsmais bei rūpestėliais. O dalyvaudami įvairiose veiklose, randa atsakymus net ir į kebliausius, jiems rūpimus klausimus.
Klauskite: draugaukime@svjc.lt

SVJC Mažųjų atradėjų šeštadieniai
Mažieji atradėjai – tai vieta, kur kiekvienas vaikas jaučiasi laimingas. Čia jis skatinamas tyrinėti, smalsauti, pasitikėti, kurti, išjausti, draugauti, mylėti. Čia jis svarbus! Mokytojai erdvėse yra stebėtojai, padėjėjai bei draugai. Jie į mažuosius žvelgia kaip į asmenybes, susipažįsta su jų gebėjimais, emocijomis, skatina juos augti ir tobulėti.
Šeštadieniuose smalsučiai mokosi šimto vaiko kalbų, lavina skirtingus intelektus. Čia mažieji lipdo, muzikuoja, išbando vis kitas dailės technikas, susipažįsta su raidėmis ir skaičiais, anglų kalba, išmoksta plaukti, susiranda naujų draugų, o svarbiausia – tai tampa patys laukiamiausi šeštadieniai.

SVJC Breikas
Breikas (Ang. Breaking/Breakdance) - tai vienas pamatinių Hip-Hop kultūros elementų; gimęs New York’e, užaugęs visame pasaulyje. Jo motina - afrikos genčių būgnų ritmai, o tėvas - nepriteklius. Ir niekas negali pasakyti tiksliai kur, kada ir kodėl tai prasidėjo… greičiausiai gatvės vakarėlio įkarštyje, nes buvo jėga! Dabar 50 metų skaičiuojantis šokis yra lygiai toks pats jaunas, energingas, originalus bei universalus, koks jis buvo ir pirmosiomis gyvavimo dienomis Bronx’o gatvėse. Tik šiandiena gatves dažnai keičia pasaulinių renginių arenos, teatro scenos, šokių studijų parketai, TV ekranai, socialinių medijų tinklai ir greitu metu jau ir olipinės žaidynės. Ir kol daugelis nesutinka, ar tai yra šokis, o gal vis dėl to - sportas, pats breikas sava raiška vis nenustoja evoliucijonuoti ir toliau sėkmingai laužo jam primestus rėmus ir tarp-disciplinines ribas. Nes juk nuo pat pradžių tai buvo ir yra mūsų visų, visos bendruomenės, kūrinys, kuriame kiekvienas prisilietęs prie šios kultūros įneša ir palieka dalelę savęs, o tuo pat metu ir pasiima dalelę su savim.

SVJC Lindihopas
Lindihopas – pašėlęs šokis, kuriame galite šaukti, bėgti, trypti ir nevaržyti savęs! Čia išmoksite laisvo lindihopo šokio, improvizacijų, taip pat – pajausti muziką ir ritmą. O magiškos istorijos, retro filmų peržiūros ir madų šou nukels jus į XX a. tarpukarį – svingo ir juodai baltų batelių rojų!

SVJC Tautinių šokių ansamblis „Ugnelė“
„Ugnelė“ – tautinių šokių ansamblis, kuriame pažinsite Lietuvą ir visą pasaulį! Čia šokame tradicinius ir pačių sukurtus šokius, dabinamės tautiniais kostiumais, ugdome patriotiškumą ir svarbiausia – keliaujame po platųjį pasaulį, pristatinėdami Lietuvą.

SVJC Šiuolaikinio šokio kolektyvas „Gama“
Šiuolaikinio šokio kolektyvas „Gama“ – vieta, kurioje nuo A iki Ž pažinsite, kas yra tikras šokis.
Čia atrasite šiuolaikinį šokį per kūrybą, techninius elementus, improvizaciją, įvairų bendradarbiavimą. Dalyvausite konkursuose, koncertuose, spektakliuose bei performansuose, kuriuose įgyjama daug patirties bei žinių, reikalingų tolimesniam gyvenimui.
Gamoje kuriamas laisvas, kūrybiškas bei draugiškas santykis tarp mokytojo ir mokinio.

SVJC Gatvės šokio grupė „Bounce“
Gatvės šokio grupė „Bounce“ – užsiemimai, kuriuose pajausite gatvės šokio laisvę! Hip hop lavins jūsų koordinaciją, house stilius gerins ištvermę, o dancehall ritmais ugdysite pasitikėjimą savimi. Čia taip pat susipažinsite su šių stilių istorija, pamilsite gatvės šokio kultūrą ir svarbiausia – išmoksite judėti be griežtų ribų ir „galima – negalima“ taisyklių!

SVJC Teatro studija „Dėmesio. Pradedam!“
Teatro studija „Dėmesio. Pradedam!“ – tai vieta, kurioje galėsite pasiekti asmeninę sėkmę, mokantis teatrinio meno pagrindų. Čia vaidybinėse situacijose ugdysite saviraišką, lavinsite vaizduotę, drąsą, atlikimo raišką. Smagiai improvizuosite „čia ir dabar“. Sužinosite sceninės kalbos, judesio ir teatro raiškos paslapčių. Kursite pasirodymus... ir žengsite pirmuosius žingsnius į sceną!

SVJC Teatro studija „Mango“ (rusų kalba)
Teatro studija „Mango“ – tai vieta, kurioje per žaidimus ir įvairiausias užduotis braidysite po vaizduotės ir fantazijų platybes, geriau pažinsite save, patirsite išorinį pasaulį, galėsite įkūnyti pačias drąsiausias savo idėjas.
Šioje teatro studijoje kartu su grupe rinksitės kūrinius ir vaidmenis, aptarinėsite ne tik scenarijus, bet ir tai, kas tuo metu atrodys beprotiškai svarbu – sapnus, orus, drabužių spalvų derinius. Bus labai įdomu!
Teatro studijoje „Mango“ užsiėmimai vyksta rusų kalba.

SVJC Vokalinė studija KIVI
KIVI – vienas profesionaliausių vaikų ir jaunimo chorų Lietuvoje, išskirtinai dainuojantis populiariąją muziką ir džiazą, a cappella stiliumi. Tai choras, kuriame kiekvienas suras savo tikslą. Jei nori dainuoti – išmoksi, jei atėjai gerai praleisti laiką – mes tai garantuojame, jei atėjai susirasti draugų – tau tikrai pavyks.

SVJC Dainos kompozicijos ir įrašinėjimo dirbtuvės
Dainos kompozicijos ir įrašinėjimo dirbtuvės – tai interaktyvus ir įtraukiantis muzikos kompozicijos, aranžavimo, įrašinėjimo ir improvizacijos užsiėmimas, tinkantis įvairaus amžiaus žmonėms.
Čia naudojamos šiuolaikinės technologijos, tradiciniai muzikos instrumentai ir balsas.
Dalyviai muzikuoja pagal unikalų, „kryptinį laisvąjį kompozicijos metodą“, kurio dėka gilinasi į:
- garso įrašinėjimo galimybes (naudojant kompiuterinę įrangą, muzikos instrumentus, savo kūną/balsą),
- muzikos ritmo bei muzikos harmonijos pagrindus,
- aranžuotės konceptą,
- improvizacijos subtilybes.
Čia išmoksta klausytis ir girdėti šalia esančius, juos gerbti, su jais bendradarbiauti. Savo klaidas ima suvokti, kaip galimybes, lavina kantrybę ir nuoseklumą, ryžtą tęsti suklydus.

SVJC Muzikytė mažiesiems „Linksmosios natelės“
Muzikytė mažiesiems „Linksmosios natelės“ – muzikos mylėtojų būrelis, kuriame vaikai dainuoja, šoka bei į kamputį veja scenos baimę! Kiekvienas ugdytinis papasakoja, ką nori dainuoti ir šokti. Pagal tai mažieji buriasi į grupeles ir kuria smagiausius pasirodymus!

SVJC Dailės darbai neįgaliesiems
Dailės darbai neįgaliesiems – tai ne vien piešimas ant popieriaus. Vieni ugdytiniai piešia, kiti siuvinėja, treti – daro raižinius. Skiriama bendra kūrybinė užduotis, bet kiekvienas pats renkasi, kaip kurs.
Centre praleidžiame daug laiko, tad turime ir ne vieną smagią arbatos pertaukėlę. Ugdytiniai bendrauja, pažįsta meną, jei nori – mokosi skaičiuoti, taisyklingai kalbėti ir kitų jiems įdomių dalykų.
Nauja programa
Programa, vykdoma pagal VŠĮ Švietimo pagalbos projektai parengtą metodiką, skirta raidos sutrikimų turinčių vaikų fizinių bei socialinių gebėjimų ugdymui, judesių motorinio planavimo, smulkiosios ir stambiosios motorikos lavinimui, savarankiškumo ir bendravimo įgūdžių stiprinimui. Vaikai supažindinami su įvairių sporto šakų elementais (futbolo, krepšinio, gimnastikos, lengvosios atletikos ir kt.), ugdomas jų bendras fizinis pasirengimas, ištvermė, dėmesio koncentracija, gebėjimas dirbti grupėje, pozityvūs socialinės interakcijos būdai. Programa visapusiškai pritaikyta raidos sutrikimų turintiems vaikams: kiekvienas užsiėmimas iš anskto suplanuotas, numatyti konkretūs pratimai, priemonės, kurie pateikiami vizualiniame tvarkaraštyje. Dirbama mažose 3 -4 vaikų grupėse pasitelkiant asistentus. Programoje taikomas pozityvaus elgesio skatinimo metodai, naudojama moderni įranga, interaktyvios grindys atskirų sporto šakų elementams ugdyti, išmanioji balansinė lenta su įvairių žaidimų programėlėmis, videomodeliavimas. Programa skirta įvairių specialiųjų poreikių vaikams. Programos metu vertinama vaikų pažanga.

Šokių būrelis
Programos metu bus siekiama supažindinti ugdytinius su šokiu, ritmika. Užsiėmimų paskirtis: mokyti grakščiai judėti, jausti ritmą, bendrauti, ugdyti estetinę nuovoką, kūrybinę iniciatyvą, bendravimo kultūrą, muzikalumą, artistiškumą, skatinti dalyvavimą kūrybinėje veikloje. Šokio studijos programos tikslas bei uždaviniai – plėtoti mokinių estetinę, kultūrinę ir bendrąsias (iniciatyvumo ir kūrybingumo, asmeninę, socialinę ir pilietinę, mokymosi mokytis, pažinimo) kompetencijas, ugdyti sumanų ir aktyvų kultūrinio gyvenimo dalyvį. Išmoks mažiausiai 3 šokius per mokslo metus. Susipažins su Lietuvos miestuose vykstančiais šokio festivaliais-konkursais online ir kontaktinės, dalyvaus juose kaip žiūrovai ir kaip dalyviai. Vaikai pajaus scenos jaudulį, ugdys sceninę patirtį. Palygins stebėtus šokius, aptars jų panašumus ir skirtumus (pagal konkrečius aspektus, pvz., nuotaikas, tempą, kostiumus). Nusakys šokio dalyvių (šokėjo, choreografo, šokio mokytojo, žiūrovo) veiklą.

Dainavimo studija "Šviesi žvaigždelė"
Dainavimo studijos „Šviesi žvaigždelė“ programos paskirtis – suteikti vokalinio muzikavimo patirtį ir kokybišką muzikinį ugdymą, ugdyti bendruosius muzikavimo gebėjimus.
Dainavimo studijos „Šviesi žvaigždelė“ programos tikslas – tobulinti vaikų vokalinius gebėjimus ir padėti mokiniams įgyti chorinio dainavimo žinių ir įgūdžių, kurie suteiks galimybę jiems tapti aktyviems visuomenės nariams, sėkmingai veikti visuomenėje, padės tenkinti pažinimo ir saviraiškos poreikius.
Mokyklinio amžiaus periodu dainavimas yra pažinimo, bendravimo, dvasinės raiškos, kūrybinio mąstymo, vaizduotės, estetinių jausmų, muzikinio skonio ugdymo priemonė. Dainavimo užsiėmimų metu vaikai tobulina vokalinius įgūdžius, susipažįsta su lietuvių tautos muzikine kultūra, įvairiomis muzikos kryptimis, stiliais, žanrų įvairove, išmoksta interpretuoti, analizuoja muzikinius kūrinius. Gyvos, gražios, lengvai įsimenamos dainos greit pavergia vaikų širdis, įsilieja į mūsų buitį.
Dainavimas – tai kiekvieno žmogaus natūralus poreikis, skatinantis dainuojant išreikšti savo jausmus ir nuotaikas.
Turinys. Programoje kviečiami dalyvauti bendrojo lavinimo pradinės mokyklos 6–12 metų vaikai. Jie programoje pagal amžių skiriami į dvi grupes: I grupė – 6–9 metų vaikai ir II grupė – 9–12 metų vaikai.
Moksleiviai, kurie pageidauja mokytis pagal šią programą, į grupes patenka be specialios atrankos, mokinio tėvų pageidavimu. Programa siekiama, kad visi vaikai, nepriklausomai nuo jų gabumų, atrastų save jiems priimtinoje dainavimo veikloje ir pritaikytų savo įgūdžius kitose neformaliose vaikų švietimo programose ir bendrojo lavinimo mokyklos dalykų pamokose.
Mokiniai dainuoti mokysis grupėse (15-25 vaikai) du kartus per savaitę, aštuonis kartus per mėnesį.
Pasirinkę dainavimo studijos „Šviesi žvaigždelė“ programą mokiniai mokysis: teisingai formuoti garsą, jausti atliekamos muzikos ritmą bei charakterį, sieks tikslios intonacijos, aiškaus, taisyklingo ir išraiškingo žodžių tarimo, ugdysis ansambliškumo įgūdžius, lavinti muzikinę klausą ir atmintį, vystys balso ir kvėpavimo aparatą, mokysis taisyklingos laikysenos bei elgesio scenoje įgūdžių, tobulins kalbą, pastabumą, dėmesį, atmintį,patirs teigiamų emocijų. Pagal galimybę bendradarbiaus su Vilniaus mieste veikiančiais teatro, šokio, dailės ir kitų meninės saviraiškos veiklos kolektyvais, rengs bendrus projektus.
Programos turinys planuojamas ketveriems mokslo metams. Kaip programos turinį įsisavins lankantys vaikai priklausys nuo jų individualių pastangų, gebėjimų ir pamokų lankomumo.
Programos turinys gali būti plėtojamas ir pritaikomas atsižvelgiant į vaikų individualius poreikius gebėjimus ir amžių.
Pagrindinė mokymo forma – pamoka. Kitos mokymo formos: atvira pamoka, pamoka – koncertinė ekskursija, konsultacija, repeticija, koncertai, teminiai koncertai, koncertų lankymas, projektinė veikla.
Mokymo metodai: kūrybiniai (įvairi muzikinė veikla), praktiniai (pratybos, žaidimai), informaciniai (teikiamieji, atgaminamieji), auklėjimo (rodomieji, sakytiniai, stimuliavimo).
Matematika aplink mus
Pagrindinės užsiėmimų veiklos susijusios su matematikos uždaviniais ir veiklomis, kuriose būtina kūryba, loginis mąstymas. Pateikiamos užduotys reikalaus iš mokinių argumentuoti savo atsakymus, numatyti alternatyvius problemų sprendimo būdus, tai skatins vaikus ir jaunimą mąstyti, gebėti komunikuoti matematine kalba, kūrybiškai pažiūrėti į matematikos dalyką.
Keramikos-konstravimo būrelis
Programos metu vaikai ir jaunimas susipažins su įvairiomis konstrukcinėmis medžiagomis bei jų savybėmis, įvairiomis darbo priemonėmis, technologijomis. Minkydami molį, dekoruodami dirbinius, konstruodami įvairius erdvinius modelis, derins rankos, akies ir kitų kūno dalių judesius, lavins fantaziją, mokysis išreikšti mintis vaizdų kalba. Daug dėmesio skiriama vaizdingiems, patraukliems ir interaktyviems pristatymams, mokinių teminei saviraiškai. Užsiėmimų metu bus mokomasi savarankiškai atrasti ir iškelti kūrybinę idėją, pagrįsti sumanymą. Praktinė nauda – išmoks projektuoti, analizuoti, kūrybingai veikti ir improvizuoti.
Šeštadieninė "Žingeiduko" mokyklėlė
Būrelio metu lavinami įvairūs vaikų gebėjimai, vaizduotė, vaikai paruošiami mokyklai (mokomasi skaičių, abėcėlės), ugdoma higiena, plečiamas vaikų akiratis, mokomasi saugaus eismo taisyklių, lavinami bendravimo įgūdžiai.
Socialinių ir emocinių įgūdžių ugdymo programa
Programa skirta vaikų ir jaunimo dienos centro “Mūsų nameliai“ lankytojams.
Užsiėmimai vyksta naudojant biblioterapijos metodą. Specialistas (psichologas) grupės užsiėmimo metu garsiniu būdu skaito pagal temas atrinktą kūrinio ištrauką, skatinant grupės dalyvius analizuoti knygos veikėjo gyvenimą, jo veiksmus ir mintis, kurios padėtų aiškiau suvokti savo asmeninės problemos sprendimo galimybes ir būdus. Visas dėmesys sutelktas į emocijas ir jausmus, sukilusius skaitant kūrinį. Tokiu būdu vaikas turi galimybę pabūti kažkuo kitu, įsijausti į knygos veikėjo gyvenimą ir kartu su juo išgyventi tam tikras emocijas. Tikslingai parinktos ir vaikui aktualios temos praplečia jo akiratį, suteikia galimybę į savo problemas pažvelgti ,,iš šalies”. Užsiėmimo metu padedama atrasti veikėjo jausmuose, santykiuose ar elgesyje tam tikrus pokyčius, kitas žingsnis skiriamas svarbiems dalyvio ir istorijos veikėjų išgyvenimų palyginimams. Paskutiniame užsiėmimo etape dalyvis aiškinasi tam tikro elgesio ar jausmų padarinius. Dalyvis analizuoja, ką knygos veikėjas galėtų padaryti, kad jo problemos būtų išspręstos. Programa stiprina dalyvių – dienos centro socialiai silpnų vaikų ir paauglių psichosocialinius, saviraiškos, savipagalbos, skaitymo, kritinio mąstymo įgūdžius ir gebėjimus. Užsiėmimuose naudojami ir kitų meno sričių elementai. Vaikams, kurie negeba diskutuoti, arba sunkiai reiškia mintis, naudojami terapinio piešimo elementai, vaidmenų žaidimai, kurie skatina vaiką atvirumui, ar streso įveikai.Naudojant biblioterapijos metodą vaikai kūrybiškai ir neformaliu būdu mokosi reikšti mintis, pristatyti savo poziciją ir ją ginti, dalintis patirtimi su kitais, išklausyti kitų patirtis ir nuomones, ugdant dalyvių socialinį ir emocinį intelektą, skatinant atrasti naujus mokymosi ir saviraiškos būdus.