Pasirinkite veiklos sritį ir rūšį
Viso rasta { ? } programų

Programos

Amžius: 3–6 m.

Šeštadieninė „Žingeiduko“ mokyklėlė

"Žingeiduko" mokyklėlėje pamokos yra suskirstytos į dvi dalis - muzikos ir pasaulio pažinimo.

Muzikos pamokose lavinami vaikų muzikiniai gebėjimai, vykdomas meninis ugdymas, skatinamas muzikinis kūrybiškumas, lavinamas ritmo jausmas, vaikai supažindinami su lietuvių liaudies muzikiniu palikimu.

Pasaulio pažinimo pamokose lavinami įvairūs vaikų gebėjimai, vaizduotė, vaikai paruošiami mokyklai (supažindinami su skaičiais, abėcėle), ugdoma higiena, plečiamas akiratis, mokomasi saugaus eismo taisyklių, lavinami bendravimo įgūdžiai.

Amžius: 13–18 m.

Aš tikrai myliu Lietuvą

Pilietiškumo ugdymas yra vienas iš svarbiausių Lietuvos pažangos strategijoje „Lietuva 2030“ švietimui keliamų tikslų. Pilietiškas žmogus – aktyvus, atsakingas bendruomenės narys, kuriam rūpi kitas žmogus, aplinka, kurioje jis gyvena, kuriam rūpi Lietuvos ateitis. Pilietiškas žmogus mato toliau „savo kiemo“. Savo gebėjimais ir veikla jis prisideda prie tautos vertybių išsaugojimo, kultūros bei gamtos puoselėjimo.

Programoje skatinamas mokinių savarankiškumas – padedama įgyvendinti pačių sugalvotas idėjas, aktyviai veikti ir jaustis atsakingiems už rezultatus. Kuriami šilti santykiai tarp veiklos dalyvių, renkamasi tinkamos vidinės ir išorinės komunikacijos formos. Bendradarbiaujama su atsakingomis institucijomis, savivaldos atstovais, aplinkosaugos organizacijomis, bendruomene ir visuomene.

Programa susiejama su praktine gamtosaugos veikla, organizuojamos veiklos už mokyklinių patalpų ribų – taip pilietinis ugdymas tampa jaunimui įdomesnis.

Moksleivių motyvacijai ir įgytų kompetencijų pripažinimui bus taikoma speciali „atvirų skaitmeninių ženkliukų“ (angl. Open Badges) sistema.

Programoje įgyvendinama pilietinė iniciatyva “PAŽINK, GLOBOK, DALINKIS”. PAŽINK  - istorinis / etnografinis/ ekologinis krašto bei vandens telkinio pažinimas; GLOBOK  - vandens telkinių globa, bei gamtamoksliniai tyrimai; DALINKIS - informacijos apdorojimas, sisteminimas, išvadų bei sprendimų formulavimas ir viešinimas.

Programa turtinga edukaciniais, kūrybiniais, saviraišką skatinančiais užsiėmimais: Žemės meno kūryba, fotografijų konkursas “Vandens gyvybė” simpatijų prizui, fotografijų paroda, 

Programa papildys ir praplės pilietinio ugdymo pamokas, o taip pat susitiprins jaunuolių motyvaciją paskatindama dalyvauti visuomeninių organizacijų veikloje – tai ypač svarbu stiprinant jaunimo aktyvumą bei pilietinę galią.

Amžius: 7–11 m.

Sveikos gyvensenos mokykla „NORIU AUGTI SVEIKAS“

Pagilinsime sveikos gyvensenos  žinias, prataikysime smagių praktinių užsiėmimų bei edukacinių išvykų metu.

Amžius: 10–15 m.

Gamtos mokslų būrelis „Tyrinėju pats“

Gamtos mokslų būrelyje mokiniai mokomi integraliai žvelgti į gamtos mokslus. Supažindinami su pagrindinėmis biologijos mokslo tyrimų sritimis bei metodais, mokomi modeliuoti tyrimus bei juos atlikti. Trumpų žygių metu stebėsima aplinka ir mokomasi pažinti mus supančią gamtą, mokomasi tinkamai rinkti ir sisteminti tyrimų medžiagą, lankomasi laboratorijose, oranžerijose, botanikos soduose, muziejuose, sulaukiama svečių, turinčių patirties įvairiose gamtos mokslų tyrimų srityse.  Susipažįstama su vabzdžiais, paukščiais, žinduoliais bei jų veiklos žymėmis, augalais, jų sėklomis bei augimu, mokiniai supažindinami su šiuolaikinėmis biotechnologijomis. Skiriamas dėmesys dalyvių bendravimui ir bendradarbiavimui, mūsų santarvei su gamta ir jos žmogui teikiama nauda. Lavinamas smalsumas, pastabumas mus supančiai gyvajai gamtai, kritinis mąstymas,  sugebėjimas praktiškai atlikti tyrimus ir susirasti reikalingą informaciją. Užsiėmimų metu siekiama ugdyti kūrybiškumą, fantaziją. Realizuodami savo sumanymus, vaikai ugdys savarankiškumą, pasitikėjimą savimi, gebėjimą planuoti ir įgyvendinti kūrybinius projektus nuo pradžios iki pabaigos.

Amžius: 6–11 m.

,,PO SKAMBUČIO” (popamokinės veiklos pradinukams)

Esmė: ,,PO SKAMBUČIO‘‘ – visapusiško neformaliojo ugdymo kompleksas, skirtos Pavilnio ir kitų pradinių klasių mokiniams  po pamokų.  Pasibaigus pamokoms, mokiniai leidžia popietes Bendruomenės namuose bei aplinkinėse Pavilnio erdvėse – ruošiasi pamokoms, saugiai žaidžia ir svarbiausia – kryptingai ugdomi pagal iš anksto suderintą programą (būrelių/ užsiėmimų  kompleksas).

Turinys:  gamtos pažinimas, muzikinis lavinimas, etnokultūros pradmenys, etika ir dailieji darbeliai

Naudos vaikams pagrindimas: skatina meilę gamtai, pilietinę atsakomybę; moko etnokultūros, dailiųjų amatų. Ugdo kaimynišką bendruomeniškumą.  Moko prasmingai leisti laiką po pamokų.

Ypatingas dėmesys  skiriamas kūrybiniam bendruomeniškumui. Vaikai įdomiai ir linksmai leidžia laiką kūrybiškoje ir draugiškoje vaikams aplinkoje;  pailsi nuo mokyklos aplinkos, žaidžia gryname ore, rūpintis Gamtos centre gyvenančiais gyvūnais, žaliąja gamta.

Neformaliojo ugdymo kompleksą sudaro:

  • Rūpinimasis pradinių klasių moksleivių saugia aplinka po pamokų;
  • Kiekvienos savaitės dienos dėmesio centre – vis kita moksleiviams naudinga popamokinė veikla: keramika, rišlioji kalba, anglų kalba, dailieji darbeliai, gamtos  pažinimas (žygis arba judrieji žaidimai gryname ore), kuria yra užimti  visi popamokinės grupės  moksleiviai;

Veiklai su moksleiviais pasitelkiami bendruomenės ištekliai ir galimybės (dalis užsiėmimų vyksta atkuriamuose Bendruomenės namuose, dalyvaujant savanoriams – keramikams, gamtininkams, dailininkams; moksleiviai lanko Gamtos centro zoologijos sodo gyvūnus, stebi botanikos kolekcijas, pan). 

Amžius: 6–17 m.

Meninė tapyba ant vandens – VYTA, Vilniaus mieste.

Tapybos ant vandens neformalaus švietimo užsiėmimuose stengiamasi suderinti tobulėjimą tapybos ant vandens mene, socialinių įgūdžių lavinimą, kam ši meno rūšis ypač tinkama, bei skatinti domėjimąsi antologija ir kitų šalių kultūra.

Tapybos ant vandens menas kilo VII a. Kinijoje, kur buvo laikomas slaptu žynių mokslu, ir vėliau paplito po visą pasaulį. Į Lietuvą tapyba ant vandens atkeliavo iš Turkijos prieš 10 metų per ES projektus, kurių dėka tapyba ant vandens naudota terapijai ir vaikų lavinimui. Ši meno kryptis išsiskiria nuolat kintančiu ir netradiciniu kūrybos procesu, kas padeda lavinti dėmesio koncentraciją, kūrybišką mąstymą. Kadangi tapybos ant vandens metodu sukurti piešiniai visad išeina gražūs, tai padeda ugdyti vaiko pasitikėjimą savimi bei padeda atsikratyti išmokto bejėgiškumo, dėl kurio vaikas ateityje gali nenorėti bandyti naujų veiklų ar prisiimti atsakomybių, nes viduj tiki, kad „man vis tiek niekas nepavyks“ arba „aš nieko nemoku“.

Visa tapybos ant vandens programa orientuota į vaiko kritinio mąstymo, kūrybiškumo, smulkiosios motorikos lavinimą bei stengiamasi padėti ugdyti vertybes ir nuostatas, kurios vaikui ateityje būtų naudingos. Kadangi visa veikla vyksta grupėje, vaikai mokomi bendravimo įgūdžių, emocinio intelekto atpažįstant savo ir kito jausmus bei mokantis juos išreikšti tinkamu būdu. Norint pasiekti aukštesnės kokybės darbus, kuriuose būtų naudojami sudėtingesni ornamentai, nupiešti įvairesni kūriniai, tenka įdėti pastangų, mokytis, kas skatina kryptingumą ir atkaklumą siekiant norimo rezultato.

Tapybos ant vandens istorija labai sena, o evoliucija labai įdomi. Evoliucija keliauja per daug įvairių šalių, kurioje atgimsta vis pakitusiu pavadinimu, tad tapyba ant vandens skirtinguose regionuose bei skirtingu laikotarpiu vadinama vis kitaip. Meno istorijos pažinimas padės praplėsti vaikų geografijos, kultūrines žinias bei ugdys pilietiškumą, toleranciją kitoms tautoms, skatins smalsumą ir domėjimąsi pasauliu.

Lietuvoje, pasitarus su etnologais, baltų bendruomene bei tapybos ant vandens mokytojais iš Turkijos, buvo išrinktas V.Y.T.A. (Veidas Yra Tavo Atspindys) pavadinimas, kuris pabrėžia terapinę tapybos ant vandens pusę – kitose šalyse ši meno technika yra labiau atsieta nuo terapijos ir emocinio intelekto lavinimo sąvokų nei Lietuvoje. Lietuviškojo vardo naudojimas mūsų įstaigą įpareigoja puoselėti lietuviškas tradicijas, pasaulėžiūrą ir savo veikloje skatina lietuviškos kultūros palaikymą. Tokiu būdu vaikuose palaikoma lietuviška tautinė dvasia, ugdomas tautinis pilietiškumas bei puoselėjamos senosios tradicijos.

Apibendrinant, vaikas, lankydamas tapybos ant vandens užsiėmimus, mokysis ne tik senojo tapybos meno, tačiau kartu mokysis bendravimo, problemų sprendimo įgūdžių, lavins emocinį intelektą, sužinos daugiau apie kitas šalis bei lietuviškas tradicijas, ornamentus.

Amžius: 14–17 m.

Įdomieji gamtamoksliniai tiriamieji darbai

Esminis mokinių tiriamosios veiklos organizavimo tikslas – suteikti galimybę mokiniui pačiam išbandyti mokslinio metodo taikymą ir praplėsti gamtos mokslų žinias. Tokia veikla neabejotinai yra praktinio pobūdžio ir reikalauja mokinio kūrybiškumo bei motyvacijos. Mokinio tiriamosios veiklos principas yra toks pat, kokiu vadovaujasi mokslininkai savo darbe. Todėl tai puiki galimybė išbandyti ir atrasti save kiekvienam įvairių gebėjimų mokiniui.

Tiriamųjų darbų idėjos susijusios su biotechnologija. Ši mokslo sritis yra gimusi sujungus technologinius gebėjimus ir gamtos mokslų žinias, todėl toks tarpdisciplininis pagrindas leidžia kiekvienam tyrėjui rasti jį dominančią sritį ir joje pritaikyti savo gebėjimus. Be klasikiniais gamtos mokslų eksperimentais paremtų veiklų siūlomi ir su biotechnologija glaudžiai susijęs socialinis tyrimas bei darbo su kompiuteriais įgūdžių reikalaujantis bioinformatikos srities darbas.

Amžius: 7–11 m.

Nuostabioji chemija. Nepaprasti bandymai paprastomis priemonėmis.

Vaikai gal dar ir netiki, tačiau jų namai yra tikra chemijos laboratorija  Eksperimentas yra geriausias būdas sudominti vaikus mokslu. Šioje programoje numatyta, kad  mokiniaigalės atlikti nesudėtingus įdomius bandymus, kuriems nereikalingi brangus reagntai, bet pakanka buityje naudojamų medžiagų. Mokiniai gales išmokti naudotis laboratorinę įrangą, indais ir cheminėmis medžiagomis, analizuoti ir apibendrinti bandymų rezultatus, juos pateikti, formuluoti argumentus, išvadas. Taip pat sužinosime daygybę stulbinančių faktų apie pasaulį – nes viskas, ką mes galime pamatyti, paliesti, paragauti, užuosti ar išgirsti priklauso nuostabiam chemijos mokslui.

Amžius: 15–18 m.

Gamtos dėsniai iš arti

Programa skirta skatinti tiksliųjų mokslų kūrybos įgūdžius. Mokymui naudojama Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos fizikos laboratorija. Teorinių ir praktinių mokymų metu moksleiviai susipažins su pagrindiniais gamtos dėsniais, patikrins jų veikimo galimybes laboratorinės įrangos pagalba. Taip pat, bus mokoma dirbti komandoje, ugdomi bendradarbiavimo, komunikavimo įgūdžiai, lavinamas gebėjimas priimti sprendimus, loginis mąstymas, skatinamas kūrybiškumas per praktinę veiklą.

Amžius: 15–18 m.

Elektronika

Programa skirta skatinti elektronikos mokslų kūrybos įgūdžius. Mokymui naudojama Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos elektronikos laboratorija. Teorinių ir praktinių mokymų metu moksleiviai susipažins su pagrindiniais elektronikos komponentais, patikrins jų veikimo galimybes laboratorinės įrangos pagalba, modeliuos junginius virtualioj erdvėj, jungs realias nesudėtingas schemas. Taip pat bus mokoma dirbti komandoje, ugdomi bendradarbiavimo, komunikavimo įgūdžiai, lavinamas gebėjimas priimti sprendimus, loginis mąstymas, skatinamas kūrybiškumas per praktinę veiklą.

Amžius: 4–21 m.

Gamtininkų būrelis

Būrelio veiklos tikslas: susipažindinti vaikus su Lietuvos fauna; suteikti žinias apie zoologinės klasifikacijos pagrindus, gamtos apsaugą, domėtis  gyvūnais, suteikti informaciją apie gyvūnų laikymo, priežiūros ir kitus ypatumus; paskatinti gebėjimus rūpintis šiais gyvūnais atsakingai, ugdyti sąmoningą požiūrį į supančią aplinką

Amžius: 4–12 m.

Aplinkosaugos mokymo progra

Ši mokymo programa orientuota į vaikų ekologinį, aplinkosauginį ugdymą.

Galimų ekologinių pavojų suvokimą, žmonių tinkamą (ir netinkamą) elgesį gamtinių išteklių tausojimo atžvilgiu. Formuojami vartojimo kultūros ir pilietiškumo ugdymo pagrindai, tinkamas požiūris į save ir supančią aplinką.

TIKSLAS. Teikti žinių ir įgūdžių kuriant vaiko asmenybei reikalingų vertybių sistemą, padedančią saugoti mus supančią aplinką ir gamtos išteklius.

UŽDAVINIAI: Mokyti vaikus suvokti ir vertinti svarbiausias aplinkosaugos ir ekologijos problemas; Mokyti vartojimo kultūros ir pilietiškumo.

PROGRAMOS REIKALINGUMAS: Baigę programą vaikai gebės naudotis įgytomis žiniomis ir jas taikys praktinėje veikloje, įgis vertybines nuostatas.

Amžius: 6–21 m.

Patyriminio mokymo programa „Senovės baltų kiemas“

Programa „Senovės baltų kiemas“ yra specialiai sukurta vaikams, turintiems specialiųjų poreikių.

Naudojant gausius muziejinius eksponatus ir sužaidybintas užduotis, per patyriminę veiklą vaikai susipažins su gyvąja mūsų protėvių istorija. Vaikai tyrinės senovės žmonių aprangą, karių ginklus, gamins maistą, mokinsis amatų ir senovinių žaidimų. Programa sudaryta taip, kad kiekvienas užsiėmimas yra tarsi mažas atkūriamo senovės paveikslo fragmentas, kuris vėliausiai susidėlios į rekonstruotą baltų gyvenimo istoriją. Senovėje gyvenusios šeimos kasdienybę gyvai pamatys ir tyrinės vaikai edukacinėje išvykoje, programos pabaigoje.

Šioje programoje pagrindinis dėmesys skiriamas vaikų gebėjimų atskleidimui per patyrimą, jų tautinio tapatumo ir kūrybiškumo ugdymui per gyvosios istorijos pasakojimus, amatus ir žaidimus.

Tyrimai rodo, kad vaikai, dalyvaudami patyriminėse, interaktyviose (veiksmo) edukacijose įsimena 80-100 proc. medžiagos. Patyriminėse edukacijose  vaikai ugdomi per patyrimą ir 5 pojūčius: jie liečia, uosto, klausosi, ragauja, tyrinėja muziejinius (edukacinius) eksponatus betarpiškai. Palyginimui, verbalinę (kalbinę) informaciją vaikai įsimena tik 20 proc. Programos metu vaikai aktyviai ir kūrybiškai įsitrauks į ugdymo procesą, dalyvaus žaidimuose, įgys patirtis, kuriomis galės dalintis su šeimos nariais ir draugais. Numatyta veikla skatins vaikų tarpusavio bendravimą, pagalbą.

Amžius: 14–19 m.

Vilniaus Justino Vienožinskio dailės mokyklos dizaino studija

1 m. trukmės dizaino studijos programa skirta 12-18 m. mokiniams. Dizaino studijos programos tikslas suteikti mokiniams universalios patirties: aukštesnę grafinę kultūrą, gebėjimą orientuotis dizaino, daiktų aplinkos įvairovėje, žinių apie dizaino pagrindų naudojimą reklamoje, kuriant firminį stilių. Tai padės pritaikyti savo įgūdžius ne tik kasdieniame gyvenime, praktinėje veikloje, bet ir tolimesnėse dizaino studijose.

Amžius: 11–15 m.

Jaunųjų kinologų būrelio programa

Jaunųjų kinologų būrelio užsiėmimuose mokiniai ne tik sužinos apie šunų kilmę, įvairias veisles, prigimtį, priežiūrą bei auklėjimą, dažniausias ligas ir pirmąją pagalbą, bet ir susipažins su pozityviąja dresūra bei jos  metodais. Mokysis dešifruoti šunų kūno kalbą ir atpažinti elgsenas, kas yra svarbu saugiam bendravimui tiek su savo, tiek su svetimais šunimis.

Vyks į išvykas pas šunų veisėjus, veterinarus, dresuotojus, lankysis šunų parodose.

Programa skirta 5–8 klasių mokiniams.

Amžius: 7–10 m.

Jaunųjų panelių studija

Tai užsiėmimai 7-10 metų amžiaus vaikams, kurie mėgsta kurti, konstruoti, modeliuoti, realizuoti savo sumanymus, idėjas. Užsiėmimų metu vaikai lavins vaizduotę, mąstymo sklandumą ir lankstumą, įžvalgumą, ieškos novatoriškų ir originalių idėjų ir sprendimų variantų, įgis kūrybiškumo, savarankiškumo, bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžių.

Amžius: 6–19 m.

Jaunųjų meškeriotojų būrelis (nauja)

Programa sukurta suteikti meškeriojimo teorines, praktines žinias.

     Užsiėmimų metu ketinama skiepyti meilę savo kraštui, išmoki tausoti, saugoti natūralios gamtos išteklius, pažinti didžiąsias Lietuvos upes ir ežerus, pažinti juose gyvenančias faunos ir floros rūšis, kultūringai ir atsakingai elgtis gamtoje. Teorinių ir praktinių užsiėmimų metu vaikai bus supažindinami su žvejybos ypatumais, žuvų rūšimis, žvejybos taisyklėmis ir teisiniu reglamentavimu.

     Programos sudėtinė dalis - Žvejybos laboratorijos įkūrimas ir veikla

     Žvejybos laboratorijoje numatoma žūklės priemonių gamybos dirbtuvėlė, kurioje bus gaminamos žvejybinės priemonės. 

     Numatoma organizuoti išvykas į gamtą, žvejybą prie ežerų, kuri prisidės prie vaikų fizinės ir psichinės sveikatos gerinimo. Išvykų metų bus ugdomas vaikų atsakingumas ir savarankiškumas, vyks žvejybos varžybos. Vaikai diskutuos aplinkosaugos temomis, bus skatinami rūšiuoti atliekas. Bus mokomi atsakingai kurti laužą, gamintis maistą, virti arbatą.

Amžius: 11–19 m.

Eko keramika iš kavos tirščių: dekoratyvinių daiktų gamyba

Šios programos esmė yra įdomiai ir originaliai iš antrą kartą naudojamų žaliavų – kavos tirščių – rankomis pagaminti dekoratyvinius įvairios paskirties daiktus, pavyzdžiui, indus, dėžutes, vazas, žvakides, padėkliukus ir pan., bei supažindinti su ekologiško dizaino koncepcija kaip vienai iš pagrindinių rūšiavimo ir gamtos tausojimo sričių. Programa apima mažiausiai 3 kryptis:

1) dirbinių gamybos ir ornamentavimo rankomis puoselėjimą;

2) individualią kūrybą lavinant saviraišką, dizaino pojūtį, vaizduotę  ir meninius sugebėjimus;

3) ekologiją ir ekologišką dizainą, individualiai sugalvotų dirbinių gamybai naudojant ekologiniais principais gautą žaliavą – kavos tirščius panaudojant antrą kartą. Skatinamas ekologinis požiūris panaudoti medžiagą / daiktą daugiau nei vieną kartą ir išgauti praktišką, naudojamą daiktą.

Pagrindinė technika – gaminio formavimas iš vaško ir kavos tirščių, rankomis bei kitomis reikalingomis priemonėmis ir prietaisais (vanduo, smėlis, kartonas, daiktai išgauti įvairias formas, samtis, elektrinė plytelė ir pan.). Kiekvienas dalyvis turės galimybę tapti meistru ir pasigaminti dekoratyvinių daiktų šia technika.

Amžius: 15–19 m.

Pažink gamtos dėsnius iš arti

Kviečiame 9-12 klasių (t. y. 15–19 metų amžiaus) mokinius, siekiančius įgyti praktinių tyrėjo įgūdžių fizikos srityje. Užsiėmimų metu susipažinsime su gamtos dėsniais ir jų tyrimų būdais/metodais fizikos laboratorijose, mokysimės suplanuoti ir atlikti eksperimentą bei paaiškinti gautus rezultatus. Įsitikinsime, jog tyrėjo veikla gali būti labai įdomi ir jos įgūdžius galima pritaikyti kasdieniniame gyvenime. Išmokysime atpažinti ir kiekybiškai įvertinti fizinius reiškinius mus supančioje aplinkoje. Dalyviai, sėkmingai baigę programą, gaus baigimo pažymėjimus

 

logo
Amžius: 6–21 m.

„Skautai: pramoga su tikslu“

Programos įgyvendinimas paremtas pasaulyje pripažintu „skautiškuoju metodu“ (jo elementai: mokymasis veikiant, mažų grupių sistema, gamtos pažinimas ir veikla joje, vadovo pavyzdys, asmeninio pažangumo sistema, įžodis ir priesakai, simbolika). Užsiėmimų veiklos organizuojamos pagal amžiaus grupes (6–10 m., 11–14 m., 15–19 (21) m.). Vaikai, veikdami mažose grupelėse (skiltyse), susikuria simboliką, prisiima pareigų, kelia idėjas, planuoja jų įgyvendinimą, priima sprendimus, aptaria vykdytą veiklą. Aktyviųjų metodų pagalba susipažįsta su skautybės kaip Lietuvos ir pasaulinio vaikų ir jaunimo judėjimo istorija, mokosi elgtis ekstremalių situacijų aplinkybėmis, eina į žygį, stebi gamtą, domisi gimtojo krašto kultūra ir istorija, atlieka kūrybines užduotis, įgyja skautišką specialybę, kartu su grupe sugalvoja ir atlieka gerąjį darbelį vietos bendruomenei. Programa paremta pakopine ugdymo sistema, kur kiekvienas dalyvis asmeniškai seka savo pažangą ir drauge su ugdytoju vertina savo pasiekimus, kurie pažymimi įteikiant specialius ženklus-simbolius. Programoje dalyvaujantys vaikai formuojasi asmeninių vertybių sistemą, ugdosi kritinį mąstymą, sustiprina savo pilietines pozicijas – tai tampa jų savastimi, patiriant skautiško nuotykio dvasią, įgyjant gyvenimiškų įgūdžių, dar geriau pažįstant save ir aplinką, surandant naujų draugų.