Pasirinkite veiklos sritį ir rūšį
Viso rasta { ? } programų

Programos

Amžius: 6–12 m.

Keramikos studija

ESMĖ. Keramikos studijos esmė – lavinti vaikus per sąlytį su moliu. Keramikos užsiėmimai padės vaikams atsipalaiduoti, nurimti, plėtoti jų motorikos įgūdžius, susikoncentruoti, lavinti kūrybingumą bei discipliną, didinti pasitikėjimą savimi. Keramikos užsiėmimuose didžiausias dėmesys bus skiriamas kūrybiškumo ir lipdymo iš molio galimybių tyrinėjimui. Vaikai galės išmokti pagrindinių molio formavimo būdų - lipdymo iš virvelių, formavimo pirštais, darbo su molio plokštėmis, taip pat skobimo bei skulptūrinio formavimo. Keramikos studijoje gaminsime įvairius darbelius - nuo puodelių, indelių, iki gyvūnėlių ar mozaikų. Visų keramikos procesų mokymosi metu mokytoja bus šalia ir suteiks įvairiapusę pagalbą - parodys kaip įgyvendinti užduotis, patars bei padės rasti geriausią sprendimą kūrybiniame procese, tačiau taip pat paliks erdvės ir individualiam darbui.

TURINYS. Programoje kviečiami dalyvauti bendrojo lavinimo pradinės mokyklos 6-12 metų vaikai. Mokiniai kviečiami lankyti keramikos užsiėmimus be specialios atrankos, 2 valandas per savaitę. Programa bus vykdoma 9 mėnesius.

Keramikos studijoje bus mokoma šių dalykų:

- Formavimo iš vientiso molio gniužulo

- Formos kūrimo iš molio juostelių

- Darbo su molio plokštelėmis

- Skobimo technikos naudojimo

- Skulptūrinio formavimo

 

NUMATOMOS VEIKLOS.

Keramikos studijoje planuojami šie užsiėmimai:

- Susipažinsime su įrankiais ir priemonėmis, naudojamais darbui su moliu (stekas, peiliukas, kempinėlė, audinys, lentelė, teptukas, antspaudas, formelė, angobas, glazūra ir kt.)

- Susipažinsime su skirtingomis molio būsenomis (minkštas, odos kietumo, kaulo kietumo, biskvitas, glazūruotas)

- Naudojant vientisą molio gniužulą iš jo pirštų pagalba suformuosime indelį

- Naudojant molio virveles darysime sraiges, indelius, puodelius

- Naudojant molio plokštes darysime plokščius dekoratyvius kūrinius, mozaikas, auskarus

- Naudodami skulptūros formavimą ir skobimo techniką darysime gyvūnėlius ir kitas figūras

- Mokysimės kurti faktūrą naudojant stekus, antspaudus bei kitas išmonę skatinančias priemones

- Mokysimės dekoruoti angobais

- Mokysimės dekoruoti glazūromis

 

NAUDA VAIKAMS. Keramikos užsiėmimais bus lavinamos bendrosios ir dalykinės kompetencijos. Vaikai įgys gebėjimų, praversiančių jiems dalyvaujant bendruomeninėse veiklose, būnant formaliojo švietimo sistemos dalyviais. Per darbą su moliu vakai išmoks pasitelkti kūrybiškumą, kūrybiškai spręsti problemas, išlaikyti sukoncentruotą dėmesį, pasitikėti savimi, džiaugtis rezultatais, atsipalaiduoti, dalintis idėjomis, plėtoti komunikacinius įgudžius.

Amžius: 7–12 m.

Spalvų pasaulyje

Studijuosime spalvininkystę, tapybinę plastiką, įvaldysime formos ir erdvės kūrimą spalva, susipažinsime su įvairiomis tapybos technikomis, tapybos žanrais. Lavinsime vaikų fantaziją- vaikai improvizuos, kurs savo kompozicijas, rengsime savo darbų parodas

Programa padės formuoti pirminius stebėjimo, analizavimo ir interpretavimo įgūdžius. Suteiks pradines elementariąsias žinias apie pagrindines dailės šakas. Ugdysime dailės kūrinio suvokimo pradmenis.

Amžius: 13–17 m.

Piešimo pagrindai

Studijuodami piešimo discipliną vaikai pradės suvokti tikrovės formų įvairovę, įvaldys formą ir erdvės kūrimą šviesos ir šešėlio pagalbą.

Piešimas apims studijinį, struktūrinį, analitinį, konstruktyvų, kompozicinį, anatominį, eskizinį bei interpretacinį piešinį.

Programa padės plėsti vaizduojamąją patirtį bei ją panaudoti savo išgyvenimų ar idėjų vaizdavimui.

Amžius: 11–14 m.

STEAM kompleksinis ugdymas neformaliajame švietime

Programa siekiama sudominti vaikus, gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, matematikos mokslais ir menais įtraukiant juos į projektines STEAM sričių neformalaus ugdymo veiklas. Vaikai supažindinti su STEAM sritimis suteikiant jiems galimybę pasirikti norimą projektinę veiklą. Proceso metu bus suteikiama informacija apie ekonomiškumo ir ekologiškumo principų taikymo svarbą visose veiklose. Vaikai užsiėmimų metu bus skatinami stebėti socialinę, kultūrinę, gamtinę ir daiktinę aplinką, identifikuoti problemas bei skatinami savarankiškai ieškoti būdų joms spręsti mokslo, technologijų ir meno priemonėmis. Tokiu būdu kiekvienas vaikas, identifikavęs jam rūpimą ir įdomų klausimą/problemą/poreikį, galės pasirinkti norimą sprendimo būdą. Pavyzdžiui: socialinės problemos aktualizuojamos plakatais, kultūriniai poreikiai realizuojami meno kūriniais, daiktinė aplinka gali būti praturtinta savo dizaino gaminiais, bendravimo stoka gali būti užpildyta švenčių organizavimu. Vaiko pasirinktai projektinei veiklai bus pasiūlomos idėjos realizavimo technologijos, atkreipiamas dėmesys į gamtai draugiškų priemonių ir technologijų naudojimą. Vaikams bus suteikiama galimybė išmokti naudotis elektroniniais mikroskopais, naujos kartos spausdintuvais, dirbti su projektavimo programomis (Photoshop, InkScape, CorelDraw,  PinacleStudio), mokoma piešti eskizus naudojant elektroninę planšetę, projektuoti gaminius, lipdyti iš molio prototipus, skanuoti 3D skeneriu.

Amžius: 15–19 m.

Kūrybiškumo ugdymas ir asmeninių gabumų pažinimas (Vilnius)

Užsiėmimai paremti pripažintomis kūrybiškumo ugdymo metodikomis (intuityvus piešimas, laukinis šokis,  spalvų ir garsų terapija, savęs pažinimas per asociatyvinius žaidimus ir kt.), individualaus ir grupinio smegenų šturmo technikomis bei   pasauline Juoko Jogos praktika. Sukuriant jaukią neformalią kūrybinę aplinką, siekiama atskleisti  mokinių  geriausias asmenines savybes ir gebėjimus, užslėptą meninį, kūrybinį, technologinį potencialą. Mokomasi  būti aktyvesniais, labiau pasitikėti savimi, užtikrinčiau jaustis ir laisviau bendrauti su žmonėmis, nebijoti suklysti ir pozityviau priimti nesėkmes, lengviau valdyti įtampą ir neigiamas emocijas, lanksčiau reaguoti į sudėtingas situacijas ir kt. Kiekvienas užsiėmimas susideda iš praktinės kūrybinės-patiriaminės dalies bei aptariamosios diskusijos. Mokiniai išbando įvairias kūrybines formas, kuria ir eksperimentuoja individualiai ir grupėje, mokosi spręsti konfliktus ir rasti kūrybinius kompromisus. Mokomasi vertinti ir pripažinti kiekvieno kūrybinį potencialą, pažvelgti į savo ir kitų kūrinius įvairiapusiškai. Užsiėmimai vyksta žaismingai ir linksmai, todėl juose mokiniai pasisemia daug geros nuotaikos ir teigiamos energijos kitoms savo veikloms namuose ar mokykloje.

Amžius: 6–11 m.

,,PO SKAMBUČIO” (popamokinės veiklos pradinukams)

Esmė: ,,PO SKAMBUČIO‘‘ – visapusiško neformaliojo ugdymo kompleksas, skirtos Pavilnio ir kitų pradinių klasių mokiniams  po pamokų.  Pasibaigus pamokoms, mokiniai leidžia popietes Bendruomenės namuose bei aplinkinėse Pavilnio erdvėse – ruošiasi pamokoms, saugiai žaidžia ir svarbiausia – kryptingai ugdomi pagal iš anksto suderintą programą (būrelių/ užsiėmimų  kompleksas).

Turinys:  gamtos pažinimas, muzikinis lavinimas, etnokultūros pradmenys, etika ir dailieji darbeliai

Naudos vaikams pagrindimas: skatina meilę gamtai, pilietinę atsakomybę; moko etnokultūros, dailiųjų amatų. Ugdo kaimynišką bendruomeniškumą.  Moko prasmingai leisti laiką po pamokų.

Ypatingas dėmesys  skiriamas kūrybiniam bendruomeniškumui. Vaikai įdomiai ir linksmai leidžia laiką kūrybiškoje ir draugiškoje vaikams aplinkoje;  pailsi nuo mokyklos aplinkos, žaidžia gryname ore, rūpintis Gamtos centre gyvenančiais gyvūnais, žaliąja gamta.

Neformaliojo ugdymo kompleksą sudaro:

  • Rūpinimasis pradinių klasių moksleivių saugia aplinka po pamokų;
  • Kiekvienos savaitės dienos dėmesio centre – vis kita moksleiviams naudinga popamokinė veikla: keramika, rišlioji kalba, anglų kalba, dailieji darbeliai, gamtos  pažinimas (žygis arba judrieji žaidimai gryname ore), kuria yra užimti  visi popamokinės grupės  moksleiviai;

Veiklai su moksleiviais pasitelkiami bendruomenės ištekliai ir galimybės (dalis užsiėmimų vyksta atkuriamuose Bendruomenės namuose, dalyvaujant savanoriams – keramikams, gamtininkams, dailininkams; moksleiviai lanko Gamtos centro zoologijos sodo gyvūnus, stebi botanikos kolekcijas, pan). 

Amžius: 6–17 m.

Meninė tapyba ant vandens – VYTA, Vilniaus mieste.

Tapybos ant vandens neformalaus švietimo užsiėmimuose stengiamasi suderinti tobulėjimą tapybos ant vandens mene, socialinių įgūdžių lavinimą, kam ši meno rūšis ypač tinkama, bei skatinti domėjimąsi antologija ir kitų šalių kultūra.

Tapybos ant vandens menas kilo VII a. Kinijoje, kur buvo laikomas slaptu žynių mokslu, ir vėliau paplito po visą pasaulį. Į Lietuvą tapyba ant vandens atkeliavo iš Turkijos prieš 10 metų per ES projektus, kurių dėka tapyba ant vandens naudota terapijai ir vaikų lavinimui. Ši meno kryptis išsiskiria nuolat kintančiu ir netradiciniu kūrybos procesu, kas padeda lavinti dėmesio koncentraciją, kūrybišką mąstymą. Kadangi tapybos ant vandens metodu sukurti piešiniai visad išeina gražūs, tai padeda ugdyti vaiko pasitikėjimą savimi bei padeda atsikratyti išmokto bejėgiškumo, dėl kurio vaikas ateityje gali nenorėti bandyti naujų veiklų ar prisiimti atsakomybių, nes viduj tiki, kad „man vis tiek niekas nepavyks“ arba „aš nieko nemoku“.

Visa tapybos ant vandens programa orientuota į vaiko kritinio mąstymo, kūrybiškumo, smulkiosios motorikos lavinimą bei stengiamasi padėti ugdyti vertybes ir nuostatas, kurios vaikui ateityje būtų naudingos. Kadangi visa veikla vyksta grupėje, vaikai mokomi bendravimo įgūdžių, emocinio intelekto atpažįstant savo ir kito jausmus bei mokantis juos išreikšti tinkamu būdu. Norint pasiekti aukštesnės kokybės darbus, kuriuose būtų naudojami sudėtingesni ornamentai, nupiešti įvairesni kūriniai, tenka įdėti pastangų, mokytis, kas skatina kryptingumą ir atkaklumą siekiant norimo rezultato.

Tapybos ant vandens istorija labai sena, o evoliucija labai įdomi. Evoliucija keliauja per daug įvairių šalių, kurioje atgimsta vis pakitusiu pavadinimu, tad tapyba ant vandens skirtinguose regionuose bei skirtingu laikotarpiu vadinama vis kitaip. Meno istorijos pažinimas padės praplėsti vaikų geografijos, kultūrines žinias bei ugdys pilietiškumą, toleranciją kitoms tautoms, skatins smalsumą ir domėjimąsi pasauliu.

Lietuvoje, pasitarus su etnologais, baltų bendruomene bei tapybos ant vandens mokytojais iš Turkijos, buvo išrinktas V.Y.T.A. (Veidas Yra Tavo Atspindys) pavadinimas, kuris pabrėžia terapinę tapybos ant vandens pusę – kitose šalyse ši meno technika yra labiau atsieta nuo terapijos ir emocinio intelekto lavinimo sąvokų nei Lietuvoje. Lietuviškojo vardo naudojimas mūsų įstaigą įpareigoja puoselėti lietuviškas tradicijas, pasaulėžiūrą ir savo veikloje skatina lietuviškos kultūros palaikymą. Tokiu būdu vaikuose palaikoma lietuviška tautinė dvasia, ugdomas tautinis pilietiškumas bei puoselėjamos senosios tradicijos.

Apibendrinant, vaikas, lankydamas tapybos ant vandens užsiėmimus, mokysis ne tik senojo tapybos meno, tačiau kartu mokysis bendravimo, problemų sprendimo įgūdžių, lavins emocinį intelektą, sužinos daugiau apie kitas šalis bei lietuviškas tradicijas, ornamentus.

Amžius: 7–15 m.

36 valandos dailės

Programos veiklas numatoma vykdyti nuo 2017m. spalio 1d. iki 2018 m. gegužės 31 d. Vaikų ir jaunimo dienos centro “Mūsų nameliai“ lankytojams (suformuotai 10 asmenų vaikų grupei) planuojama 3 val. trukmės užsiėmimai, vykdomi 1 kart per savaitę, viso 9 savaitinės valandos, 3 kartus per mėnesį. Programa vykdoma pasirinktomis savaitės dienomis, išskyrus šeštadienį-sekmadienį, bei švenčių dienas. Programos vykdymui naudojamos menines vaizdines, garsines priemones, esant galimybei organizuojant išvykas į kultūros/meno institucijas, stiprins programos dalyvių- dienos centro socialiai remtinų vaikų ir paauglių meninius kūrybinius, saviraiškos gebėjimus. Programoje numatomi įvairūs interaktyvūs-meniniai ir terapiniai žaidimai, skatinantys mokytis pažinti, atskirti skirtingas dailės ir tapybos rūšis, jų vystymosi etapus ir išskirtinius bruožus. Programos dalyviai, kiekvieno užsiėmimo metu, bus supažindinami su žymiausiais analizuojamo laikotarpio menininkais, jų darbais, tapybos ir dailės stiliais. Mokysis tapyti pritaikant įgytas žinias ir konsultuojant kvalifikuotam meno atstovui.

Programoje planuojamos ir išvykos (pagal galimybes) į kultūros/meno institucijas, siekiant supažindinti programos dalyvius su skirtingų menininkų darbais, menine aplinka, kuri įkvėps kūrybinių minčių ir polėkio kurti. Piešiant ir žaidžiant interaktyviai atvaizduoti ir išreikšti savo jausmus ir emocijas, bei stiprinti bendravimo įgūdžius. Programos dalyviams numatyti kūrybiniai užsiėmimai ir per garsines priemones, kurių metu programos dalyviai bus skatinami susikaupti, pasiruošti kūrybiniam darbui, kartu išlaisvinti viduje slypinčias kūrybines idėjas. Naudojamos įvairios meninės priemonės skatins vaikus kūrybiškumo, ir suteiks malonaus poilsio, bei atsipalaidavimo, gerins jų fizinę ir psichinę savijautą.

Amžius: 12–16 m.

Meno laboratorija

Programa skirta supažindinti su įvairiomis dizaino sritimis (grafiniu dizainu, interjero dizainu, multimedijos dizainu) ir fotografavimo technikomis.

Grafinio dizaino užsiėmimai skirti susipažinti su grafikos technikomis, multimedijos dizaino užsiėmimai atskleis kaip kurti animaciją, interjero dizaino pamokose bus suteikta žinių apie erdvių planavimą, jų dekoravimo galimybes. Fotografavimo užsiėmimų metu bus mokoma fotografuoti įvairiomis temomis (portreto, peizažo, architektūros, daiktų fotografavimas), atspausti fotografinį atspaudą.

Programos metu skatinami bendradarbiavimo ir darbo grupėse sugebėjimai, plėtojami meniniai įgūdžiai ir ugdomas kūrybiškumas. Moksleiviai, kurie mokosi kaip kurti dizaino objektus ar fotografuoti, galės ir toliau taikyti šias žinias bei gebėjimus tolimesniuose kūrybiniuose projektuose.

Amžius: 12–21 m.

Kaligrafija

Programa skirta supažindinti su kaligrafijos meno specifika, jos reikšme ir svarba kultūroje.

Kaligrafijos užsiėmimai skirti susipažinti su kaligrafinio rašymo priemonėmis, jų panaudojimo būdais. Mokoma rašyti kirsta plunksna, keičiant rašymo kampą. Susipažįstama su pagrindinėmis kaligrafijos meno taisyklėmis, rašant istorinius šriftus: Romos kapitalinį, uncialinį, gotikinį ir antikvą. Ugdoma estetinė pajauta, gebėjimas suvokti ir valdyti estetinį teksto poveikį, suvokti rašto grožį, jį perteikti kaligrafinėmis priemonėmis. Programos metu formuojami  meniniai įgūdžiai ir ugdomas kūrybiškumas. Moksleiviai, įvaldę kaligrafijos technikas, galės taikyti įgytas žinias bei gebėjimus tolimesniuose kūrybiniuose projektuose.

Amžius: 12–21 m.

Grafikos technikos

Programa skirta supažindinti su grafikos menu ir techniniais jos atlikimo būdais. Užsiėmimų metu moksleiviai susipažįsta su iškiliosios grafikos technikomis – kartono, medžio ir lino graviūra, įvairiais raižymo ir spausdinimo būdais (redukcija, dupleksas ir kt.). Taip pat supažindinama su giliaspaude grafika (ofortu, akvatinta, sausa adata), plokščiąja spauda: taip vadinama netikrąja litografija, monotipija ir šablonine spauda. Programos metu skatinamas kūrybiškumas, mokoma dirbti su įvairiomis grafikos medžiagomis, plėtojami meniniai įgūdžiai ir ugdoma kantrybė bei logiškas mąstymas. Šiuos įgūdžius ir žinias moksleiviai galės toliau taikyti savo kūrybiniuose darbuose.

Amžius: 6–19 m.

Akademinis piešimas, dailė

Programos tikslas – ugdyti vaikų ir jaunimo kūrybines ir menines kompetencijas per saviraiškos poreikių tenkinimą. Ugdytiniai supažindinami su akademinio piešimo, dailės pagrindais, medžiagomis, žanrais ir stiliais. Ugdytiniai dalyvauja projektuose bei renginiuose, parodose ir festivaliuose. Būrelių vadovas-mokytojas, dailininkas Vladimiras Šlektovičius.

Amžius: 8–16 m.

Tapyba ant šilko

Užsiėmimų metų mokiniai bus supažindinti su tapybos ant šilko istorija ir visais tapymo būdais bei technologijomis. Visas technikas išbandys patys, kurdami įvairiausius natūralaus šilko aksesuarus, aprangos elementus, rūbus, interjero detales. Ne tik bus praplėstas mokinių suvokimas apie tapybą ant šilko, bet ir išplėtota meninė kompetencija, sukurta daug gražių kūrinių.

Amžius: 6–14 m.

Dailės terapija

Dailės terapijos užsiėmimuose mokiniai dalyvaus ne tam, kad taptu dailininkais, bet tam, kad geriau pažintų save, savo vidines galias, suvoktų savo emocines būsenas ir galėtų jas kontroliuoti, išmoktų išreikšti agresyvius jausmus socialiai priimtina forma. Dailės pagrindas yra simbolių kalba, ji dažnai padeda kur kas tiksliau išreikšti savo išgyvenimus, naujai pažvelgti į situaciją  ir dėl to rasti jos sprendimo kelią. Temos meninei raiškai bus orentuotos įvairioms kompetencijoms ugdyti, bendravimo, bendradarbiavimo, jausmų ir kt. problemoms spręsti.

Amžius: 2–6 m.

Dailė ir keramika

Ši programa apima pirmuosius septynerius vaiko gyvenimo metus ir pradinio mokyklinio ugdymo periodą, kai vaikui siekiama užtikrinti palankią ugdymosi aplinką ir lavinti įgūdžius sklandžiam perėjimui į kitus švietimo  ugdymo lygmenis. Šia programa siekiama padėti tenkinti vaiko prigimtinius, kultūrinius, etninius, socialinius bei pažintinius poreikius. Menininio ikimokylinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programa teikiama vaikui kol jis bus pradėtas ugdyti pagal vyresnio mokyklinio ugdymo programą. 

Amžius: 6–19 m.

Vaizduojamoji dailė

Programos tikslas – ugdyti vaikų ir jaunimo kūrybines ir menines kompetencijas per saviraiškos poreikių tenkinimą. Ugdytiniai supažindinami su dailės pagrindais, medžiagomis, žanrais ir stiliais. Ugdytiniai dalyvauja projektuose bei renginiuose, parodose ir festivaliuose.

Amžius: 6–11 m.

Piešimas

Programos tikslas – padėti vaikams įgyti, nuosekliai ir sistemingai ugdyti dailės srities meninius gebėjimus, individualumą, kultūrinį sąmoningumą, estetinę nuovoką, tenkinti dailės pažinimo ir raiškos poreikius. Padėti domėtis savo krašto ir pasaulio kultūra, ugdyti supančio pasaulio įvairovės suvokimą. Baigusiems programą  rekomenduojama dailės ugdymą tęsti, renkantis pagrindinio dailės formalųjį švietimą papildančio ugdymo programą, specializuoto ugdymo krypties dailės programą (pagrindinio ir vidurinio ugdymo kartu su dailės ugdymu programa).Programos metu vaikai formuos įgūdžius, dirbant su skirtingomis medžiagomis bei priemonėmis, susipažins su įvairiomis technikomis, įsitraukti į kūrybos procesą, kurio metu išmoks pasitikėti savo meniniais gebėjimais ir drąsiai kurs.

Amžius: 12–16 m.

Liaudies dainų būrelis

Dainavimo įgūdžių lavinimas, darbas komandoje, dalyvavimas koncertuose ir festivaliuose.

Amžius: 6–19 m.

Keramikos būrelis

Keramikos būrelyje mokiniai gali  lipdyti iš molio, nulipdytus darbelius dekoruoti, spalvinti, panaudojant įvairias technikas. Keramikos būrelio užsiėmimai suteikia žinių apie keramikos technikas, garantuoja turiningą laisvalaikį, tenkina saviraiškos poreikius, ugdo  kūrybingą, laisvą, atsakingą asmenybę. Mokiniai dalyvauja  bendruomenės ir visuomenės šventėse ( festivaliai, parodos, konkursai, mugės).

Amžius: 10–19 m.

Taikomoji dailė. Rankdarbiai.

Vykdant šią programą mokiniai turės galimybę susipažinti su naujausiomis medžiagomis ir naujausiomis rankdarbių technikomis. Svarbiausias rankdarbių būrelio tikslas yra supažindinti vaikus su menu kaip estetine ir technine vertybe, pažadinti kūrybos pradus.Mokymo metu vaikai išmoks kombinuoti nesudėtingus meno dirbinius, pasirinkti medžiagas, susipažins su naujų šiuolaikinių medžiagų ypatumais, įvairiomis taikomųjų bei dekoratyvinių rankdarbių atlikimo technikomis, išmikos atlikti meninio dirbinio kompoziciją pagal individualiai sukurtą projektą, naudojant įvairias tradicines ir šiolaikines medžiagas bei technikas.Gražūs, skoningi, funkcionalūs meno dirbiniai yra neatsiejama mūsgyvenimo dalis. Tai kūrybiškas, nereikalaujantis sudėtingų įrenginių darbas. Vaikai gali aktyviai dalyvauti ivairiose mugėse ir šventėse demonstruodami savo gebėjimus, turi galimybę toliau mokytis taikomosios dailės šiuolaikinio dizaino mokyklose.