Pasirinkite veiklos sritį ir rūšį
Viso rasta { ? } programų

Programos

Amžius: 11–15 m.

Dizaino studija vaikams ir jaunimui

Vienerių metų trukmės dizaino pradmenų programa skirta 5-8 klasių moksleiviams. Programos dalyviams nebūtina turėti dizaino ar vizualiosios meninės raiškos įgūdžių. Dalyvavimas programoje ugdo bendruosius kūrybinius moksleivių mąstymo gebėjimus, apjungiančius estetiką, daikto funkcionalumo bei vartotojo psichologijos pagrindus. Tai plačiai panaudojami įgūdžiai, reikalingi kurti 2D ar 3D objektus, atrasti jų jungtis, sudaryti vartojimo kelią. Programoje įgytos žinios gali būti panaudotos studijuojant dizaino srities specialybes, taip pat ir nesusijusias su menine ar projektavimo veikla.

Amžius: 8–11 m.

Meno terapijos užsiėmimai „Gyvenimo spalvos“

  1. dalyviai turės galimybę saugioje aplinkoje ir saugiais būdais lavinti save kaip asmenybes, bei savo socialines – emocines kompetencijas.
  1. įgis gebėjimų:
  2. suvokti savo emocijas ir jausmus.
  3. suvokti savo emocijas bei jausmus, valdyti juos.
  4. savo ir kito asmens ribas.
  5. savimi.
  6. ir išlaikyti tarpusavio santykius.
  7. kito žmogaus elgesį.
  1. kitam.
  1. savo vertybių sistemą.
  2. vertinti savo gebėjimus.
  3. kas yra tolerancija, pagarba, orumas.
  4. atsakomybę už savo sprendimus / veiksmus.
  1. metu bus taikomi įvairūs metodai: grupinis darbas, individualūs pokalbiai, žaidimai, socialinė drama, įvairi vaizdo terapijos technika, kūrybinių idėjų generavimas, asociacijų – diskusijų metodas. Dailės, pasakų terapija, piešimas ant vandens, situacijų vaidyba. Priemonės: popierius, guašas, akvarelė, pieštukai, flomasteriai, klijai, įvairios aplikacinės priemonės, spalvotas smėlis, įvairių spalvų ir storio siūlai, paveikslėliai, trafaretai.

Amžius: 6–19 m.

“Stiklo keliu”

Šios programos esmė yra Lietuvos vitražo ir stiklo meno tradicijų tąsa bei sklaida Europos kontekste.

Ekskursija su mentoriumi po vitražo muziejaus ekspoziciją, įkurtą autentiškuose XVI a. rūsiuose.

Pristatomos vitražo panaudojimo architektūroje galimybės, įvairios priemonės, technologijos, metodika.

Praktiniai stiklo pjovimo, komponavimo, montavimo, dekoravimo užsiėmimai. Kūrybinės dirbtuvės.

Savo kūrinių, pasitelkiant įvairias stiklo technologijas gaminimas, padedant profesionaliam menininkui.

Mokoma gamtos objektus transformuoti į meno kūrinį panaudojant vitražo komponavimo principus.

Programa skatina vaikų kultūrinį aktyvumą, dalyvavimą meninėje veikloje, lavina jų estetinį išprusimą.

 

 

 

Amžius: 6–16 m.

Dailės istorijos

Autorinio mokymo kurso metu vaikai susipažįsta su meno istorija ir patys atkuria šedevrus aptariamojo autoriaus stilistikoje arba epochoje.

Amžius: 8–17 m.

Meninių rankdarbių programa „Kūrybos laiptai“

  1. „Kūrybos laiptai“ tai individualus įgimtų ir įgytų jauno žmogaus gebėjimų ugdymas komandoje. Programa orientuota į skirtingo amžiaus vaikus ir jaunuolius, bei paremta neformaliais darbo metodais: suinteresuotumas, nuoseklumas, periodiškumas; verslumas. Didžiausias dėmesys kreipiamas į jaunuolio įgimto kūrybiškumo atskleidimą ir jo realizavimo galimybę per praktines aktyvias veiklas. Pagal paruoštą darbo planą kuriami įvairiausi rankdarbiai, paveikslai, interjero detalės, suvenyrai, dovanos. Kiekvieno užsiėmimų ciklo pabaigoje – po 4 savaičių – aptariami įgytų gebėjimų rezultatai, kurie motyvuoja siekti dar didesnių savirealizacijos galimybių. Jaunas žmogus pradeda pasitikėti savimi, išmoksta dirbti komandoje ne konkuruodamas ir kritikuodamas, o bendradarbiaudamas ir padėdamas studijos draugui/naujokui. Per trumpą laiką sukuriamas meniškas produktas, pvz. originalus papuošalas, spalvingas paveikslas, sudėtinga interjero detalė, kuris yra fiksuojamas kaip materialinė vertybė, kurią galima parduoti, dovanoti ir tokiu būdu apčiuopiama reali nauda. Jaunas žmogus maloniai praleisdamas laisvalaikį, užsiimdamas malonia dinamiška veikla, sukuria gražius daiktus ir gali vystyti elementarią verslumo strategiją. Tokiu būdų jaunas žmogus stiprėja psichologiškai, emociškai ir pradeda pasitikėti savo jėgomis, jam parodomas kelias kaip socializuotis ir integruotis darbo rinkoje.

Amžius: 6–13 m.

Technologijų-dailės, keramikos būrelis „Menukų kraitelis“

Ši programa suteikia galimybę atskleisti vaiko prigimtines kūrybines galias ir lavinti meninius gebėjimus. Per savaitę organizuojami du meniniai užsiėmimai: vienas – technologijų-dailės, kitas – keramikos. Šiuose užsiėmimuose siekiama, kad mokinys gebėtų planuoti, organizuoti, vertinti ugdymo(si) procesą, formuotų plastinės raiškos ir vaizdinio komunikavimo įgūdžius, kūrybiškai bendradarbiautų su kitais ugdymo dalyviais. Užsiėmimų metu siekiama ir individualizavimo – orientuojamasi į vaiką, jo pasiekimus ir mokymosi ypatumus, individualią gabumų raidą

Amžius: 6–14 m.

Mano molinis pasaulis

Keramikos užsiėmimų metu vaikai susipažins su keramikos meno istorija, dailės

rūšimis, gebės atskirti įvairias meno kryptis. Nuosekliai besimokydami vaikai pažins

įvairius molio formavimo būdus tokius kaip: formavimas iš molio plokščių, skulptūrinis

lipdymas, žiedimas, virvelinė keramika, spaudimas iš gipso formų. Išmoks įvairių dekoro

galimybių bei spalvų derinimo: faktūros, ornamentų kūrimo, engobavimo, skutinėjimo,

glazūravimo pagrindu.

Didelis dėmesys bus skiriamas tradicinei lietuvių keramikai, tradicijų puoselėjimui

bei šiuolaikinėms interpretacijoms.

Keramikos užsiėmimai ugdo gebėjimą geriau atskleisti savo jausmus, emocijas,

fantazijas, gebėjimą labiau susikaupti bei atsipalaiduoti. Lipdymo metu lavinami vaikų

lytėjimo, regėjimo pojūčiai, pastabumas. Ugdymo proceso metu vyrauja teigiamos

emocijos, kurios sąlygoja gerą vaiko savijautą.

Užsiėmimų metu naudojami įvairūs mokymo(si) metodai padės vaikams aktyviai

mokytis, priimti gaunamą informaciją, skatins vaikų kūrybiškumą, ugdys gebėjimą tyrinėti,

spręsti problemas, lavinti ir ugdyti praktinius keramikos srities gebėjimus ir įgūdžius.

Būrelio praktinė nauda – keramikos amato pagrindų įgijimas, patenkinti vaikų keramikos

pažinimo ir saviraiškos poreikiai, ugdomas kūrybiškumas, meniniai gebėjimai bei pačių mokinių

sukurti keramikos darbeliai.

Amžius: 7–12 m.

Spalvų pasaulyje

Studijuosime spalvininkystę, tapybinę plastiką, įvaldysime formos ir erdvės kūrimą spalva, susipažinsime su įvairiomis tapybos technikomis, tapybos žanrais. Lavinsime vaikų fantaziją- vaikai improvizuos, kurs savo kompozicijas, rengsime savo darbų parodas

Programa padės formuoti pirminius stebėjimo, analizavimo ir interpretavimo įgūdžius. Suteiks pradines elementariąsias žinias apie pagrindines dailės šakas. Ugdysime dailės kūrinio suvokimo pradmenis.

Amžius: 13–17 m.

Piešimo pagrindai

Studijuodami piešimo discipliną vaikai pradės suvokti tikrovės formų įvairovę, įvaldys formą ir erdvės kūrimą šviesos ir šešėlio pagalbą.

Piešimas apims studijinį, struktūrinį, analitinį, konstruktyvų, kompozicinį, anatominį, eskizinį bei interpretacinį piešinį.

Programa padės plėsti vaizduojamąją patirtį bei ją panaudoti savo išgyvenimų ar idėjų vaizdavimui.

Amžius: 6–19 m.

Akademinis piešimas, dailė

Programos tikslas – ugdyti vaikų ir jaunimo kūrybines ir menines kompetencijas per saviraiškos poreikių tenkinimą. Ugdytiniai supažindinami su akademinio piešimo, dailės pagrindais, medžiagomis, žanrais ir stiliais. Ugdytiniai dalyvauja projektuose bei renginiuose, parodose ir festivaliuose. Būrelių vadovas-mokytojas, dailininkas Vladimiras Šlektovičius.

Amžius: 8–16 m.

Tapyba ant šilko

Užsiėmimų metų mokiniai bus supažindinti su tapybos ant šilko istorija ir visais tapymo būdais bei technologijomis. Visas technikas išbandys patys, kurdami įvairiausius natūralaus šilko aksesuarus, aprangos elementus, rūbus, interjero detales. Ne tik bus praplėstas mokinių suvokimas apie tapybą ant šilko, bet ir išplėtota meninė kompetencija, sukurta daug gražių kūrinių.

Amžius: 2–6 m.

Dailė ir keramika

Ši programa apima pirmuosius septynerius vaiko gyvenimo metus ir pradinio mokyklinio ugdymo periodą, kai vaikui siekiama užtikrinti palankią ugdymosi aplinką ir lavinti įgūdžius sklandžiam perėjimui į kitus švietimo  ugdymo lygmenis. Šia programa siekiama padėti tenkinti vaiko prigimtinius, kultūrinius, etninius, socialinius bei pažintinius poreikius. Menininio ikimokylinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programa teikiama vaikui kol jis bus pradėtas ugdyti pagal vyresnio mokyklinio ugdymo programą. 

Amžius: 6–19 m.

Vaizduojamoji dailė

Programos tikslas – ugdyti vaikų ir jaunimo kūrybines ir menines kompetencijas per saviraiškos poreikių tenkinimą. Ugdytiniai supažindinami su dailės pagrindais, medžiagomis, žanrais ir stiliais. Ugdytiniai dalyvauja projektuose bei renginiuose, parodose ir festivaliuose.

Amžius: 6–11 m.

Piešimas

Programos tikslas – padėti vaikams įgyti, nuosekliai ir sistemingai ugdyti dailės srities meninius gebėjimus, individualumą, kultūrinį sąmoningumą, estetinę nuovoką, tenkinti dailės pažinimo ir raiškos poreikius. Padėti domėtis savo krašto ir pasaulio kultūra, ugdyti supančio pasaulio įvairovės suvokimą. Baigusiems programą  rekomenduojama dailės ugdymą tęsti, renkantis pagrindinio dailės formalųjį švietimą papildančio ugdymo programą, specializuoto ugdymo krypties dailės programą (pagrindinio ir vidurinio ugdymo kartu su dailės ugdymu programa).Programos metu vaikai formuos įgūdžius, dirbant su skirtingomis medžiagomis bei priemonėmis, susipažins su įvairiomis technikomis, įsitraukti į kūrybos procesą, kurio metu išmoks pasitikėti savo meniniais gebėjimais ir drąsiai kurs.

Amžius: 12–16 m.

Liaudies dainų būrelis

Dainavimo įgūdžių lavinimas, darbas komandoje, dalyvavimas koncertuose ir festivaliuose.

Amžius: 6–19 m.

Keramikos būrelis

Keramikos būrelyje mokiniai gali  lipdyti iš molio, nulipdytus darbelius dekoruoti, spalvinti, panaudojant įvairias technikas. Keramikos būrelio užsiėmimai suteikia žinių apie keramikos technikas, garantuoja turiningą laisvalaikį, tenkina saviraiškos poreikius, ugdo  kūrybingą, laisvą, atsakingą asmenybę. Mokiniai dalyvauja  bendruomenės ir visuomenės šventėse ( festivaliai, parodos, konkursai, mugės).

Amžius: 10–19 m.

Taikomoji dailė. Rankdarbiai.

Vykdant šią programą mokiniai turės galimybę susipažinti su naujausiomis medžiagomis ir naujausiomis rankdarbių technikomis. Svarbiausias rankdarbių būrelio tikslas yra supažindinti vaikus su menu kaip estetine ir technine vertybe, pažadinti kūrybos pradus.Mokymo metu vaikai išmoks kombinuoti nesudėtingus meno dirbinius, pasirinkti medžiagas, susipažins su naujų šiuolaikinių medžiagų ypatumais, įvairiomis taikomųjų bei dekoratyvinių rankdarbių atlikimo technikomis, išmikos atlikti meninio dirbinio kompoziciją pagal individualiai sukurtą projektą, naudojant įvairias tradicines ir šiolaikines medžiagas bei technikas.Gražūs, skoningi, funkcionalūs meno dirbiniai yra neatsiejama mūsgyvenimo dalis. Tai kūrybiškas, nereikalaujantis sudėtingų įrenginių darbas. Vaikai gali aktyviai dalyvauti ivairiose mugėse ir šventėse demonstruodami savo gebėjimus, turi galimybę toliau mokytis taikomosios dailės šiuolaikinio dizaino mokyklose.

Amžius: 6–12 m.

Dailės būrelis (A)

TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

Pagrindinis tikslas - vaikų ir jaunimo estetinis auklėjimas, skatinantis domėtis menu, kūrybinio sąmoningumo ugdymas ir lavinimas, supažindinimas su meno kryptimis, meno istorija ir dailininkų kūryba.

UGDYMO METODIKA IR PRIEMONĖS

Kadangi moksleivių išprusimo ir pasirengimo lygis skirtingas, pradinėje stadijoje užsiemimų metų metu numatytas individualus darbas su kiekvienu atskirai ar apjungiant į atskiras grupes pagal pasirengimo lygį, parenkant ir paskirstant užduotis pagal kiekvieno sugebėjimus. Vėliau, pasiekus bendrą ugdymo lygį, užduotys gali būti skiriamos vienodo sudėtingumo visiems būrelio nariams.

Planuojamos priemonės ir temos būrelio narių meniniam- estetiniam ugdymui ir lavinimui :

Vaizduojamoji dailė (piešimas, tapyba) atliekama įvairiomis meno išraiškos priemonėmis.

Supažindinimas su kitomis meno kryptimis (skulptūra, grafika).

Meno istorijos pagrindai.

Parodų lankymas ir aptarimas.

Parodų organizavimas.

Amžius: 17–19 m.

Piešimo būrelis (B)

TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

1.Ugdyti jaunimo estetinę - meninę savimonę. Mokyti matyti ir suprasti mus supančio pasaulio harmoniją, ieškoti savito meninio požiūrio bei individualios plastinės kalbos. Mokyti suprasti reiškinius ir reikšmes tradicinėje plastinėje kalboje bei šiuolaikinio meno diskursuose.

2.Supažindinti su piešinio grafinės raiškos būdais, charakteringais tradicinėms technikoms bei šiuolaikinės dailės plastinėms kategorijoms ir naujovėms.

PRIEMONĖS

1.Darbas studijoje.

2.Savarankiškas eskizavimas.

3.Parinktų pavyzdžių iš dailės istorijos analizė ir kopijavimas.

4.Parodų lankymas, reikšmingiausių straipsnių kultūrinėje spaudoje aptarimas.

5.Kasmetinių piešimo būrelio parodų organizavimas.

TEMINIS IŠPLANAVIMAS

1.Įvadas bei praktiniai užsiėmimai.                                                                        

2.Geometrinių formų studijos.                                                                                

3.Sudietingų antikinių gipsinių formų eskizai bei studijos.                               

4.Žmogaus kūno vaizdavimo specifika.                                                                  

5.Eskizavimas gamtoje.                                                                                           

6.Parodų lankymas bei organizavimas.                                                                    

Amžius: 17–19 m.

Piešimo būrelis (A)

TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

1.Ugdyti jaunimo estetinę - meninę savimonę. Mokyti matyti ir suprasti mus supančio pasaulio harmoniją, ieškoti savito meninio požiūrio bei individualios plastinės kalbos. Mokyti suprasti reiškinius ir reikšmes tradicinėje plastinėje kalboje bei šiuolaikinio meno diskursuose.

2.Supažindinti su piešinio grafinės raiškos būdais, charakteringais tradicinėms technikoms bei šiuolaikinės dailės plastinėms kategorijoms ir naujovėms.

PRIEMONĖS

1.Darbas studijoje.

2.Savarankiškas eskizavimas.

3.Parinktų pavyzdžių iš dailės istorijos analizė ir kopijavimas.

4.Parodų lankymas, reikšmingiausių straipsnių kultūrinėje spaudoje aptarimas.

5.Kasmetinių piešimo būrelio parodų organizavimas.

TEMINIS IŠPLANAVIMAS

1.Įvadas bei praktiniai užsiėmimai.                                                                   

2.Geometrinių formų studijos.                                                                                

3.Sudietingų antikinių gipsinių formų eskizai bei studijos.                                    

4.Žmogaus kūno vaizdavimo specifika.                                                                  

5.Eskizavimas gamtoje.                                                                

6.Parodų lankymas bei organizavimas.