Pasirinkite veiklos sritį ir rūšį
Viso rasta { ? } programų

Programos

Amžius: 6–16 m.

Vandens tapyba – VYTA Vilniaus mieste.

Tapybos ant vandens neformalaus švietimo užsiėmimuose stengiamasi suderinti tobulėjimą tapybos ant vandens mene, socialinių įgūdžių lavinimą, kam ši meno rūšis ypač tinkama, bei skatinti domėjimąsi antologija ir kitų šalių kultūra. Tapybos ant vandens menas kilo VII a. Kinijoje, kur buvo laikomas slaptu žynių mokslu, ir vėliau paplito po visą pasaulį. Į Lietuvą tapyba ant vandens atkeliavo iš Turkijos prieš 10 metų per ES projektus, kurių dėka tapyba ant vandens naudota terapijai ir vaikų lavinimui. Ši meno kryptis išsiskiria nuolat kintančiu ir netradiciniu kūrybos procesu, kas padeda lavinti dėmesio koncentraciją, kūrybišką mąstymą. Kadangi tapybos ant vandens metodu sukurti piešiniai visad išeina gražūs, tai padeda ugdyti vaiko pasitikėjimą savimi bei padeda atsikratyti išmokto bejėgiškumo, dėl kurio vaikas ateityje gali nenorėti bandyti naujų veiklų ar prisiimti atsakomybių, nes viduj tiki, kad „man vis tiek niekas nepavyks“ arba „aš nieko nemoku“. Visa tapybos ant vandens programa orientuota į vaiko kritinio mąstymo, kūrybiškumo, smulkiosios motorikos lavinimą bei stengiamasi padėti ugdyti vertybes ir nuostatas, kurios vaikui ateityje būtų naudingos. Kadangi visa veikla vyksta grupėje, vaikai mokomi bendravimo įgūdžių, emocinio intelekto atpažįstant savo ir kito jausmus bei mokantis juos išreikšti tinkamu būdu. Norint pasiekti aukštesnės kokybės darbus, kuriuose būtų naudojami sudėtingesni ornamentai, nupiešti įvairesni kūriniai, tenka įdėti pastangų, mokytis, kas skatina kryptingumą ir atkaklumą siekiant norimo rezultato. Tapybos ant vandens istorija labai sena, o evoliucija labai įdomi. Evoliucija keliauja per daug įvairių šalių, kurioje atgimsta vis pakitusiu pavadinimu, tad tapyba ant vandens skirtinguose regionuose bei skirtingu laikotarpiu vadinama vis kitaip. Meno istorijos pažinimas padės praplėsti vaikų geografijos, kultūrines žinias bei ugdys pilietiškumą, toleranciją kitoms tautoms, skatins smalsumą ir domėjimąsi pasauliu. Lietuvoje, pasitarus su etnologais, baltų bendruomene bei tapybos ant vandens mokytojais iš Turkijos, buvo išrinktas V.Y.T.A. (Veidas Yra Tavo Atspindys) pavadinimas, kuris pabrėžia terapinę tapybos ant vandens pusę – kitose šalyse ši meno technika yra labiau atsieta nuo terapijos ir emocinio intelekto lavinimo sąvokų nei Lietuvoje. Lietuviškojo vardo naudojimas mūsų įstaigą įpareigoja puoselėti lietuviškas tradicijas, pasaulėžiūrą ir savo veikloje skatina lietuviškos kultūros palaikymą. Tokiu būdu vaikuose palaikoma lietuviška tautinė dvasia, ugdomas tautinis pilietiškumas bei puoselėjamos senosios tradicijos. Apibendrinant, vaikas, lankydamas tapybos ant vandens užsiėmimus, mokysis ne tik senojo tapybos meno, tačiau kartu mokysis bendravimo, problemų sprendimo įgūdžių, lavins emocinį intelektą, sužinos daugiau apie kitas šalis bei lietuviškas tradicijas, ornamentus.

Amžius: 6–16 m.

Dailės pradmenys

Dailės mokymas apima trys pagrindinės sritis: 1. Plastinę vizualinę patirtį aprėpia gamtos, daiktinės aplinkos, situacijų, reiškinių, dizaino, dailės estetinį suvokimą, išgyvenimą, apmąstymą; 2. Raiška: pratybas, kūrybą (atveriančią galimybė moksleiviui išreikšti save patį, savąją patirtį, giliau suvokti perteikiamų žinių esmę); 3. Teorinės žinios. Siekiama visų veiklos sričių sąlyčio, atsižvelgiant į vaikų gebėjimus ir poreikius. Dailės mokymas lavina kūrybiškumą, skatina stebėti ir analizuoti aplinką, padeda patirti kūrybos džiaugsmą, pasitikėjimą savimi, praplečia kultūrinį akiratį, estetinę nuovoką

Amžius: 10–19 m.

Taikomoji dailė. Rankdarbiai

Kiekvienas vaikas bene lengviausiai kaip estetinę vertybę suvokia rankdarbių kūrybą. Pastaruoju metu vėl atgimsta susidomėjimas ivairiais taikomaisiais bei dekoratyviniais rankdarbiais. Vykdant šia programa mokiniai turės galimybę susipažinti su naujausiomis medžiagomis ir naujausiomis rankdarbių technikomis. Svarbiausiais rankdarbių būrelio tikslas supažindinti vaikus su menu kaip estetine ir technine vertybe, pažadinti kūrybos pradus. Mokymo metu vaikai išmoks komponuoti nesudėtingos meno dirbinius, pasirinkti medžiagas, susipažins su naujų šiuolaikinių medžiagų ypatumais, įvairiomis taikomųjų bei dekoratyvinių rankdarbių atlikimo technikomis, atilkti meninio dirbinio kompoziciją pagal individualiai sukurtą projektą, naudojant įvairiais tradicines bei šiuolaikines medžiagas ir technikas. Gražūs, skoningi, funkcionalūs meno dirbiniai yra neatsiejama mūsų gyvenimo dalis. Tai kūrybiškas, nereikalaujantis sudėtingų įrengimų darbas. Vaikai gali aktyviai dalyvauti įvairiose mugėse ir šventėse demonstruodami savo gebėjimus, turi galimybę toliau mokytis taikomosios dailės šiuolaikinio dizaino mokyklose.

Amžius: 12–19 m.

Baimės laboratorija

„Baimės laboratorijos“ užsiėmime dalyvauja 12-15 jaunuolių, su jais apie baimės atsiradimo priežastis ir jos įveikimo būdus, bei apie savižudybių prevenciją kalbėsis kvalifikuoti specialistai: psichologas psichoterapeutas, teatro pedagogas, dailininkas. Užsiėmimų metu yra sudaromos visos sąlygos jaunimo saviraiškos ir kūrybiškumo skatinimui. Jaunimas viso užsiėmimo metu kokybiškai praleidžia laisvalaikį, talkinant profesionalams, turintiems daugiametę patirtį darbo su jaunais žmonėmis. Grupėje, su kuria bus dirbama, jaunuoliai bendrauja ne tik su vedančiais specialistais, bet tarpusavyje. Tokiu būdu jauni žmonės ugdo savo socialinius įgūdžius. Psichologas padeda atpažinti baimes (ir kitus jausmus), jų kilmę, profesionaliam dailininkui padedant dalyviai vizaulizuoja baimes (lipdo iš molio, tapo baimės portetus, gamina baimės kaukes, lėles). Naudojant teatro metodus (forum teatrą, proceso dramą, simuliacinius žaidimus) vaidinamos baimę ir kitus svarbius jausmus keliančios situacijos tol, kol atrandamas savo jausmų įveikimo būdas. Užsiėmimas užbaigiamas refleksija. Grupiniai užsiėmimai skatina jaunimą kalbėti garsiai apie jų baimes, tokiu būdu prisideda prie Lietuvoje plačiai paplitusios savižudybių problemos mažinimo, nes padeda dalyviams rasti būdus, kaip konstruktyviai spręsti savo sunkumus.

Amžius: 9–19 m.

Dailės(meno terapijos) studija

Menas laikomas viena iš seniausių komunikacijos priemonių. Vaikui(paaugliui) gebant stebėti, išgyventi, suvokti meno kūrinius, tenkinamas jo sąmoningumas, žingeidumas, išplečiamos pasaulio suvokimo ribos, ugdoma harmoninga asmenybė , galinti realizuoti savo kūrybinius polinkius, įvairiausiomis formomis.(meninė veikla derinama su žaidimais). Kūrybiškumas, aktyvumas, individualumo paieškos- kūrybinio užsiėmimo esmė, kur tradicinėmis(popierius, akvarelė, guašas,kreidelės, pieštukai ir kt.) ir netradicinėmis(eko atliekos, gamtinė medžiaga) dailės priemonėmis vaikas gali per kūrybą pažinti- atrasti save kaip kūrėją. Stebint šių dienų aktualijas(socialinė, emocinė, psichologinė vaikų atskirtis) dalis dailės užsiėmimų vyktų kaip dailės terapijos užsiėmimai, o dailės studijos veikloje pirmenybė būtų teikiama vaiko individualumui bei saviraiškos laisvai formai, kur dailė taikoma kaip pirminis komunikacijos būdas. Dailės terapinis procesas pagrįstas tuo, kad reikšmingiausios žmogaus mintys ir pergyvenimai būdami pasąmoningos kilmės, gali būti greičiau išreikšti vaizdiniais, nei žodžiais. Kai vaikas išreiškia savo vidinį patyrimą vaizduodamas (piešdamas, vaidindamas ir kt.), jis labai dažnai įgyja ir sugebėjimą apibūdinti tai žodžiais, o tai leidžia brandžiau suvokti problemą, ją priimti ir konstruktyviai spręsti. Piešinys tampa kaip asmens vidinio pasaulio dokumentas, kuris, laikui bėgant gali keistis, jį galime stebėti. Ankstyvojo amžiaus vaikams dailės užsiėmimai tai, kaip gausios jutiminės patirties laukas, smulkiosios ir stambiosios motorikos lavinimas, verbalinės raiškos skatinimas, o vyresniems vaikams- vidinio pasaulio, emocijų raiška.

Amžius: 6–19 m.

„Savęs pažinimas per dailę ir menus“

Per dailę mokoma teorijos ir praktikos. Praktinė dalis aprėpia aplinkos, situacijų, reiškinių, gamtos, daiktų, meno estetinį suvokimą, išjautimą, apmąstymą. Dailės priemonėmis galima kurti, stebėti, analizuoti, patirti kūrybos džiaugsmą ir įgyti gebėjimų, pasitikėjimo savimi, o taip pat praplėsti akiratį. Bendravimas tarpusavyje, santykio su savimi ir kitu kūrimas per meną. Savęs pažinimas tyrinėjant piešinių simboliką. Mokiniams atsiveria galimybės išreikšti save, savo emocijas, patirtis bei giliau suvokti perduodamas žinias.

Amžius: nuo 12 m.

Vilniaus J. Vienožinskio dailės mokyklos fotografijos studijos programa

Fotografijos studijos programos tikslas – įvairialypis fotografijos meno pažinimas, teorinių ir praktinių šiuolaikinės fotografijos aspektų patyrimas, įgūdžiai dirbant su fotografijos technologijomis.

Amžius: 12–18 m.

Vilniaus J. Vienožinskio dailės mokyklos dizaino studijos programa

Mokydamiesi pagal J. Vienožinskio dailės mokyklos dizaino studijos programą, mokiniai įgys universalios patirties: aukštesnę grafinę kultūrą, gebėjimą orientuotis dizaino įvairovėje, sužinos apie dizaino pagrindų naudojimą reklamoje, kuriant firminį stilių, mokės nustatyti knygų, prekinių ženklų, pakuočių ir t. t. grafinio dizaino vertingumą. Įgyta meninė patirtis jaunuoliams padės pritaikyti savo įgūdžius ne tik kasdieniame gyvenime, praktinėje veikloje, bet ir tolimesnėse dizaino studijose.

Amžius: 7–18 m.

Vilniaus J. Vienožinskio dailės mokyklos Balsių edukacinės studijos programa

Vilniaus J. Vienožinskio dailės mokyklos Balsių edukacinės studijos programa - tai bazinės dailės žinios, pateikiamos kiekvienam suprantama kalba, nereikalaujančios išankstinio pasiruošimo ar specialių žinių. Mokymo procese supažindinama su pagrindiniais dailės terminais, teorinės žinios įsisavinamos atliekant praktines užduotis, ugdomas ne tik kūrybinis mąstymas, bet ir profesionalūs techniniai įgūdžiai. Baigęs dailės pagrindų studiją, lankytojas turėtų būti įsisavinęs dailės abėcėlę, leidžiančią tęsti mokslą aukštesnio lygmens dailės mokymo institucijose.

Amžius: 7–18 m.

Vilniaus Justino Vienožinskio dailės mokyklos kompozicijos pagrindų studija "Dailė ir animacija"

Programoje integruotai dėstomi tapybos bei piešimo ir animacijos - judančio vaizdo perteikimo pagrindai. Mokiniai supažindinami su pagrindiniais dailės bei animacijos terminais, teorinės žinios įsisavinamos atliekant praktines užduotis, ugdomas ne tik kūrybinis mąstymas, bet ir profesionalūs techniniai įgūdžiai. Tapybos bei piešimo ir animacijos pradžiamokslis skatina mokinius būti laisvais ir kūrybiškais ne tik pamokų metu, bet ir kasdieniame gyvenime, kitose disciplinose, atveria vaikams šiuolaikinių medijų pasaulį, suteikia gebėjimų perteikti savo idėjas ne tik įprastame paveiksle, bet ir autoriniame animaciniame filme.

Amžius: nuo 7 m.

Animacijos studijos programa

Vilniaus Justino Vienožinskio dailės mokyklos animacijos studijos programa skirta supažindinti mokinius su pagrindiniais animacijos principais. Svarbiausias dėmesys skiriamas animacijos technikai ir išraiškai, todėl didžiąją dalį pamokų dalį sudaro praktinės užduotys. Programos pabaigoje mokomasi dirbti kompiuterinėmis programomis, išmokstama pritaikyti įgytas žinias praktikoje. Visos užduotys iki kompiuterinės programos pradmenų atliekamos pieštine, aplikacijos ir stop-kadro technikomis. Animacijos pamokų tikslas - suteikti pakankamai žinių ir įgūdžių, kad mokiniai turėtų galimybę toliau domėtis ir mokytis savarankiškai, ar turėtų tvirtą pagrindą, nusprendę tęsti animacijos žinių gilinimą aukštesnės pakopos studijose.

Amžius: 8–14 m.

Animacijos dirbtuvės

Animacijos dirbtuvių užsiėmimų metu mokiniai iš arčiau susipažįsta su animacijos atsiradimu ir istorine raida, Lietuvių ir pasaulinės animacijos istorijoje reikšmingų kūrėjų darbų pavyzdžiais, animacijos judesio principu ir pagrindiniais dėsniais. Praktiškai susipažįsta su animacijos kūrimo procesu, įvairiomis animacijos technikomis, scenarijaus ir personažų kūrimu. Kūrybiškai pritaiko įvaldytas piešimo technikas ir priemones individualiam sumanymui perteikti.

Amžius: 7–12 m.

Dailės pagrindų NU programa (2)

Programa skirta 1-5 klasių vaikams. Trukmė 1 metai. Vaikai supažindinami su skirtingomis meninės raiškos (spalvinės, grafinės) galimybėmis, medžiagomis bei priemonėmis. Formuojami pradiniai plastinės raiškos įgūdžiai. Užsiėmimų metu pateikiamos pradinės žinios apie dailės raidą, pagrindines dailės šakas, žanrus. Ugdomas elementarus meno kūrinių suvokimas.

Amžius: 7–12 m.

Dailės pagrindų NU programa (1)

Programa skirta 1-5 klasių vaikams. Trukmė 1 metai. Vaikai supažindinami su skirtingomis meninės raiškos (spalvinės, grafinės, erdvinės) galimybėmis, medžiagomis bei priemonėmis. Formuojami pradiniai raiškos įgūdžiai. Užsiėmimų metu pateikiamos pradinės žinios apie dailės raidą, pagrindines dailės šakas, žanrus. Ugdomas elementarus meno kūrinių suvokimas.

Amžius: 7–17 m.

Dailes terapijos programa

Programa skirta 7-17 metų vaikams. Trukmė 1 metai. Programa skirta specialiųjų poreikių turintiems ar sunkiai bendraamžių būryje pritampantiems vaikams. Moksleiviams per plastinę raišką bus formuojami savęs pažinimo bei savireguliacijos įgūdžiai. Pasitelkiant meninės raiškos priemones bus atskleidžiami vaikų psichologinių ypatumai, ieškoma džiugios saviraiškos, sėkmingesnės individualios raidos būdų. Sprendžiant vidinės vaikų gerovės klausimus, moksleiviai bus supažindinami su skirtingomis (spalvinės, grafinės, erdvinės) meninės raiškos galimybėmis, medžiagomis bei priemonėmis, užsiėmimų metu bus skatinama verbelinė bei neverbalinė komunikacija, ugdomomos tokios asmeninės kompetencijos kaip geresnis savęs vertninmas, pasitikėjimas savimi, bei kitos asmeninės bei dalykinės kompetencijos.

Amžius: 8–11 m.

Meno terapijos užsiėmimai „Gyvenimo spalvos“

  1. dalyviai turės galimybę saugioje aplinkoje ir saugiais būdais lavinti save kaip asmenybes, bei savo socialines – emocines kompetencijas.
  1. įgis gebėjimų:
  2. suvokti savo emocijas ir jausmus.
  3. suvokti savo emocijas bei jausmus, valdyti juos.
  4. savo ir kito asmens ribas.
  5. savimi.
  6. ir išlaikyti tarpusavio santykius.
  7. kito žmogaus elgesį.
  1. kitam.
  1. savo vertybių sistemą.
  2. vertinti savo gebėjimus.
  3. kas yra tolerancija, pagarba, orumas.
  4. atsakomybę už savo sprendimus / veiksmus.
  1. metu bus taikomi įvairūs metodai: grupinis darbas, individualūs pokalbiai, žaidimai, socialinė drama, įvairi vaizdo terapijos technika, kūrybinių idėjų generavimas, asociacijų – diskusijų metodas. Dailės, pasakų terapija, piešimas ant vandens, situacijų vaidyba. Priemonės: popierius, guašas, akvarelė, pieštukai, flomasteriai, klijai, įvairios aplikacinės priemonės, spalvotas smėlis, įvairių spalvų ir storio siūlai, paveikslėliai, trafaretai.

Amžius: 6–19 m.

“Stiklo keliu”

Šios programos esmė yra Lietuvos vitražo ir stiklo meno tradicijų tąsa bei sklaida Europos kontekste.

Ekskursija su mentoriumi po vitražo muziejaus ekspoziciją, įkurtą autentiškuose XVI a. rūsiuose.

Pristatomos vitražo panaudojimo architektūroje galimybės, įvairios priemonės, technologijos, metodika.

Praktiniai stiklo pjovimo, komponavimo, montavimo, dekoravimo užsiėmimai. Kūrybinės dirbtuvės.

Savo kūrinių, pasitelkiant įvairias stiklo technologijas gaminimas, padedant profesionaliam menininkui.

Mokoma gamtos objektus transformuoti į meno kūrinį panaudojant vitražo komponavimo principus.

Programa skatina vaikų kultūrinį aktyvumą, dalyvavimą meninėje veikloje, lavina jų estetinį išprusimą.

 

 

 

Amžius: 6–16 m.

Dailės istorijos

Autorinio mokymo kurso metu vaikai susipažįsta su meno istorija ir patys atkuria šedevrus aptariamojo autoriaus stilistikoje arba epochoje.

Amžius: 6–13 m.

Technologijų-dailės, keramikos būrelis „Menukų kraitelis“

Ši programa suteikia galimybę atskleisti vaiko prigimtines kūrybines galias ir lavinti meninius gebėjimus. Per savaitę organizuojami du meniniai užsiėmimai: vienas – technologijų-dailės, kitas – keramikos. Šiuose užsiėmimuose siekiama, kad mokinys gebėtų planuoti, organizuoti, vertinti ugdymo(si) procesą, formuotų plastinės raiškos ir vaizdinio komunikavimo įgūdžius, kūrybiškai bendradarbiautų su kitais ugdymo dalyviais. Užsiėmimų metu siekiama ir individualizavimo – orientuojamasi į vaiką, jo pasiekimus ir mokymosi ypatumus, individualią gabumų raidą

Amžius: 6–14 m.

Mano molinis pasaulis

Keramikos užsiėmimų metu vaikai susipažins su keramikos meno istorija, dailės

rūšimis, gebės atskirti įvairias meno kryptis. Nuosekliai besimokydami vaikai pažins

įvairius molio formavimo būdus tokius kaip: formavimas iš molio plokščių, skulptūrinis

lipdymas, žiedimas, virvelinė keramika, spaudimas iš gipso formų. Išmoks įvairių dekoro

galimybių bei spalvų derinimo: faktūros, ornamentų kūrimo, engobavimo, skutinėjimo,

glazūravimo pagrindu.

Didelis dėmesys bus skiriamas tradicinei lietuvių keramikai, tradicijų puoselėjimui

bei šiuolaikinėms interpretacijoms.

Keramikos užsiėmimai ugdo gebėjimą geriau atskleisti savo jausmus, emocijas,

fantazijas, gebėjimą labiau susikaupti bei atsipalaiduoti. Lipdymo metu lavinami vaikų

lytėjimo, regėjimo pojūčiai, pastabumas. Ugdymo proceso metu vyrauja teigiamos

emocijos, kurios sąlygoja gerą vaiko savijautą.

Užsiėmimų metu naudojami įvairūs mokymo(si) metodai padės vaikams aktyviai

mokytis, priimti gaunamą informaciją, skatins vaikų kūrybiškumą, ugdys gebėjimą tyrinėti,

spręsti problemas, lavinti ir ugdyti praktinius keramikos srities gebėjimus ir įgūdžius.

Būrelio praktinė nauda – keramikos amato pagrindų įgijimas, patenkinti vaikų keramikos

pažinimo ir saviraiškos poreikiai, ugdomas kūrybiškumas, meniniai gebėjimai bei pačių mokinių

sukurti keramikos darbeliai.