Programos

SVJC Mažųjų atradėjų savaitėlė
Mažieji atradėjai – tai vieta, kur kiekvienas vaikas jaučiasi laimingas. Čia jis skatinamas tyrinėti, smalsauti, pasitikėti, kurti, išjausti, draugauti, mylėti. Čia jis svarbus! Mokytojai erdvėse yra stebėtojai, padėjėjai bei draugai. Jie į mažuosius žvelgia kaip į asmenybes, susipažįsta su jų gebėjimais, emocijomis, skatina juos augti ir tobulėti. Savaitėlėje smalsučiai mokosi geriau suprasti save ir pažinti kitus, gauna ypatingą dėmesį individualiems poreikiams. Nedidelėse grupelėse mažieji laisvai žaidžia, bendrauja, dalinasi džiaugsmais bei rūpestėliais. O dalyvaudami įvairiose veiklose, randa atsakymus net ir į kebliausius, jiems rūpimus klausimus.
Klauskite: draugaukime@svjc.lt

SVJC Mažųjų atradėjų šeštadieniai
Mažieji atradėjai – tai vieta, kur kiekvienas vaikas jaučiasi laimingas. Čia jis skatinamas tyrinėti, smalsauti, pasitikėti, kurti, išjausti, draugauti, mylėti. Čia jis svarbus! Mokytojai erdvėse yra stebėtojai, padėjėjai bei draugai. Jie į mažuosius žvelgia kaip į asmenybes, susipažįsta su jų gebėjimais, emocijomis, skatina juos augti ir tobulėti.
Šeštadieniuose smalsučiai mokosi šimto vaiko kalbų, lavina skirtingus intelektus. Čia mažieji lipdo, muzikuoja, išbando vis kitas dailės technikas, susipažįsta su raidėmis ir skaičiais, anglų kalba, išmoksta plaukti, susiranda naujų draugų, o svarbiausia – tai tampa patys laukiamiausi šeštadieniai.

SVJC Lyderystė
Lyderystės patirtis atvers duris, o jeigu ne duris – tai langus! Užsiėmimuose sužinosite ir išgryninsite savo stipriąsias savybes, susidraugausite su tobulintinomis, ugdysite pasitikėjimą savimi. Žinoma, įvaldysite viešąjį kalbėjimą ir dar daugiau, ko reikia lyderiui. Čia nerasite daug teorijos, vietoj to bus praktika!
Lyderystės užsiėmimuose ugdysime lyderiui būdingas savybes, įveikinėsime savo baimes, mokysimės vesti paskui save ir kitus.
Mokysimės tapti savo pačių gyvenimo lyderiais, drąsiais, žinančiais ko nori ir proaktyviai to siekiančiais, bendradarbiaujant su kitais.

Svajonių komanda
Programa „Svajonių komanda“ – tai unikalus kūno fizinės koordinacijos ir lankstumo lavinimo ir muzikalumo skatinimo derinys. Per sportines užduotis įgaus komandos formavimo pagrindus, mokysis naujos sporto šakos – grindų riedulio. Jaunimas grupėse pagal amžių susipažins su įvairiais muzikiniais instrumentais ir mokysis jais groti, ir kūno judesiais atkartoti rimtą, tempą, Mokysis susikaupimo ir greitos reakcijos, pagarbos komandos nariams.
Įdomioji matematika
Neformaliojo ugdymo matematikos būrelyje mokiniai susipažins su įvairiais matematikos mokymosi būdais ir naudos juos praktiškai. Su mokiniais galvosūkių, sudokų, rebusų, ir kūrybiniais žaidimais bus plečiamas mokinių matematinių sąvokų žodynas, mokiniai mokysis atlikti įvairiausius matematinius veiksmus, nuo paprasčiausių iki sudėtingesnių. Naudojantis kompiuterinėmis programomis bus lavinamas mokinių – mintinas skaičiavimas, greita reakcija į iškilusią situaciją. Ugdymosi procese bus kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai mokinio savijautai. Mokytojas teiks individualią pagalbą mokiniams, skatins juos, kiekvieną pagirdamas už pastangas, aptars su mokiniais ir jų tėvais atliktas užduotis ir pasiektą rezultatą.
Kūrybos laboratorijos „Kurkime kartu“
Kūrybos laboratorijos „Kurkime kartu“ programa orientuota į skirtingo amžiaus vaikus ir jaunuolius, bei paremta neformaliais darbo metodais. Užsiėmimų metu vaikai ir jaunimas susipažins su naujomis mus supančių daiktų panaudojimo galimybėmis, mokysis tradicinių ir netradicinių technologijų. Mokysimės plastinės raiškos, apimančios visą meno išraiškos priemonių įvairovę, suteiksime meno pažinimo pagrindus Šie užsiėmimai padės vaikams ir jaunimui realizuoti savo meninius sumanymus, lavins skonį, ugdys darbštumą, kantrybę bei estetinį suvokimą. Dalyvaudami veiklose vaikai ir jaunimas ugdys fantaziją, plėtos kūrybines galias, geriau pažins save, gaus daug teigiamų emocijų, bei įgis naujų gebėjimų. Bus organizuojami teoriniai ir praktiniai užsiėmimai klasėje, muziejuose, parodose, kūrybinėse dirbtuvėse.
Keramikos konstravimo studija
Programos metu vaikai ir jaunimas susipažins su įvairiomis konstrukcinėmis medžiagomis bei jų savybėmis, įvairiomis jungimo technikomis, bus skatinamas noras tyrinėti. Moksleiviai dirbdami su moliu, įvairiomis gamtinėmis konstrukcinėmis medžiagomis išmoks derinti spalvas, savo idėjas, fantazijas įgyvendins realybėje. Per veiksmų grandinę konstruojant tam tikrus modelius bus lavinama logika ir erdvinis mąstymas, vaikai išmoks reikšti savo individualumą, kūrybiškumą.
Rankdarbių ir drabužių dizaino studija
Užsiėmimų metu vaikai mokysis tradicinių ir netradicinių technologijų. Sieksime, kad vaikai savo darbelius galėtų pritaikyti buityje, padovanoti draugams, pasipuošti patys ir papuošti savo namus. Šie užsiėmimai padės vaikams realizuoti savo meninius sumanymus, lavins skonį, ugdys darbštumą, kantrybę bei estetinį suvokimą. Vaikai išmoks dekoruoti įvairius daiktus, mokysis kontūrinio piešimo, panaudoti ir pritaikyti gamtinę medžiagą, susipažins su popieriaus savybėmis, plastika, stebės ir žinos gyvūnų ir daiktų formas, spalvas. Visa tai ugdo vaikų fantaziją, plėtoja kūrybines galias, padeda geriau pažinti save, gauti daug teigiamų emocijų, atsipalaiduoti, įgyti naujų gebėjimų. Taip pat padeda „atrasti save“ per spalvas ir pažinti jų poveikį bei prasmę.
Matematika aplink mus
Pagrindinės užsiėmimų veiklos susijusios su matematikos uždaviniais ir veiklomis, kuriose būtina kūryba, loginis mąstymas. Pateikiamos užduotys reikalaus iš mokinių argumentuoti savo atsakymus, numatyti alternatyvius problemų sprendimo būdus, tai skatins vaikus ir jaunimą mąstyti, gebėti komunikuoti matematine kalba, kūrybiškai pažiūrėti į matematikos dalyką.
Keramikos-konstravimo būrelis
Programos metu vaikai ir jaunimas susipažins su įvairiomis konstrukcinėmis medžiagomis bei jų savybėmis, įvairiomis darbo priemonėmis, technologijomis. Minkydami molį, dekoruodami dirbinius, konstruodami įvairius erdvinius modelis, derins rankos, akies ir kitų kūno dalių judesius, lavins fantaziją, mokysis išreikšti mintis vaizdų kalba. Daug dėmesio skiriama vaizdingiems, patraukliems ir interaktyviems pristatymams, mokinių teminei saviraiškai. Užsiėmimų metu bus mokomasi savarankiškai atrasti ir iškelti kūrybinę idėją, pagrįsti sumanymą. Praktinė nauda – išmoks projektuoti, analizuoti, kūrybingai veikti ir improvizuoti.
Šeštadieninė "Žingeiduko" mokyklėlė
Būrelio metu lavinami įvairūs vaikų gebėjimai, vaizduotė, vaikai paruošiami mokyklai (mokomasi skaičių, abėcėlės), ugdoma higiena, plečiamas vaikų akiratis, mokomasi saugaus eismo taisyklių, lavinami bendravimo įgūdžiai.
Socialinių ir emocinių įgūdžių ugdymo programa
Programa skirta vaikų ir jaunimo dienos centro “Mūsų nameliai“ lankytojams.
Užsiėmimai vyksta naudojant biblioterapijos metodą. Specialistas (psichologas) grupės užsiėmimo metu garsiniu būdu skaito pagal temas atrinktą kūrinio ištrauką, skatinant grupės dalyvius analizuoti knygos veikėjo gyvenimą, jo veiksmus ir mintis, kurios padėtų aiškiau suvokti savo asmeninės problemos sprendimo galimybes ir būdus. Visas dėmesys sutelktas į emocijas ir jausmus, sukilusius skaitant kūrinį. Tokiu būdu vaikas turi galimybę pabūti kažkuo kitu, įsijausti į knygos veikėjo gyvenimą ir kartu su juo išgyventi tam tikras emocijas. Tikslingai parinktos ir vaikui aktualios temos praplečia jo akiratį, suteikia galimybę į savo problemas pažvelgti ,,iš šalies”. Užsiėmimo metu padedama atrasti veikėjo jausmuose, santykiuose ar elgesyje tam tikrus pokyčius, kitas žingsnis skiriamas svarbiems dalyvio ir istorijos veikėjų išgyvenimų palyginimams. Paskutiniame užsiėmimo etape dalyvis aiškinasi tam tikro elgesio ar jausmų padarinius. Dalyvis analizuoja, ką knygos veikėjas galėtų padaryti, kad jo problemos būtų išspręstos. Programa stiprina dalyvių – dienos centro socialiai silpnų vaikų ir paauglių psichosocialinius, saviraiškos, savipagalbos, skaitymo, kritinio mąstymo įgūdžius ir gebėjimus. Užsiėmimuose naudojami ir kitų meno sričių elementai. Vaikams, kurie negeba diskutuoti, arba sunkiai reiškia mintis, naudojami terapinio piešimo elementai, vaidmenų žaidimai, kurie skatina vaiką atvirumui, ar streso įveikai.Naudojant biblioterapijos metodą vaikai kūrybiškai ir neformaliu būdu mokosi reikšti mintis, pristatyti savo poziciją ir ją ginti, dalintis patirtimi su kitais, išklausyti kitų patirtis ir nuomones, ugdant dalyvių socialinį ir emocinį intelektą, skatinant atrasti naujus mokymosi ir saviraiškos būdus.

Jaunimo erdvė "Laisvas plotas"
„Laisvas plotas“ – Atvira jaunimo erdvė LAISVAS PLOTAS – vieta jauniems žmonėms! Jeigu tau 14–29 m. – užsuk pas mus!
LAISVAM PLOTE:
SUTIK KITUS
Susipažink su įvairiais jaunais žmonėmis – atkeliavusias iš skirtingų šeimų, bendraujančiais su skirtingais draugais, besidominčiais skirtingais pomėgiais, susiduriančiais su skirtingomis problemomis ir svajojančiais skirtingai! Tikim, kad įvairovė leis pamatyti daugiau gyvenimo spalvų, o taip pat, kad joje gali sutikti bendraminčių ir draugų!
PRALEISK LAISVALAIKĮ
Žaisk žaidimus, klausykis muzikos, žiūrėk filmus, sportuok, dalyvauk diskusijose, įsitrauk į organizuojamas veiklas, lavink įgūdžius, pažink save, realizuok savo idėjas!
SPRĘSK KASDIENYBĖJE KYLANČIUS IŠŠŪKIUS
Pasikalbėk ir pasikonsultuok tau rūpimais klausimais (motyvacijos stoka, nepritapimas, problemos šeimoje ar asmeniniuose santykiuose ir kt.). Pokalbių ir konsultacjų metu užtikrinamas konfidencialiumas.
PABŪK
Ateik ir jeigu norisi – nieko nedaryk, tiesiog saugiai būk.
Visos organizuojamos veiklos yra nemokamos, o lankymasis šioje erdvėje neįpareigojantis – gali nuspręsti, kada nori ateiti ir kiek būti. Atviroje jaunimo erdvėje nuolat dirbame mes – du jaunimo darbuotojai ir du tarptautiniai savanoriai.

Geografija (Skautai)
Tai draugiškas, jaunatviškas ir kolektyvas, kuriame nuolat dalyvauja įvairaus amžiaus, skirtingų klasių mokiniai.
Mūsų veikloje numatyta daug keliauti po miestą, tyrinėsime gamtą, landšaftus, miesto struktūrą ir istoriją, daug fotografuosime, lankysime svarbiausius muziejus. Taip pat laiką leisime ir klasėse ruošdamiesi kelionėms ar vizitams, tyrinėdami krašto istoriją. Mokslo metų pabaigoje keliausim į žygius, pavasarį numatytas ir sąskrydis išvyka kelioms dienoms.
Vaikų laukia be galo daug veiklos, kur susipažins ir įgys naujų draugų, smagiai ir linksmai praleis po pamokinę veiklą.
Pirmos pagalbos ugdymo programa
Programos tikslas: Siekti, kad mokiniai patys atpažintų, įvardytų grėsmę ir pavojų keliančias situacijas, būtų pasirengę imtis praktinių veiksmų, gebėtų prireikus kreiptis pagalbos, suteikti pirmąją pagalbą ištikus nelaimei.
Programos uždaviniai:
- suteikti žinių, kaip elgtis ištikus nelaimei;
- atpažinti ir įvardinti grėsmes ir pavojus sveikatai ir gyvybei;
- mokėti padėti sau ir kitam.
Programos reikalingumas:
Ugdytiniai įgis žinių kaip suteikti pirmąją pagalbą ištikus nelaimei.
Žalingų įpročių prevencinės veiklos programa
Programos tikslas: Ugdyti asmenį motyvuotą sveikai gyventi, nevartoti alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų.
Programos uždaviniai:
- siekti, kad udytiniai suprastų neigiamą alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo poveikį žmogaus sveikatai ir visuomenei;
- ugdyti kritinį mastymą, atsakomybę už savo veiksmus ir elgesį;
- skatinti sveiko, turiningo gyvenimo nuostatų ir įgūdžių ugdymasį.
Programos reikalingumas:
Programos formulė - žinios + socialiniai įgūdžiai + nuostatos + vertybės.
Išlikimo krizių metu, bei esant ekstremalioms sąlygoms mokymai
Programos tikslas: formuoti vaikų/mokinių išlikimo įgūdžius.
Programos uždaviniai:
- didinti vaikų suvokimą apie ekstremalias situacijas;
- formuoti išgyvenimo įgūdžius;
- mokyti išgelbėti save ir padėti kitam.
Programos reikalingumas:
Siekti ugdyti išgyvenimo ekstremaliose situacijose įgūdžius ir pilietiškumą.
Gyvenimo įgūdžių ugdymo programa
Programos tikslas: mokyti saugaus elgesio taisyklių įvairiose aplinkose.prendimą.
Programos uždaviniai:
- ugdyti įpročius, atsakomybę už savo elgseną ir jos pasekmes, gebėjimą pasipriešinti neigiamai įtakai;
- padėti išvengti netinkamo elgesio ir su elgesiu susijusių pasekmių kieme, namuose, gamtoje;
- psichologiškai pasirengti tinkamai elgtis pavojingose situacijose;
Programos reikalingumas:
Atpažinti ir vertinti pavojus, kurie gali nutikti žaidžiant kieme, namuose, žaidimų aikštelėse, prie vandens telkinių, ant ledo ir t.t. Ir mokėti jų išvengti
Piešimas ir stalo žaidimai
Būrelyje ugdytiniai mokosi pradinių piešimo techninių įgūdžių, dirbant su įvairiomis medžiagomis bei priemonėmis, žaidybine forma susipažįsta su skirtingomis piešimo atlikimo technikomis; skatinami vystyti erdvinį ir kūrybinį mąstymą, vaizduotę, estetinį skonį, bendravimo įgūdžius; domėtis savo krašto kultūra, tapti pilnaverčiais kultūrinio gyvenimo dalyviais.
Meno terapijos užsiėmimai „Gyvenimo spalvos“
- dalyviai turės galimybę saugioje aplinkoje ir saugiais būdais lavinti save kaip asmenybes, bei savo socialines – emocines kompetencijas.
- įgis gebėjimų:
- suvokti savo emocijas ir jausmus.
- suvokti savo emocijas bei jausmus, valdyti juos.
- savo ir kito asmens ribas.
- savimi.
- ir išlaikyti tarpusavio santykius.
- kito žmogaus elgesį.
- kitam.
- savo vertybių sistemą.
- vertinti savo gebėjimus.
- kas yra tolerancija, pagarba, orumas.
- atsakomybę už savo sprendimus / veiksmus.
- metu bus taikomi įvairūs metodai: grupinis darbas, individualūs pokalbiai, žaidimai, socialinė drama, įvairi vaizdo terapijos technika, kūrybinių idėjų generavimas, asociacijų – diskusijų metodas. Dailės, pasakų terapija, piešimas ant vandens, situacijų vaidyba. Priemonės: popierius, guašas, akvarelė, pieštukai, flomasteriai, klijai, įvairios aplikacinės priemonės, spalvotas smėlis, įvairių spalvų ir storio siūlai, paveikslėliai, trafaretai.