Programos
Nauja programa
Šeimos planavimo ir seksualinės sveikatos asociacija ieško savanorio, kuris mokėtų ir galėtų iš turimos filmuotos medžiagos sumaketuoti filmuką - iškirpti tam tikras vietas, įterpti tekstą, paveikslėlius, uždėti muzikinį foną, įterpti garsus.
Savanoris galės dalyvauti ir kitose asociacijos jaunimo grupės veiklose.
Susidomėjai? Turi klausimų? Nieko nelauk ir kreipkis jaunimas@tavogyvenimas.lt
Daugiau informacijos apie asociaciją, jos veiklą rasi tinklapyje www.tavogyvenimas.lt ir Facebook puslapyje Šeimos planavimo ir seksualinės sveikatos asociacija.
Programavimo kursai vaikams
- Vaikai įgaus neįkainojamos patirties – programavimo žinių.
- Mūsų programavimo mokykloje pateikiamos užduotys skantina ne tik vaikų loginį mąstymą, bet ir kūrybingumą, vaizduotę ir fantaziją.
- Vaikai išmoksta skaidyti didelius darbus į mažesnius, dirbti etapais, planuoti į priekį. Taip pat tai lavina matematinius įgūdžius, erdvinį matymą.
Programavimas Python I (Programa šiuo metu nevykdoma)
suteikti žinių, suteikti bazines ir įvairialypes vadybos, istorijos ir kitų dalykų žinias, kurios bus naudojamos kuriant mokinio pasirinkto modelio darbą.
Suteikti žinias, kaip yra kuriama internetinės svetainės duomenų bazė ir kokios yra patogiausios duomenų perkėlimo programos. Taip pat kaip yra įsigyjamas domenas ir kaip pasirenkamas hostingas, internetinės svetainės kūrimo procesui įgyvendinti.
Mokiniams bus talkinama, kaip rinkti, analizuoti, sisteminti ir paskirstyti informaciją, siekiant sukurti norimą internetinę svetainę.
Kurso metu bus išdėstyti PYTHON programavimo kalbos pagrindai ir pateikiamos praktinės užduotys (lavinant įgūdžius ir tikrinant mokinių rezultatus).
Taip pat bus išdėstyta medžiaga apie informacijos talpinimą internete ir siekiant išvengti plagijavimo bei neteisėtos informacijos talpinimo.
Kurso metu bus suteikiamos žinios, kaip taisyklingai panaudoti socialinius tinklus savo reikmėms ir mokoma ko bei kada nereikia talpinti internetinėje erdvėje, siekiant išvengti nereikalingos informacijos sklaidos ir jos nutekėjimo. Taip pat bus mokoma, kaip reikia rašyti komentarus ir kelti informaciją, nepažeidžiant kitų vartotojų teisių.
Kompiuterinio raštingumo programa
Tikslas - siekti, kad vaikai ir jaunuoliai įgytų kompetenciją, atitinkančią informacinės visuomenės reikalavimus. Kompiuterinis raštingumas čia suprantamas kaip reikiamas informacinių ir komunikacinių technologijų išmanymas, mokėjimas ir gebėjimas taikyti kompiuterio techninę ir programinę įrangą vartotojo lygiu. Savo ruožtu, nemokėjimas ir neturėjimas galimybių naudotis informacinėmis technologijomis mažina žmonių galimybes dalyvauti darbo rinkoje, trukdo naudotis skaitmeninės rinkos paslaugomis. Kad galėtų sėkmingai naudotis naujo tipo paslaugomis, vaikams ir jaunuoliams reikia kompiuterinio raštingumo įgūdžių ir žinių.
Kompiuterinių žaidimų akademija (nauja)
Neformaliojo vaikų švietimo programa “Kompiuterinių žaidimų akademija” skirta inovatyviai, išmaniai ir kūrybiškai suteikti bazines dvimačių kompiuterinių žaidimų kūrimo teorines ir praktines žinias. Programos metu bus supažindinama su kompiuterinių žaidimų kūrimo procesu ir jų komponentais, suteikiama pamatinių C# programavimo žinių. Vaikai išmoks kurti kompiuterinio žaidimo grafinius elementus, valdyti objektų tranformacijas, susidūrimo ir greičio nustatymo, kintančius spraitus viską apjungiant su garso ir vaizdo efektais
Animacijos akademija (nauja)
Neformaliojo vaikų švietimo programa “Animacijos akademija” skirta inovatyviai, išmaniai ir kūrybiškai suteikti bazines kompiuterinės grafikos bei jos taikymo teorines ir praktines žinias skaitmeninei animacijai kurti. Programos metu bus supažindinama su grafine technine įranga, suteikiama įgūdžių taikyti dvimačių objektų tvarkymo metodus, redagavimą ir deformacijas. Vaikai išmoks valdyti 2D animacijos profesionalias filmavimo ir komponavimo programas bei sukurti personažus, juos animuoti, nufilmuoti ar nuskenuoti piešinius ir visą darbinę medžiagą sukomponuoti į vizualiai išpildytą animacinį filmą.
Žaidimų programavimas Python kalba
Kursas skirtas moksleiviams draugaujantiems su matematika ir norintiems išmokti programuoti Python programavimo kalba. Python – universaliai pritaikoma programavimo kalba, turinti lengvai įvaldomą sintaksę. Kurso metu sprendžiami žaismingi taikomieji uždaviniai (pvz., robotuko maršruto programavimas ir pan.), aiškinami programavimo kalbos bei programų projektavimo principai, supažindinama su žaidimų grafikos kūrimu. Atliekamas baigiamasis darbas – grafinis kompiuterinis žaidimas..
Žaidimų kūrimas su Unity
Programos tikslas išmokti kurti kompiuterinius žaidimus su Unity žaidimų kūrimo varikliu. Paskaitų metu yra mokoma naudotis Unity įrankiu, taip pat mokoma objektinio programavimo pagrindų, supažindinama su žaidimų kūrimo industrija. Žinios gilinamos kuriant populiarius kompiuterinius video žaidimus. Kurso pabaigoje programos dalyviai rengia projektinius darbus.
Grafinis dizainas
Programos tikslas supažindinti moksleivius su grafinių darbų kūrimo procesu. Bus mokomasi naudotis pagrindiniais grafinių darbų kūrimo įrankiais – kompiuterinėmis programomis Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe Indesign, Corel Draw. Užsiėmimų metu bus analizuojamas grafinio dizaino projektų kūrimo procesas, nagrinėjami pavyzdžiai ir mokomasi sukurtus darbus parengti įgyvendinimui.
3D modeliavimas
Programos tikslas išmokti naudotis kompiuterinio 3D modeliavimo įrankiu Mudbox ir sukurti realistiškus trimačius objektus. Kurso pabaigoje programos dalyviai rengia projektinius darbus. Įgytos žinios ir įgūdžiai pravers tolesnėje veikloje, susijusioje su kompiuterinių video žaidimų, reklamos ir vizualių efektų kūrimu.
Programavimas ir žaidimų kūrimas su „Scratch“
Šiuo metu daugelyje pasaulio šalių programavimo įvadui vietoj „Pascal“, C++ ar „Java“ vis dažniau naudojama „Scratch“ kalba (https:// ratch.mit.edu ), nes ją lengva išmokti (daroma mažiau sintaksės klaidų) ir galima universaliai pritaikyti (animuotų piešimo bei vaizdinių priemonių, animuotų filmukų kūrimui, žaidimams kurti). „Scratch“ mokymui yra sukurta daug vizualių priemonių, kurios padeda lengviau suprasti programavimo logiką. Išbandysime animacijos kūrimą, piešimą animuojant, vaizdinės priemonės kūrimą , pritaikysime programavimą žaidimų kūrimui, išbandysime 2 (taškinės ir vektorinės) grafikos aplinkas. Programa vykdoma nuotoliniu būdu.
Programavimas ir žaidimų kūrimas su „Python“
Šiuo metu daugelyje pasaulio šalių programavimo įvadui vietoj „Pascal“, C++ ar „Java“ vis dažniau naudojama „Python“ kalba (https://www.python.org/), nes ją lengva išmokti (daroma mažiau sintaksės klaidų) ir galima universaliai pritaikyti (darbalaukio bei interneto sistemoms, žaidimams kurti). „Python“ mokymui yra sukurta daug vizualių priemonių, kurios padeda lengviau suprasti programavimo logiką. Išbandysime 2-3 programos sekimo įrankius ir 2 grafikos programavimo aplinkas. Programa vykdoma nuotoliniu būdu.
Programavimas C++
C++ yra viena populiariausių bendros paskirties programavimo kalbų. Pagal Tiobe programavimo kalbų reitingavimo sistemą (http://www.tiobe.com) C++ nuolat užima pirmaujančias pozicijas. C++ laikoma sėkmės istorija dėl kelių priežasčių: pirma, kalba gali būti adaptuota įvairioms švietimo institucijoms dėl lanksčių ir perspektyvoje pritaikomų algoritmavimo įgūdžių įsisavinimo besimokantiesiems bei kelių programavimo paradigmų palaikymo; antra, kalba efektyviai naudojama realiems programavimo taikomiesiems uždaviniams spęsti informacinių technologijų srityje ir pramonėje. Tokiu principu gali būti tinkamai sukuriama švietimo ir verslo sąsaja. C++ palaikymo bendruomenė yra didžiulė todėl tai gali ženkliai paspartinti kalbos mokymosi procesą. Lietuvos kontekste, C++ sparčiai populiarėja, o 2010 metais Lietuvos Švietimo ir Mokslo Ministerijai oficialiai patvirtinus kalbą informacinių technologijų valstybiniame brandos egzamine atsirado poreikis kurti C++ programavimo mokymo metodiką. Ši programa apima C++ valdančiųjų struktūrų bazinius algoritmus ir praktinius uždavinius naudojant struktūrinio programavimo paradigmą. Programa vykdoma nuotoliniu būdu.