Taisyklingos laikysenos mokymas „Tieskis“ Vilniaus m.


Programa galiojo iki: 2018-06-30
Veiklos tipas: Būrelis
Veiklos sritis ir rūšis: Kita
Telefonas: 865754070
El. pastas: info@sacentras.lt
Programa neakredituota

2014 metais bendradarbiaujant su VŠĮ „Atskirties mažinimo iniaciatyvos“ ir Lietuvos sporto universiteto Sporto mokslo ir inovacijų institutu įgyvendinome projektą  „Kineziterapija vaikams „Tieskis“ (projekto Nr. VP2-1.3-ŪM-05-K-03-754), finansuotą  ES lėšomis pagal priemonę „Inočekiai LT“, kuriame pirmą kartą Lietuvoje buvo atlikta biomechaninė pradinių klasių mokinių laikysenos analizė, paremta kūno biomechanikos ypatymais ir dėsningumais.

 

Buvo nustatyta, kad taisyklingą laikyseną tarp pradinių klasių mokinių turi tik 20 proc. vaikų.  Netaisyklingos laikysenos priežastys: silpnai išsivystę raumenys, mažas fizinis aktyvumas, per didelės griaučių-raumenų sistemos apkrovos (sunkios kuprinės nešiojimas), neteisingi laikysenos įpročiai, netinkama darbinė aplinka (baldai, apšvietimas), nuovargis dėl darbo ir poilsio režimų nesilaikymo (ilgas sėdėjimas prie kompiuterio, televizijos žiūrėjimas ir kt.), informacijos stoka (nepakankamas dėmesys taisyklingos laikysenos ugdymui namuose ir mokykloje), psichiniai veiksniai (baimė, džiaugsmas ar depresija). Žmogaus laikysena pradeda formuotis vaikystėje ir nusistovi baigus augti, nors šiek tiek keičiasi per visą gyvenimą. Laikysenos formavimuisi labai svarbus mokyklinis laikotarpis. Netaisyklinga laikysena, labai dažnai išryškėja vaiko augimo periodu (nuo 6 iki 9 ir nuo 11 iki 14 metų).

 

VŠĮ „Socialinės atsakomybės centras“  pagal šio projekto tyrimo ataskaitą adaptavo ir parengė Taisyklingos laikysenos mokymus „Tieskis“, kurie bus vykdomi 6-10 m. vaikams bendrojo lavinimo įstaigose Vilniaus mieste. VŠĮ “ Socialinės atsakomybės centras” turi lėšų neformalaus vaikų švietimo programos įgyvendinimo pradžiai.

 

Numatomos veiklos:

  • Tėvų bei ugdymo įstaigų administracijų supažindinimas su taisyklingos laikysenos ypatumais bei problematika, detalios informacijos apie mokymus  bei jų eigą ir programą pateikimas
  • Užsiėmimai su moksleiviais vyks 2 kartus per savaitę, 8 kartus per mėn. mokyklų skirtose, saugiose patalpose, atitinkančiose visus higienos reikalavimus. Vienai grupei (10-12 moksleivių)  užsiėmimai truks 6 mėn. Vėliau moksleiviai šiuos pratimus galės taikyti savarankiškai.

 

Informacija apie užsiėmimus:

  • Užsiėmimų tikslas - suteikti mokiniams žinių apie laikyseną ir jos formavimosi ypatumus.

 

Užsiėmimų metu:

  • mokysime vaikus taisyklingos laikysenos, koreguosime esamus laikysenos pakitimus pagal parengtą  specialią pratimų programą 6-10 m. vaikams, akcentuojant į taisyklingą laikyseną formuojančių įpročių ugdymą ir laikysenos pakitimų prevenciją šiais amžiaus tarpsniais. (plačiau apie programą www.sacentras.lt);
  • pratimai bus atliekami su pagalbinėmis priemonėmis: guma, lazda, mažu ir dideliu kamuoliu, svareliu, platforma. Mankštos pratimai bus nenuobodūs, vaizdingi su žaidimo elementais;
  • atliekant pratimus laikysimės šių principų: palaipsnis krūvio didinimas, laipsniškas perėjimas nuo paprasto pratimo prie sudėtingo, pratimų įvairovė skirtingoms raumenų grupėms: viršutinių ir apatinių galūnių raumenims, pilvo ir nugaros, kaklo ir krūtinės.
  • mokysime taisyklingos kūno ergonomikos, didinsime vaikų motyvaciją būti daugiau fiziškai aktyviems;
  • formuosime vaikų fizinio aktyvumo ir socialinių įgūdžių principus, ugdant jų visapusiškas kompetencijas;
  • padėsime išsiugdyti atsakomybę už savo ir kitų sveikatą.

 

Užsiėmimų nauda vaikams:

  • pratimai  netaisyklingos laikysenos gerinimui ateityje padės išvengti rimtų sveikatos sutrikimų. Tyrimai įrodė, kad po 6 mėn. užsiėmimų, kuriuose fiziniais judesiais buvo ugdoma laikysena, daugiau nei 70 proc. moksleivių laikysena pagerėjo;
  • pagal tarptautinio moksleivių sveikos gyvensenos tyrimo duomenis Lietuvoje fizinis aktyvumas tarp moksleivių yra vienas mažiausių ES šalių - vos 10 proc., todėl šiuose užsiėmimuose išmokti pratimai  taps kasdieninės rutinos dalimi, įpročiu lydinčiu visą gyvenimą;

užsiėmimuose dalyvaujantys vaikai taps pavyzdžiu kitiems, skatins fizinį aktyvumą, teisingą laikyseną bei sveiką gyvenimo būdą.


Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas

Mokiniai skatinami pagyrimais, padrąsinimais (laikysenos knygelės ir lipdukai, diplomai ir kt.), Vaikai motyvuojami  demonstruojant individualią jų pasiektą pažangą. Mokinių pasiekta pažanga vertinama specialiaisiais žaismingais vaikų fizinio pajėgumo testais, kurie bus atliekami užsiėmimų pradžioje, eigoje ir pabaigoje.


Mokytojų kvalifikacija

Asta Markauskienė -  Taikomosios fizinės veiklos bakalauras, Sporto fiziologijos magistras.  Kineziterapeutė, taikomosios fizinės veiklos mokytoja, Vilniaus kolegijos SPF lektorė. Patirtis sanatorijoje „Pušyno kelias“- kineziterapinis ištyrimas ir vertinimas, kineziterapijos programų sudarymas ir procedūrų vedimas vaikams su atramos – judamojo aparato pažeidimais, sergantiems kvėpavimo sistemos ligomis. Pradinių klasių mokinių laikysenos tyrimas ir vertinimas, rekomendacijų tėvams teikimas „Žiburio“ pradinėje mokykloje.

Kiti taikomosios fizinės veiklos mokytojai, kineziterapeutai,  išklausę  pedagoginių-psichologinių žinių kursą.


Mokytojų kvalifikacija

Asta Markauskienė -  Taikomosios fizinės veiklos bakalauras, Sporto fiziologijos magistras.  Kineziterapeutė, taikomosios fizinės veiklos mokytoja, Vilniaus kolegijos SPF lektorė. Patirtis sanatorijoje „Pušyno kelias“- kineziterapinis ištyrimas ir vertinimas, kineziterapijos programų sudarymas ir procedūrų vedimas vaikams su atramos – judamojo aparato pažeidimais, sergantiems kvėpavimo sistemos ligomis. Pradinių klasių mokinių laikysenos tyrimas ir vertinimas, rekomendacijų tėvams teikimas „Žiburio“ pradinėje mokykloje.

Kiti taikomosios fizinės veiklos mokytojai, kineziterapeutai,  išklausę  pedagoginių-psichologinių žinių kursą.


Lankančiųjų amžius: 6–14 m.
Viso vietų: 72